Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tijdstip water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijdstip water geven

    Korting op 420shop
    hallo ik ben bezig met m'n eerste binnenkweekje in een darkroom heb met stekjes 3 dagen op 24 uur licht, maar mijn vraag is wanneer geef ik het best water als men lampen branden of als ze uit zijn?

    #2
    als ze aan zijn

    Comment


      #3
      NET voor dat de dagcyclus begint (of net wanneer hij begonnen is) is het beste . Dan is er nood aan voedingsstoffen door het hoger stofmetabolisme in de plant. Door middel van fotosynthese gaat de plant de voedingsstoffen omzetten in elementen die voor haar van belang zijn in de opbouw van haar vezels, bladgroenkorrels etc...

      Comment


        #4
        Ok bedankt dan ben ik correct bezig

        Comment


          #5
          Volgens dit topic voorkomen van toprot is het het beste om zo'n 2 uur na het ontsteken van de lamp water te geven. Het gaat over het voorkomen van toprot, maar onderstaande zin vond ik zeer leerzaam.

          2. Zorg dat je je cellen niet beschadigt.
          Geef daarom pas water als de plantverdamping op gang is. (dus ongeveer 2 uurs minimaal nadat de lamp aan is gegaan)
          Doe je dat niet dan neemt de plant wel het water op (osmose!) maar kan hij het niet verdampen!
          Last edited by Jointjedraaien; 17 February 2013, 17:47.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Das dan vooral in de bloei mag ik veronderstellen?
            Heel interessante stelling daar inderdaad!

            Comment


              #7
              Dat is altijd zo met planten. Ze verdampen overdag maximaal en 's nachts minimaal. Als de lamp dan aangaat, heeft de plant even de tijd nodig om op te starten. Na 2 uurtjes is de verdamping weer genoeg op gang om ook het water kwijt te kunnen.

              Eigenlijk wel logisch, wij eten ook overdag als we aan het werk zijn. Je begint met ontbijt (om op gang te komen) en eindigt 's avonds met een warme maaltijd. (om je energie weer aan te vullen) Als je slaapt, heb je geen eten nodig.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                mooi dan zat ik er niet ver naast waar ik eigenlijk niet aan twijfelde ook.

                Comment


                  #9
                  Re: Tijdstip water geven

                  ik sta soms klaar om aan het einde van de lichtcyclus met mijn plantenspuitje om een licht dauwtje of regenbuitje na te bootsen. Ik moet zeggen dat het wel lijkt of ze harder groeien, maar ik moet ook de wortels droog zetten.., ik enk dat ik een soort ongedierthe heb maar ik kan niet zomaar die plant eruit trekken natuurlijk. kan je een plant van aarde op hydro overzetten na 3 weken groei? of geeft dat te veel stress?

                  Funky
                  Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

                  Comment


                    #10
                    Re: Tijdstip water geven

                    Hoi ik was benieuwd wat jullie van een druppel systeem vinden
                    wou zelf proberen om met tien liter emmer en een tijdgeschakelde pomp te werken

                    Iemand tips
                    groetjes Daffy

                    Comment


                      #11
                      Re: Tijdstip water geven

                      Ik geef ze altijd een uur voordat de lamp uitgaat. Wellicht maar eens overschakelen dan Bedankt voor de tips.

                      Comment


                        #12
                        Re: Tijdstip water geven

                        Hier krijgen ze ook hun water 2 uur nadat de lampen aan zijn. Dan is de lv en temp al 100% stabiel, en je plant wakker.
                        Dan heeft hij nog 10 uur om te drinken, en tegen dat de lampen uit gaan is het meeste water al opgeslorpt, en kan dit je aarde ook niet kouder maken tijdens de nacht (droge grond wordt minder koud, da's allesinds mijn theorie).
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Tijdstip water geven

                          Ik Ben daarover ook wel geinteresseert ik zag laatst op het nieuws dat de politie een wiethok had geleegd en daarbij werd een systeem in beslag genomen die de volledige voeding voor de plant regelt en geeft, iemand enig idee wat dit systeem zou zijn?

                          Comment


                            #14
                            Re: Tijdstip water geven

                            Een voedingscomputer. Verkopen ze bij de meeste growshops wel voor een paar duizend euro. Al zal dat vanaf 1 maart 2015 ook wel afgelopen zijn.

                            Ik heb zelf wat in elkaar geknutselt met een Arduino en peristaltische pompjes.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            Bezig...
                            X