Afzuig lucht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mighty Mango Dopefriend
    Retired
    • Jun 2008
    • 124

    #1

    Afzuig lucht

    Korting op 420shop
    Heey,


    Ik ben weer terug op het forum en ik wil weer gaan beginnen met kweken!

    Nu heb ik alleen even een klein vraagje;


    Als je een afzuigventilator aansluit op je kast (binnenkweek) met koolstoffilter, is de lucht die dan daar vanuit komt (dus dat door de koolstoffilter is geweest) compleet geurvrij? of is de geur alleen gereduceerd?


    Groetjes,
    Joeri.
  • darkiess
    Retired
    • May 2008
    • 1645

    #2
    Re: Afzuig lucht

    nee het is compleet geurvrij tenzij je een tent hebt met gaten

    door de werkende kool en andere materielen die er in zit word de geur geneutraliseert

    Comment

    • bobo
      Cronic Grower
      • Oct 2007
      • 3103

      #3
      Re: Afzuig lucht

      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ucht-t393.html .

      Heel even search gedaan en wonder boven wonder een antwoord. "Een koolstoffilter is een filter die lucht zuivert van geurtjes door de lucht over actieve koolstof te voeren". Dus zolang koolstof deeltjes werken heb je niets van geur.

      Gereduceerde geur is volgens mij geurvrij.



      Grtz
      Last edited by bobo; 5 May 2009, 19:26.

      Comment

      • Mighty Mango Dopefriend
        Retired
        • Jun 2008
        • 124

        #4
        Re: Afzuig lucht

        Dat topic had ik al gevonden bobo, maar ik wilde even 100% zeker weten dat de lucht dus helemaal vrij was.

        Maar zover ik nog wel weet kan je de lucht niet gelijk terug laten lopen naar de kast door het gebrek aan zuurstof dan toch?


        Groetjez

        Comment

        • TastyHaze
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2009
          • 85

          #5
          Re: Afzuig lucht

          goeie vraag... zou idd heel handig zijn als je je lucht kan recycleren

          Comment

          • Xtreme
            Banned
            • Jul 2009
            • 4271

            #6
            Re: Afzuig lucht

            De planten hebben aan de afgezogen lucht kooldioxide onttrokken. In de vers aangezogen lucht zit weer voldoende kooldioxide (ongeveer 300 tot 350 ppm). Je kunt dus niet de gebruikte lucht terugvoeren. De lucht in je kweekruimte moet een aantal keren per uur ververst worden. Een vuistregel is zo'n 20 keer per uur.

            Xtreme

            Comment

            Bezig...