Het ongeschreven smokers regel boek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Daggeroth
    Retired
    • May 2009
    • 522

    #1

    Het ongeschreven smokers regel boek

    Korting op 420shop
    Hoe zit dat bij jullie? Mijn oude groep had altijd een paar 'regeltjes' omtrent het roken van onze jointjes. Een paar voorbeelden.
    -Maker=Steker/turner=burner Komt erop neer, de gene die de joint draait steekt hem op.
    -Als je een joint laat vallen, moet je doorpassen.
    -Als je hem uit lult (je zit zo op te gaan in je lulkick dat je joint uitbrandt) Moet je opsteken en doorpassen.
    -Voordat je doorpassed zorgen dat de joint mooi gelijk brandt, geen inbranders etc.

    Slechts een paar voorbeeldjes. Ik vroeg me af hoe algemeen dit is, of dat dit alleen bij ons voorkwam.
    Had/heeft jouw groep andere 'regeltjes' post ze dan ook! Ben benieuwd.
  • Frikandel
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2009
    • 44

    #2
    Re: Het ongeschreven smokers regel boek

    3 trekjes dan doorgeven zodat iedereen een goed stukje van de joint heeft gehad en niet t laatste beetje, geen smoke 'n run (komen om te blowen en vervolgens 10 minuten later stoned weggaan).

    Peace
    Keep It Green

    Comment

    • Daggeroth
      Retired
      • May 2009
      • 522

      #3
      Re: Het ongeschreven smokers regel boek

      Ja dat smoke 'n run is lelijk. Gelukkig wisten wij altijd wie dat deden, die werden dan systematisch genegeerd tot ze niet meer bij ons kwamen staan.

      Comment

      • Mr_3ppozz
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 659

        #4
        Re: Het ongeschreven smokers regel boek

        Nja, wij hebben redelijk dezelfde basislijnen

        De persoon die draait steekt volgens mij altijd op, daar het onder draaien valt bij mij

        Iedereen die rookt, zorgt ook regelmatig voor rookwaar als je zonder cash zit, geen probleem, komt wel goed als je wel weer wat hebt

        Alle hasj joints gaan tegen de klok in, alle weed jointjes met de klok mee ^^

        Paar heisjes en gewoon weer doorgeven, je bent niet alleen

        Wie de joint oprookt, moet ook de volgende draaien ^^
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment

        • wigyour
          Retired
          • Jun 2009
          • 265

          #5
          Re: Het ongeschreven smokers regel boek

          Ik doe meestal een joint in mijn 1e of 2e, en heel soms met ze 3e.
          Dus ik heb niet echt van zulke regels (gelukkig maar anders moet ik nog meer gaan onthouden)

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Het ongeschreven smokers regel boek

            Bij ons hoef een vrouw nooit de joint aan te steken dat doen mannen.
            vaak draaien we hem wel maar aan steken Nooit (vreemd he ?)
            God was never on your side..

            Comment

            • DaZeD
              Gandhi Ganjamaster
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 466

              #7
              Re: Het ongeschreven smokers regel boek

              Ja, ik begrijp dat wel, de meeste vrouwen doen dat gewoon niet graag een joint aansteken, ik heb dat al gemerkt, mijn vriendin vindt dat bv. niet prettig, ze vindt het vies smaken.

              Overigens vind ik die regeltjes een beetje onozel, de enige regels die gehanteerd worden bij ons zijn, degene die hem rolt steekt hem ook aan, gasten die komen blowen en nooit zelf wiet bijhebben worden genegeerd, maar voor de rest mag het wel wat freestyle blijven, 3 trekjes of 5 trekjes, maakt nie zoveel uit, als je maar niet overdrijft, en je moet natuurlijk op tijd doorgeven, anders word daar wel op gewezen.
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment

              • haze'o'lator
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 1273

                #8
                Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                hier bij ons zijn de regels:

                de draaier steekt hem aan,de koper gaat als 2de.
                ligt er een joint in de asbak die uit is,dan mag iemand anders die het ziet hem terug aansteken.

                en de beste regel vind ik: hoesten is doorgeven...

                grtzzz

                Comment

                • Flip Hasjkip
                  Wicked Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Sep 2008
                  • 3595

                  #9
                  Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                  Ongeschreven regel bij ons is dat je nooit om een joint vraagt. Verder weinig regels, als we met meer als 3 man zijn worden er meestal meerdere joints gedraaid die dan tegelijkertijd rondgaan.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  • ganja man
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Apr 2008
                    • 97

                    #10
                    Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                    wij doen altijd draaier buyer armoedzaaier
                    en als je moet hoesten een ronde overslaan
                    don't drink and drive smoke and fly

                    Comment

                    • Skadril
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2009
                      • 181

                      #11
                      Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                      Bij ons enkel: wie draait, begint te roken; doorgeven in wijzerszin en niet bogart'en.
                      Nu ik dat lees van dat 'eerst mooi gelijk laten opbranden en dan pas doorgeven' (beginpost), heb ik wel al gemerkt. Maar is geen 'regel'. Ofwel ken ik hem niet & werd ik er nog nooit op gewezen.

                      goei topic wel

                      Comment

                      • Jaapo
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jan 2009
                        • 45

                        #12
                        Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                        Wat een domme regel die doorgeven als je moet hoesten. Ik hoest ook nooit maarja als je moet hoesten dan moet je nou eenmaal hoesten. Beetje lullig als je dan een ronde moet overslaan.
                        Hallo.

                        Comment

                        • Daggeroth
                          Retired
                          • May 2009
                          • 522

                          #13
                          Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                          Volgende ronde overslaan gaat wat ver, maar doorpassen is bij ons niet meer dan normaal.

                          Comment

                          • heidekweker
                            Retired
                            • Jun 2009
                            • 21

                            #14
                            Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                            maker is de steker, betaler is de bepaler

                            Comment

                            • CelisMan
                              Junior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2008
                              • 561

                              #15
                              Re: Het ongeschreven smokers regel boek

                              wij hebben heelder temren:p, voor hoevaak we trekken (niet dat we dat serieus nemen)
                              1= os
                              2= dos
                              3= tros
                              4= qos
                              5= pos
                              6= sos
                              7= sos (?)
                              8= os (??)
                              9= nos
                              10= dos (???)

                              Dikke zever dus
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment

                              Bezig...