Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag...

    Heeft iemand hier ervaring met dit soort vernevelaars ?





    Of dergelijke apparaatjes ?

    Ik dacht de 3voudige te gaan gebruiken om de LV in mijn kast wat omhoog te krijgen...

    Ik dacht... die nevel is zo fijn die verdampt wel tot waterdamp in de kast als die nevel over de grond gaat...

    Goed gedacht ? niet ? Tips ?

    all welcome )

    Greetz,
    Grumbit

    #2
    Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

    ook al veel uitgebreidere versies gevonden hier...

    Waar plaats je dit het beste ?

    ..

    Comment


      #3
      Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

      ...


      Waterniveau daalt natuurlijk als zo een ding draait dus daar hebben we even over nagedacht en dat resulteerde in de volgende schets:



      Fan naast de schaal en klaar denk ik ?

      Lijkt me makkelijker dan het ding op een drijver in een bak... daar blaast de damp niet zo makkelijk uit...

      Greetz again,

      Grumbit

      Comment


        #4
        Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

        [attentie]Dubbelposten is niet toegestaan. Pas je vorige bericht aan door de 'Edit / Bewerk' button te gebruiken.
        (Lees de FAQ a.u.b. eventjes door: http://jointjedraaien.nl/wietforum/faq.php
        )
        Mvg, Weedy.[/attentie]

        Ik zal je berichten niet verwijderen door de plaatjes, maar let hier op!
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

          Ik heb zo'n drievoudige gekocht, werkt(e) goed, alleen verslijten die membraantjes nogal rap heb ik de indruk.
          De mijne (vernevelaar) werd na een tijdje, een maand na ik hem gekocht had, heel warm, ook mijn water waar hij inlag werd heel warm, dus heb ik die terug gestuurd voor herstel....

          We zijn nu een maand en een half en 5 telefoontjes verder en ik heb hem nog steeds niet terug!

          Die vent blijft mij maar tot geduld aan manen, heel vriendelijke meneer en zo, maar ik begin het nu echt wel moe te worden met dat wachten, en mijn plantjes ook.

          Ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan, ofdat het een productiefoutje is of zo, ti's ook wel typisch voor mij denk ik, dingen gaan altijd rap kapot als ik ermee in contact kom, ik weet nie hoe dat komt, ze verslijten gelijk 5 keer zo rap als bij andere mensen.

          Maar als hij werkt is het wel een goed apparaatje hoor.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

            aorry voor de mannier van posten zal niet meer gebeuren...

            Comment


              #7
              Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

              High again...

              Vandaag even naar de stad geweest... en jahoor

              Bij de Blokker hadden ze Vernevelaars in de aanbieding voor maar € 9,00 !!!!

              Paar foto's

              De hele set voor 9 euro...
              ( Inclusief wegwerp vaas LOL )


              Het element met handige standaard


              En 1 hele set in elkaar om te testen:


              Heb er metteen 2 gekocht... voor die prijs val ik me geen bult

              - Ik heb deze ene in elkaar gezet en er exact 1.2 Liter water in gedaan (das tot ca. 3 cm boven het membraan ), 1 uur op de magnetron gezet op countdown wekker...
              Na dat uur eens kijken hoeveel milliliter er verneveld is...
              Wel handig om te weten i.v.m. welke maat jerrycan ik erbij ga zetten...

              Ze zullen wel onder een donker kappie moeten komen want dat licht van die LED's vinden mijn dames vast niet leuk int donker...
              Maar daar vinden we wel wat op (zwarte nagellak iemand ?)

              Lekker ff knutselen vandaag dus

              Volledig fotoverslag volgt

              Greetz,
              Grumbit

              Comment


                #8
                Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Grumbit View Post
                High again...

                Ze zullen wel onder een donker kappie moeten komen want dat licht van die LED's vinden mijn dames vast niet leuk int donker...
                Maar daar vinden we wel wat op (zwarte nagellak iemand ?)

                Grumbit
                Leuk ding, maar nagellak ? (Hoop dat die van de vrouw is ) Echte mannen werken met hamers, kun je die lampjes niet eruit halen / slopen ? Weet niet of er dan elektriciteit bloot komt te liggen ? Neem aan dat die vernevelaar onderwater komt te liggen ?

