Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Produceren van vrouwelijke zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Produceren van vrouwelijke zaden

    Korting op 420shop
    Beste medekwekertjes. Ik zat al langer met de vraag in mijn hoofd: Hoe maak je vrouwelijk zaad.
    Wel...

    Wat heb je nodig?Stap 1)
    Plant zoveel mogelijk plantjes. Je kan het met 20 plantjes proberen, maar als je een effectief resultaat wilt boeken, zal je het met een 1000tal moeten doen.

    Stap 2)
    Laat je plantjes wat groeien. Pakweg een weekje of twee laten groeien. Zeker nog niet in bloei zetten! Geen 12/12 cyclus maar een gewone groei cyclus zoals 18/6!

    Stap 3)
    Onderzoek je plantjes een voor een onder de microscoop. De sleutel hier is geduld. Bij ieder plantje zoveel mogelijk cellen bekijken en kijken of er XY chromosomen bij zitten.
    Zo ziet een XY chromosomenpaar er uit:


    Deze planten moet je appart zetten. Het doel is dat je op zoek gaat naar een plant met 100% XX chromosomenparen (dit zijn de vrouwelijke)

    XX => vrouw
    XY => man

    Als je deze plant gevonden hebt (uit de 1000 plantjes ga je er nog geen vinden die 100% vrouwelijk is, maar rond de 99% zou wel moeten lukken. 100% is theoretisch mogelijk maar in de praktijk niet) dan ga je nr stap 4.

    Stap 4)
    Zet je 100% vrouwelijke plant in bloei. Als het bloeimoment juist is (dwz dat het moment van optimale bevruchting bijna is aangebroken) dan spuit je een oplossing Gibberrelinezuur van 0,00X per liter water.

    De 0,00X oplossing is dus een oplossing van 0,00x g Gibberrelinezuur in een liter water. De X is onbekend. Hier moet je zelf mee experimenteren.
    Als ik afga op wat ik al gelezen heb hierover kan je best de gulden middenweg nemen en gewoon 0,005 g per liter doen.


    Als iemand informatie heeft over nauwkeurigere verhoudingen zou dit wel interessant zijn.

    De theorie achter dit zuur:
    Gibberrelinezuur zorgt ervoor dat er een verandering in hormoonsverhoudingen optreed.
    Kort gezegd:
    De buds van je plant worden beinvloed door dit zuur en veranderen hun verhouding van 99% vrouwelijk naar ... % mannelijk.
    Deze mannelijke bloemen zorgen ervoor dat de plant zelf bevrucht wordt.

    Doordat de plant 99% vrouwelijk is, zal hij ook 99% vrouwelijke zaadjes produceren.

    Korte uitleg bij theoretische 100%:
    Een plant kan nooit 100% vrouwelijk of mannelijk zijn.
    In theorie kan een plant die 100% vrouwelijk is zelfs geen feminised zaad produceren, want het gibberrelinezuur zorgt niet voor extra mannelijke hormonen, enkel voor een omzetting van verhoudingen.
    Een verhouding van 100% - 0% kan niet veranderd worden.
    Dus in theorie kan NIEMAND zaadjes maken die 100% gefeminiseerd zijn.

    Dit was mijn korte uitleg bij feminised zaadjes kweken. Ik weet dat mijn schrijfstijl niet echt heel aangenaam is om te lezen. Sorry daarvoor.
    Als iemand nog opmerkingen heeft, gelieven een berichtje achter te laten.

    Als je iets aan mijn tekst hebt, druk aub thanx +1

    Peace
    Last edited by Jointjedraaien; 10 March 2010, 00:08.

    #2
    dus moe ge bij u vrouwelijke plant voor 99% vrouwelijke xx cromo dinges vinden en zeer weinig xy cromo dinges?

    en waar kun ge da zuur kopen?

    Comment


      #3
      Een andere manier is de vrouwelijke plant twee weken langer laten bloeien dan de normale bloeiperiode voor de plant. Dan zal de plant zelf mannelijke geslachtskenmerken aanmaken op de bloemen (in de vorm van banaantjes). Deze banaantjes verzamel je en gebruik je later om de vrouwtjes van de zelfde soort te bevruchten.

      Dit is een natuurlijke manier (de vorige was chemisch) om vrouwelijk zaad te produceren.

