Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kronkelende steeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kronkelende steeltjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    drie weken geleden heb ik zaadjes ontkiemd van diverse soorten (Alaskan Ice, Lemon Skunk, Arjans Ultra Haze, ...).
    Ontkieming gedurende 3 dagen tussen keukenpapier (alles zaadjes ontkiemden binnen de twee dagen).
    Daarna overgepot in potjes van 300 ml.
    Na een week kwam het tweede paar blaadjes (gekarteld), maar sommige plantjes begonnen door te buigen door gewicht van blaadjes.

    Nu zijn we 2 weken later, en bepaalde plantjes buigen kompleet door. Ik heb ze moeten stutten met een stokje en een draadje. Ze blijven wel groeien, maar ik vraag me af of dit normaal is, of eerder ongewoon, en wat ik eraan kan doen.

    Ik gebruik geen lampen, de plantjes staan onder een velux, en worden regelmatig gedraaid tov de zon.

    Bedoeling is de plantjes buiten te zetten tegen mei.

    elke hulp is welkom!

    groeten!

    #2
    Re: kronkelende steeltjes

    Hm, normaal gesproken kunnen de steeltjes het gewicht van de bladeren wel aan.

    Wat het wel kan zijn, is dat je plantjes te weinig ligt krijgen. Ze gaan dan 'stretchen' om zo dichter bij het licht te zijn. Wat houd dat stretchen in, dat je plantje lang word, maar de steel enorm dun blijft, waardoor hij wel kan gaan buigen en knakken.

    Dit kun je dus oplossen door hem meer zon te geven, of dicht op een lampje (spaarlamp bv) te zetten. En nu moet je hem natuurlijk ondersteunen, door een stokje in de grond te prikken en hem daaraan vast te maken.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: kronkelende steeltjes

        te weinig licht?

        ik had daar ook al aan gedacht, maar dacht niet dat het zo'n probleem zou zijn...
        ze zijn nu gestut... de dagen worden nu merkbaar langer... dus het zou wel in orde moeten komen, hoop ik.

        ik heb nog van alle soorten wat zaad, desnoods herbegin ik gewoon!

        cheers!

        Comment


          #5
          Re: kronkelende steeltjes

          "de dagen worden nu merkbaar langer" Dat bedoelen wij niet alleen, wij hebben het meer over de hoeveelheid bruikbare licht, dat die te weinig is. Dat komt omdat het eerst door glas heen moet? (Of wat bedoel je met velux).
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: kronkelende steeltjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
            "de dagen worden nu merkbaar langer" Dat bedoelen wij niet alleen, wij hebben het meer over de hoeveelheid bruikbare licht, dat die te weinig is. Dat komt omdat het eerst door glas heen moet? (Of wat bedoel je met velux).
            Velux zijn kant en klare dakramen

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: kronkelende steeltjes

              Ok, dan zal de reden die ik (en Jona) geven wel de goede zijn van de dunne steeltjes

              Beter post je even een foto, dan kunnen wij het 100% zeker weten
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Re: kronkelende steeltjes

                Hallo,

                ik heb ze overgepot in een grotere pot, met de eerste blaadjes tot tegen de aarde, en nu zijn ze al flink gegroeid, en de stretch is eruit!
                Misschien moet ik eens wat foto's nemen en online zetten?

                greetz!

                Comment


                  #9
                  Re: kronkelende steeltjes

                  Ja leuk ben benieuwd naar je plantjes
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: kronkelende steeltjes

                    dunne steeltjes is dat niet omdat er geen flow genoeg is????
                    grtz laat me weten

                    Comment


                      #11
                      Re: kronkelende steeltjes

                      Zoals beloofd enkele foto's:

                      alle zaadjes zijn ontkiemd tussen keukenrol op 14 maart.
                      de zaden zijn 'feminised' en gekocht bij Azarius (soorten zijn van Greenhouse Co.)

                      dit is een Alaskan Ice

                      AI.jpg

                      dit is een Lemon Skunk

                      LS.jpg

                      dit is een andere Lemon Skunk

                      LS_2.jpg

                      dit is een Bubble Gum

                      BG.jpg

                      het is duidelijk te zien dat de blaadjes compacter zijn dan de andere soorten.

                      dit is een Arjan's Ultra Haze #2

                      UH.jpg

                      Verdere groei foto's volgen, maar misschien best in een ander topic?



                      Last edited by miceman; 1 May 2009, 11:35.

                      Comment

                      Bezig...
                      X