Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

trouble??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    trouble??

    Korting op 420shop
    okey het ging een hele tijd goed met mijn plantjes.. ze groeiden netjes.. maar nu kwam ik weer thuis vandaag na 2 daagjes ff weg te zijn geweest. ( ondertussen heb ik ze laten verzorgen natuurlijk. ) maar er is toch wat flink veranderd. bij een plantje zijn mijn blaadjes weg?! bij de ander zit er een gat in.. (foto) met de rest gaat het trouwens zeer goed en zijn al een stuk groter..

    maar waar komt dit door.. of is dit iets wat alleen mij overkomt haha..

    Grtz bezorgde J
    Attached Files

    #2
    Re: trouble??

    Hey Jepper

    Welke blaadjes zijn weg? Als het de allerlaagste blaadjes aan de stengel waren, is dit normaal. Dit zijn je lobblaadjes en die lossen normaal na een twee a drietal weken groei (vanuit zaad begonnen dan).

    Als er letterlijk in je grootste, bovenste blaadjes "gebeten" is, denk ik dat je last hebt van een bepaald insect of beest. Je kan ofwel een kat hebben die graag met je plantjes speelt, ofwel is er een eenzame slak tot bij je plantje geraakt, ofwel...

    Enfin, talloze mogelijkheden. Als het de lobblaadjes zijn, geen paniek hoor, nogmaals: dat is perfect normaal

    Je bent een fotoman, en da's altijd goed op een forum! Laat die pics maar komen en succes met je kweek.

    More to ask? Shoot!

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: trouble??

      Op de foto te zien is er duidelijk een stuk weg uit de kiembladjes.
      Dat deze na een tijd afvallen is idd normaal maar dat gebeurt pas wanneer ze een stuk groter zijn.

      Ik denk ook dat je beestjes hebt,


      Peace

      Comment


        #4
        Re: trouble??

        ga ik zkr doen, thx

        en ik zal de onderste blaadjes wel in de gaten houden
        rest komt goed en anders.. op t forum er mee.

        Grtz J

        Comment


          #5
          Re: trouble??

          ff over die beestjes, ik hou het ff in t oog.. als het zo is wat kun je er tegen doen?

          Comment


            #6
            Re: trouble??

            Dat hangt er natuurlijk van af welke beestjes je hebt. Elk beestje kan je anders behandelen.
            Maar heb even gezocht, en je moet hier eens zien :
            http://jointjedraaien.nl/wietforum/b...wietplant.html

            Succes verder.

            Grtz
            Skannabis

            Comment


              #7
              Re: trouble??

              oke onverwacht.. ik weet nu van wat soort beestjes ik last heb.. muizen. maja als ik een muis was zou ik het zelfde doel voor ogen hebben ik kwam ze vanmorgen tegen. maar het verhelpen is teminste makkelijker

              Grtz J

              Comment


                #8
                Re: trouble??

                ik zou zeggen steek er een kat bij, maar die vreten ook gans den boel op

                veel geluk op je muizen jacht

                grtz
                a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                Comment


                  #9
                  Re: trouble??

                  Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet
                  ik zou zeggen steek er een kat bij, maar die vreten ook gans den boel op

                  veel geluk op je muizen jacht

                  grtz
                  Haha, ja dat is waar. En ik spreek uit ervaring .

                  Succes met de muizen.


                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Re: trouble??

                    de anderen die wel goed gaan..
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: trouble??

                      ze zijn serieus aant sprieten, ik zou er persoonlijk tot als ze buiten kunnen toch een spaarlampje of tl boven hun hoofdje hangen.
                      cm of 5 van.
                      anders ga je heel zwakke planten hebben die snel kunnen beschadigd worden door de wind end..


                      grtz
                      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                      Comment


                        #12
                        Re: trouble??

                        advies is altijd welkom dus ik zal er iets mee doen.. maar een gewone spaarlamp ( bureaulamp bijv. ) is al genoeg? hoeveel watt heb je
                        nodig?
                        en over de voeding.. wat moet je aanhouden.. zijn er goede voedingsschema's of zo, op t internet heb ik tot dusver niks gevonden
                        wat echt duidelijk en goed lijkt..

                        Grtz J

                        Comment


                          #13
                          Re: trouble??

                          een spaarlamp van 14 w of hoger is goed hoe meer hoe beter natuurlijk

                          kwa voeding zijn er schema te vinden maar die hangen van fabrikant tot fabrikant af.
                          heb je een ph en ec meter? anders ben je best dat je de dosis die op de fles staat halveert zodat je ze niet onbewust overvoed.

                          grtz
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: trouble??

                            nee ik heb geen ph of ec meters. en de fles die ik gekocht heb bij de growshop is er een van bionova.. maar als je op hun site kijkt naar
                            wat zij adviseren dan is dat 1 ml op 1 liter water..? vond het zelf nogal weinig.. kan aan mij liggen..

                            maar zal zkr uitkijken om ze niet te overvoeden.. maar ondervoeden is ook niet de bedoeling he.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: trouble??

                              als je halve dosis geeft zal je ze niet ondervoeden hoor

                              dan kun je gaande weg kijke tot hoeveel je kan gaan maar zou toch max 3/4 dosis nemen.
                              ook opbouwen want den eerste keer de volle dosis geven kan resulteren in zwaar verbrande planten. en zeker niet boven de aanbevolen dosis gaan, da staat er op voor een reden. als je teveel voed verzadig je je grond ook heel snel wat niet de bedoeling zal zijn denk ik.

                              grtz
                              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                              Comment

                              Bezig...
                              X