      Bij alien staat op de website ook dit zuur te koop. Weet echter niet of het de juiste uitwerking heeft.

      Hierboven staat nog een alternatieve manier (die wel veel meer tijd vergt, maarja)

      Peace
      Last edited by SaRs!; 9 March 2009, 14:24.

      Comment


        #4
        Euhm, als je met een gewone lichtmicroscoop die chromosomen wilt zien, zul je lang moeten zoeken.
        Die chromosomen zijn enkel zichtbaar met een elektronenmicroscoop en dat speelgoed is heeeeeeel duur.

        grtz

        Comment


          #5
          Chromosomen van plantaardige cellen kan je ook onder een lichtmicroscoop zien.

          De betekenis van 'chromosoom' is kleur-lichaam. Het heeft deze benaming gekregen omdat ze onder een lichtmicroscoop alleen te zien zijn als je kleurstof toevoegt.

          Was ik dus vergeten te zeggen: Je kan de chromosomen van de plantaardige cellen alleen onder een lichtmicroscoop zien als je kleurstof toevoegt. Normaal gezien zou een vergroting van 100x goed zijn.

          Peace

          Comment


            #6
            Goed ik moet je gelijk geven, kheb ff opzoekingswerk gedaan, ze zijn blijkbaar idd zichtbaar onder een lichtmicroscoop, mits het toevoegen van bepaalde kleurstoffen.
            Maar je moet toch ng geluk hebben met je cellen die je bekijkt, want die chromosomen worden enkel gevormd op het ogenblik dat de cel deelt, en dan ng op een bepaald moment van de deling (de welke weet ik niet meer, dat was lesstof van vorig jaar en dat zit ver ).

            grtz

            Comment


              #7
              Mja, normaal gezien, ongeveer een week voor de bloei, zou je toch wel duidelijk de chromosomen kunnen zien.

              De chromosomen zullen wel altijd aanwezig zijn. Dus als jij zegt dat je ze alleen kunt zien op het moment van celdeling, is dat niet waar he.

              Je zal na de mitose en meiose gewoon beter kunnen zien hoeveel mannelijke en vrouwelijke paren er zijn. En dan kan je een statistiekje per plant maken.

              Peace

              Comment


                #8
                Wel waar, chromosomen zijn niets anders dan DNA ineengestrengeld dat gevormd wordt vlak voor de celdeling.
                En dat heb ik geleerd van een dokter in de levende materie, dus die zal het wel weten zeker

                grtz

                Comment


                  #9
                  Wel raar dat hier nog geen post over gemaakt was... Misschien wilt iemand 'm wel sticky'en?

                  Zou ook vet zijn als iemand het eens zou proberen. Ik ga dat zeker doen als ik zaadjes heb

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Het is een plantenhormoon maar eigenlijk een schimmel - zuur.

                      Check wikipedia:
                      http://nl.wikipedia.org/wiki/Gibberellinezuur

                      Je besproeit dus eigenlijk een vrouwelijke bloem van een plant zodat deze uitgroeit tot een mannelijke bloem die de rest van de plant bevrucht. De rest van de plant is vrouwelijk, dus je krijgt feminised zaadjes.

                      Peace
                      Last edited by SaRs!; 9 March 2009, 22:13.

                      Comment


                        #12
                        zozo die SaRs heeft er goed over nagedacht ^^
                        dat zijn nou de mensen die onze maatschappij van smokers nou verder in ontwikkeling brengen

                        grtz.
                        "Got blunt? ... Got weed?"

                        Comment


                          #13
                          Mooi SaRs
                          Heel leerrijk. Iets zegt me dat je wel vaker bezig bent met zulke materie...
                          Welke studies volg je of heb je gevolgd?
                          Of misschien ben je gewoon heel erg geboeid in plantjes, dat kan ook.
                          In ieder geval, mooie post, mijn duimpje heb je gekregen.

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #14
                            Mooie post inderdaad, zeer leerzaam! Bedankt
                            Greetzz

                            Comment


                              #15
                              Dat spul is totaal niet duur zelfs:
                              17eu bij Alien als ik het goed heb. Al betwijfel ik of het allemaal zo simpel is, kzou er ook es iets voor moeten opzoeken, zou dat nog op een buitenplant smijten deze zomer, je gaat er dan toch vanuit dat het mislukt...

                              Comment

                              Bezig...
                              X