Zoektocht naar Rode Libanon zaden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Xtreme
    Banned
    • Jul 2009
    • 4271

    #1

    Zoektocht naar Rode Libanon zaden

    Korting op 420shop
    Toen ik omstreeks 1965!!!! begon met blowen was er nauwelijks keus. Je kon kiezen uit een paar soorten hash, zoals "zwarte pakistan", "nepal", "afghaan" en "rode libanon". Dit waren overigens de betere soortjes. Er was ook nog wel wat Turkse en Marokkaanse hash op de markt, maar die was in het algemeen van mindere kwaliteit. Wiet was er nauwelijks te krijgen en meestentijds erg slecht. Er heb slechts 2 soortjes gerookt die goed waren te weten "Kongo wiet (dagga)" en heel zelden verkrijgbare Libanese wiet. Zoals je ziet komt in dit lijstje "Rode Libanon" 2 keer voor. De sublieme smaak en de euforische high van goede "rooie lieb" staat mij nog steeds voor de geest. Zie het maar als nostalgie van een bejaarde blower.
    Waar ik thans naar op zoek ben zijn zaden van de originele "Rode Libanon". Wie van de deelnemers aan dit forum kan mij informatie verstrekken of deze zaden nog te verkrijgen zijn en zo ja bij welke leverancier.

    Wie kan mij helpen bij deze zoektocht.

    Xtreme
  • haze'o'lator
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 1273

    #2
    Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

    ik weet niet waar je de zaden kan kopen maar ik weet wel dat je in coffeeshop de muze in tilburg rode libanon hasj kan kopen...

    mss dat je daar ook iets mee bent?

    grtzzz

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

      De leeftijdsmediaan van dit forum is een stuk opgehoogd met Xtreme (Positief ofc.)

      Ik weet zelf ook niet waar je ze kunt halen. Wel weet ik dat het lid Smokey connecties had met iemand met oude zaden, als ik jou was zal ik Smokey maar eens PMen
      Last edited by Jointjedraaien; 5 October 2010, 04:39.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

        Comment

        • westport
          Wicked Grower
          420 MemberLucky Member
          • Aug 2008
          • 3847

          #5
          Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

          Wel weet ik dat het lid Smokey connecties had met iemand met oude zaden,
          Ja dat klopt weedy, maar smokey wist mij te vertellen dat die breeder overleden is.

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

          Comment

          • bobo
            Cronic Grower
            • Oct 2007
            • 3103

            #6
            Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

            Rode Libanon zaden . Is gewoon een benaming van de verkregen hasj uit Libanon.

            Grtz

            Comment

            • replay
              Retired
              • Nov 2008
              • 216

              #7
              Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

              Jow Xtreme heb een site gevonden waar ze de zaden nog verkopen . Hier is de link : http://shayanashop.com/Zaadjes/Zaadj...anese_Red.aspx



              Grtzzz

              Comment

              • bobo
                Cronic Grower
                • Oct 2007
                • 3103

                #8
                Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

                Bobo is nooit te oud om te leren, nice.

                Grtz
                Last edited by Jointjedraaien; 5 October 2010, 04:39.

                Comment

                • SirSmokeAllot
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2008
                  • 1968

                  #9
                  Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

                  hmmm...rode libanon. heb die nog enkele keren gekocht in checkpoint dacht ik, lekkerrrrr!
                  Suc6 met de kweek Xtreme
                  $iR
                  sigpic

                  Comment

                  • Xtreme
                    Banned
                    • Jul 2009
                    • 4271

                    #10
                    Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

                    Bobo stelt dat Rode Libanon gewoon een benaming is van verkregen hasj uit Libanon. Ik deel dit standpunt niet. Uit botanisch onderzoek is gebleken dat cannabis zich uitstekend aanpast aan de plaatselijke omstandigheden. Dit houdt in dat de samenstelling van de bodem, het klimaat (en de hoogte waarop het gewas wordt geteeld) van wezenlijke betekenis zijn voor de evolutie van het gewas. Vandaar dat er significante verschillen zijn in smaak en uiterlijk tussen bijvoorbeeld Afghaanse en Marokkaanse hasj. Ik ga uit van de vooronderstelling dat cannabis uit Libanon, die aldaar al eeuwen wordt geteeld en waarschijnlijk veredeld een andere genetische samenstelling heeft dan bijvoorbeeld hasj uit Nepal. Een andere verklaring voor dit verschil in smaak kan ik mij niet voor de geest halen. Immers, het lijkt mij sterk dat ingeval ik zaad van cannabis uit Nepal in de Beka-vallei ga zaaien het resultaat zal bestaan uit Rode Libanese hasj.
                    Ik blijf dan ook van oordeel dat het zaad van Libanese hasj door de eeuwen heen genetisch is veranderd en dat er sprake is van een specifike ondersoort, waarvan ik graag zaden in mijn bezit zou willen hebben, teneinde daar eens een experimenteel kweekje mee op te zetten.

                    Mijn groet aan allen,

                    Xtreme

                    Comment

                    • tiezzz
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2009
                      • 80

                      #11
                      Re: Zoektocht naar Rode Libanon zaden

                      mischien heb je hier wat aan http://en.seedfinder.eu/BlueHemp_Swi..._Lebanese.html

                      greetzzz tiezzz

                      Comment

                      Bezig...