Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bloedtest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloedtest

    Korting op 420shop
    Ik moet binnenkort mijn bloed laten nemen om te zien hoe het gesteld is met mijn lever.

    Wat ik mij nu afvraag gaan ze zien dat ik regelmatig wiet rook? Of moeten ze daar echt achter zoeken?

    Alvast bedankt.

    #2
    Re: Bloedtest

    Hoe lang zijn hasj en wiet in het lichaam aantoonbaar

    Halfwaardetijd
    Bij de vraag hoelang cannabis aantoonbaar is, is het begrip halfwaardetijd van belang. Halfwaardetijd is de tijd die het lichaam nodig heeft om de concentratie van een stof in het bloed te halveren.

    Bloed en vetweefsel
    Bij cannabis moet je echter niet alleen kijken naar het bloed, maar ook naar het vetweefsel. Cannabis wordt namelijk nadat het in het bloed terechtkomt afgegeven aan het vetweefsel. Vervolgens geeft het vetweefsel het weer heel langzaam af aan het bloed. Het zijn dus twee stappen:
    - afgifte door bloed aan het vetweefsel
    - afgifte van het vetweefsel aan het bloed.

    Bij de eerste fase bedraagt de halfwaardetijd 30 minuten, bij de tweede fase afhankelijk van de gebruiker 2 tot 7 dagen.

    Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog zo lang aantoonbaar. De effecten die de gebruiker ervaart volgen echter een heel ander tijdspad. De effecten worden ervaren na enkele minuten en duren 2 tot 4 uur. Van de afgifte van cannabis door het vetweefsel ervaren we dus maar weinig.

    Testen
    Testen worden meestal uitgevoerd op urine. De urine wordt dan getest op afbraakstoffen van cannabis. Zitten die erin dan weet de tester dat er cannabis is gebruikt. Afhankelijk van de mate van gebruik is cannabis van tot 3 weken in je urine aantoonbaar. Als iemand sporadisch een beetje cannabis rookt dan is het na 4,5 dagen al niet meer aantoonbaar. Bij iemand die maanden/jaren vrijwel dagelijks gebruikt kan de cannabis langer aantoonbaar zijn in de urine. Het afbraakproces verschilt daarbij per persoon. Per individu verschilt de snelheid van het afbraakmetabolisme. Dit is mede afhankelijk van hoeveel vetweefsel iemand heeft.

    Bron: Jelinek

    Of dat ze er naar zoeken bij de test die jij moet ondergaan heb ik geen idee...

    Greeds Chris
    Last edited by Somewhere; 21 May 2009, 12:11.
    "Medicinaal kweker en gebruiker"

    Comment


      #3
      Re: Bloedtest

      Ik weet of je van Belgie bent maar hier gaat het zo,
      Dokter trekt bloed en vult een papier in wat ze moeten onderzoeken...
      Dus als hij niet invult dat ze achter cannabis moeten zoeken doen ze dat ook niet.
      Die testen kosten geld en ze gaan jou niet met die kosten opzadelen als dat niet moet.

      En daarbij een dokter heeft beroepsgeheim dus zelfs al weet hij dat je gebruikt moet ie toch zwijgen tegen over andere...
      Ik heb vorig jaar een resem bloed moeten laten testen in verband met een operatie.
      Dokter moest niet zoeken achter cannabis want ik heb het hem gewoon verteld...moest ook in verband met de operatie.
      She gives me the Blues ...

      Comment


        #4
        Re: Bloedtest

        Precies wat freebird zegt inderdaad.
        Zelf ben ik een keer gestopt in Duitsland met m'n auto en omdat het niet kort daarvoor was dat ik gerookt had roken ze het. Ik moest toen ook bloed afstaan en in een potje pissen en heb moeten wachten op de resultaten. Al met al duurde dat nog geen uur en inderdaad vonden ze sporen. Zei wisten mij toen ook te vertellen dat het nog wel een maand traceerbaar is in het lichaam. Dit betekend in dus dat je nog een maand lang 'onder invloed' bent en ook een maand lang niet mag rijden. Belachelijk maar waar! Kreeg een rijontzegging van 2 maanden aan me broek en me broek werd 500 euro licher gemaakt! Gelukkig enkel voor Duitsland. Dit was trouwens in Niedersachsen. In de andere deelstaten kan de wetgeving verschillen.

        Om een lang verhaal kort te maken. Ja ze kunnen het zeker nog vinden, maar ik sluit me volledig aan bij freebird, als ze er niet naar op zoek zijn zullen ze het niet vinden en tevens zijn het dokters en geen opsporingsabtenaren.

        Comment


          #5
          Re: Bloedtest

          Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal dus gewoon voortdoen .

          Comment

          Bezig...
          X