                Wel handig, mijne heeft maar een 5 liter tank, maar volgens mij kun je die van jou ook in een grote ton plaatsen voor als je langere tijd weg bent en niet iedere keer kunt bijvullen ?
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                  Wel handig, mijne heeft maar een 5 liter tank, maar volgens mij kun je die van jou ook in een grote ton plaatsen voor als je langere tijd weg bent en niet iedere keer kunt bijvullen ?
                  Kijk even mee naar deze tekening die ik al eerder postte in dit topic:


                  Zoals je ziet ga ik buiten mijn hok een grote jerrycan neerzetten die d.m.v. een slangetje op exact de goede waterspiegelhoogte en met behulp van de wet der communicerende vaten, het waterpeil altijd gelijk houd

                  De grootte van die jerrycan bepaalt hoelang de boel zonder bijvullen door kan draaien....

                  ...

                  En ondertussen...

                  Hebbik de basisbak al klaar:

                  Fotoreport:

                  Emmer:


                  Wordt halve emmer met hoge spatkant...


                  Element en water toevoegen naar smaak... LOL


                  En de boel in de kast plaatsen voor de fan ! Niet erachter !!!
                  Dan krijg je geheid kortsluiting !


                  Later vanmiddag de jerrycan en de slangetjes eraan zetten en lijmen )

                  Ennuh voor allen die nog zo een nevelmembraanding nodig hebben..
                  Zie ze net voor € 8,00 op Marktplaats staan ...


                  Greetz,
                  Grumbit

                  P.S. nagellak idd van de dame
                  Last edited by Grumbit; 2 June 2009, 13:57. Reden: toevoegingen

                  Comment


                    #10
                    Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                    Ook goed gezien van u om uw ventilator als actieve inlaat te laten fungeren!
                    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                    Comment


                      #11
                      Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                      Ja die ondersteunt de afzuiginstallatie behoorlijk...

                      Men noemt mij in de vriendenkring vaak als bijnaam: Harry Handig
                      Vind het niet erg

                      Bij deze ook metteen een verbeterde versie van de tekening voor de vernevelaar setup met automatisch bijvullings reservoir:



                      Heerlijk die wetten der communicerende vaten

                      Indien gewenst maak ik ook een NL-talige versie (morgen)

                      Greetz,
                      Grumbit

                      Comment


                        #12
                        Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                        hmmmm, heerlijk zoon info

                        ga morge knutsele

                        grtz monty

                        Comment


                          #13
                          Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                          Coolio
                          Leuk dat je het een goed idee vind

                          Hier fotocompi van mijn werkende eindresultaat:



                          10 Liter Jerrycan moet voor die 2 elementen zeker 3 dagen mee kunnen...

                          Kuntselze

                          Greetz,
                          Grumbit

                          Comment


                            #14
                            Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                            Inmiddels heb ik deze goedkoop op de kop getikt. Niets dan het beste voor mijn babytjes
                            Deze komt "gewoon" buiten het hok te staan, zodat de vochtigheid indirect geregeld wordt.

                            Een nadeel van de zoutlamp is dat het een lamp is en de lv niet goed regelbaar.

                            Met een vernevelaar oid moet je ook oppassen, want goedkope modellen of DIY's willen nog wel eens ozon aanmaken en je hebt ook een goede filter nodig anders worden je hok en je planten onder de geioniseerde stof gegooid.

                            Wie had het hier over nagellak? Vind die setup van Grumbit wel een mannelijke uitstraling hebben

                            Comment


                              #15
                              Re: Conrad - vernevelaars en LV... Ervaringen ?

                              Kost dat ?
                              Vast meer dan 2x 9 Euro

                              Da ding van jouw maakt 35 Db herrie die van mij 0

                              Plus vrees dat die kleine babykamer regelaar niet opgewassen is tegen de afzuiging van een IGrow...

                              Ik ben zeer tevreden met mijn vernevelaars op de grond in die bak...

                              Comment

                              Bezig...
                              X