Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen wiet, wel hasj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen wiet, wel hasj

    Korting op 420shop
    Ik rook in de weekenden wel eens hasj. Nou zou ik graag zelf een plant willen hebben om zo nu en dan van de opbrengst eens te kunnen roken. Nou lees ik dat hasj alleen wordt gemaakt van knipafval. Nou wil ik eigenlijk niet m`n hele achtertuin volzetten om maar aan genoeg knipafval te komen. Kan ik van de toppen ook hasj persen? En welke plant zou ik moeten hebben voor buiten die een heldere high geeft? Ik rook echt alleen hasj, wel aantal keren wiet geprobeerd maar ik word er altijd beroerd van.
    Last edited by luhoe; 19 April 2009, 18:07.
    Autoflowers 2016

    #2
    Re: Geen wiet, wel hasj

    ja hoor, je kunt gerust de toppen gebruiken om hasj van te maken. De reden dat je hier enkel leest dat er enkel knipafval gebruikt wordt is het feit dat we het een beetje jammer vinden om de toppen te gebruiken om er hasj van te maken omdat we juist kweken voor de toppen

    Maar als je enkel hasj wilt roken kun je gerust de toppen gebruiken om er hasj van te maken

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Geen wiet, wel hasj

      Als je hasj maakt van de toppen is de hasj ook veel potenter en beter van kwaliteit :p
      En grotere hoeveelheden :p

      Peace

      Comment


        #4
        Re: Geen wiet, wel hasj

        Bedankt beide voor de uitleg. Zou de marroc die ik normaal gesproken in de shop haal voor 9 euro per gram (ze hebben meerdere marrocs en dat is de duurste) gemaakt zijn van knipafval of zouden er ook toppen in zitten? Het is vrij donkerbruin en hard en net niet buigzaam zonder te breken. Ik lees trouwens dat sativa soorten wat minder geschikt voor buiten zijn en ook wat moeilijker, zijn er bepaalde soorten aan te raden die toch in aanmerking komen en het gewenste effect opleveren?
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          Re: Geen wiet, wel hasj

          Als ik me niet vergis zou marroc van marokko moeten komen en ik denk dat ze daar waarschijnlijk de toppen gebruiken voor hun hasj, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Geen wiet, wel hasj

            ik heb gehoord dat de thc percentage van die marocaanse soort te laag is voor een degelijke opbrengst ervanaf te halen per plant. in maroco zelf hoeven ze daar niet naar te kijken want ze hebben daar duizenden planten en de plaats ervoor. een zuivere sativa is een langbloeier, dit wil zeggen dat deze zonder te verduisteren pas eind november, december klaar zal zijn en je plant erg zal lijden onder de winter omstandigheden. Bij de meeste soortjes staat de oogstmaand erbij en zou ik voor eind september gaan tot soorten die ten laatste eind oktober klaar zijn. gebruik de zoekfunctie eens er staan hier wel topics over sterke buitensoortjes.
            van super skunk (nirvana) word gezegt dat deze niet moet onderdoen voor geimporteerde hasj.

            En ja als je echt die maroc soort wilt zetten: www.growshopalien.com => zaadbank: ''female seeds'' als ik mij niet vergis.

            succes

            Comment


              #7
              Re: Geen wiet, wel hasj

              Naar mijn bescheiden mening kan je maar goeie hasj hebben van puur pollem.
              Is wat zonde om mooie weed toppen de gebruiken, als ik de ice o later gebruik werp ik er wel fluffy topjes in.
              Volgens ik en bobo zijn de zuivere pollem die op het blad liggen veel potenter

              Grtz
              Last edited by westport; 20 April 2009, 18:18.
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: Geen wiet, wel hasj

                Bedankt voor de reakties. Ik denkt dat ik maar begin met een paar lowrider plantjes omdat ze relatief weinig problemen geven en klein blijven. Als ik ga oogsten als de kristalletjes nog helder zijn, zouden ze een high effect moeten geven.

                Ik geef een gedeelte van de toppen wel aan een vriend die wel eens wiet rookt. Van de rest maak ik hasj omdat ik zelf gewoon niks doe met wiet.
                Last edited by westport; 20 April 2009, 18:12.
                Autoflowers 2016

                Comment


                  #9
                  Re: Geen wiet, wel hasj

                  Ik ben intussen een hoop leesvoer verder om de kans op een mislukte kweek te minimaliseren. Zoals ik al eerder poste ging mijn voorkeur uit naar een lowryder soort omdat ik niet zit te wachten op honderden grammen oogst(ok iedereen hier op dit forum zal me nu voor gek verklaren),en voor buitenkweek lijkt me een autoflowersoort ideaal. Na het doorspitten van het aanbod van tientallen zadenbanken kwam ik erachter dat er inmiddels veel lowryder kruisingen zijn bijgekomen en wat me opvalt is dat het merendeel indica kruisingen zijn. Ik zit niet te wachten op een halve coma ondanks dat anderen dat misschien als geweldig ervaren. Heb wel een aantal keer K2, WhiteWidow etc. gerookt en ik voelde me echt beroerd en werd misselijk, ja tot overgeven toe. Heb in de loop der jaren ook enkele tientallen grammen hasj weggerookt en nooit geen onplezierige effecten gehad. Vandaar dat ik echt op zoek ben naar een soort die vooral een high geeft en niet dat totaal lichamelijke stonede gevoel. (Wat een gezeur he?)

                  Maargoed is iemand wel eens een lowryderXsativa kruising tegengekomen? En dan liever niet op een of andere vage Amerikaanse site waar ik $150 betaal voor 5 zaadjes. Zo`n soort zou me ideaal lijken om er 3 van in de achtertuin te zetten.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #10
                    Re: Geen wiet, wel hasj

                    lowryderx sativa is er volgens mij niet wel lowryder 1 en 2,ak 47 x lowryder en diesel ryder

                    http://www.sanniesshop.com/lowryder-p-700.html

                    Comment

                    Bezig...
                    X