Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

beginnen met kweken--HELP!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnen met kweken--HELP!!

    Korting op 420shop
    Nu onlangs had ik van die wiet gekocht met brol tussen en ik dacht dat ik het zelf eens ging proberen om zelf te kweken.
    Nu kan ik het thuis moeilijk doen met mijn ouders die dat niet graag zullen zien komen.
    Ik dacht miss op kot.
    Dit zijn de omstandigheden:
    kot: 2 tl lampen aan het plafong van 58w.
    1 raam
    Is het mogelijk om zonder veel extra kosten hier wiet te kweken, en zoja , met welke soort begin ik het best.

    Ook heb ik thuis een soort zolderkamertje, veel licht, het is 3x3 meter, 1 velux, en 2 grote ramen, is het daar mogelijk?

    kheb hier al wat rondgekeken, nice forum maar kheb niet gevonden wat ik wou, vandaar deze post
    iow, nu al merci


    Follow my lead, take the weed.

    #2

    Comment


      #3
      Re: beginnen met kweken--HELP!!

      hey,

      voor 30 euro ben je al vertrokken
      een klein nachtkastje 40B op 40D op 60H is al voldoende meestal wel te vinden in kringlopen voor 5euro, een spaarlamp of drie van 20 watt en een pcfanneke. zo ben ik begonnen en heeft me 18 euro gekost

      eerst zul je moeten uitmaken hoeveel planten je wilt? anders blijft het gokken voor ons wat het goedkoopst of beste manier is, in engeland kweken er veel in pc kasten.


      deze pc is van mr_micro, ideaal voor 1 plantje direkt op 12/12 en scrog

      grtz
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment


        #4
        Re: beginnen met kweken--HELP!!

        iow,

        jullie hebben mij al sterk geholpen, vooral die pc kast ziet er handig uit
        ik heb namelijk hier nog wa kasten staan, en fannekes, en en spaarlamp in niet moeilijk te installeren

        Maar wordt uw plantje niet snel groter als die pc-kast?

        grtz

        Comment


          #5
          Re: beginnen met kweken--HELP!!

          Mooi gedaan inderdaad
          Maar dan heb je toch wel niet dezelfde opbrengst die ik in gedachte had hoor.
          Oorspronkelijk geplaatst door wooffie
          een spaarlamp in niet moeilijk te installeren
          Vind je? Ik vind het anders superingewikkeld uitzien
          Zou er mij iemand kunnen uitleggen hoe die kast juist in elkaar zit?
          Okiwiet, heb je die afbeeldingen van het IC forum?

          Greetz,
          zion

          Comment


            #6
            Re: beginnen met kweken--HELP!!

            Haha, dat ziet er echt mooi uit en geen kat die erachter komt.

            @wooffie

            je kan ook gewoon een klein kastje gebruiken en daar 2 (of meer) tl buizen in hangen van 18watt (of meer).

            Als de TL lampen gewoon aan de plafond hangen in je kamer gaan je planten daar niet zoveel aan hebben denk ik. dan gaan ze enorm stretchen. TL mag tot 2-3 cm boven je plant.


            Het is trouwens "bijna" buiten seizoen, dan kan je wel een plantje buiten-> op terras-> voor de raam zetten.

            Peace

            Comment


              #7
              Re: beginnen met kweken--HELP!!

              ja heb die rap gezocht als voorbeeld.

              wat je eruit haalt ligt aan verschillende factors, laat ons zeggen er zijn pc kastjes waar ze onder 80 watt aan licht 70 gr halen

              @woofie

              princiepe van pc is simpel. 1 plant, zoveel mogelijk licht, afzuiging zo hoog mogelijk, aanzuig zo laag mogelijk, het netje die je ziet zitten ongeveer int midden dient om je plant op in te binden(scrog)
              om de plant in de pc te houden en af te bloeien is het nodig dat je ze topt op de tweede of derde internode.
              en zorgen dat er geen licht in of uit kan das HEEL belangrijk

              maar was maar voorbeeld hoe simpel het kan

              in jou geval zou ik kijken voor een nachtkastje ofzo van een goei 50 op 50 op 60H of hoger, die kosten in de kringloop 5 euro ofzo. spaarlampen kun je per drie stuks in een doe het zelf zaak vinden voor 8 euro. pcfannekes hebt ge liggen, en voor de binnen kant zou ik zeggen koop zo een autoruitscherm, zo van die isothermische gevallen die kosten maar 2 euro

              laat je ook niet te rap dingen aansmeren denk zelf goed na wat je wilt en hoeveel gr je zelf verbruikt. als je klein verbruiker bent heb je zekers geen hps nodig

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: beginnen met kweken--HELP!!

                Volgens een vriend van mij is het verboden een cannabisplant in huis te houden met minderjarigen in de buurt. In mijn geval zijn die minderjarigen men zussen.
                Ik wil het bij 1 plant houden, dus dat is helemaal niet strafbaar.
                Nujah nog een probleem, men ma werkt bij de overheid, mogen zei eigenlijk in het bezit zijn van een cannabisplant (ik bezit hem in feite wel...).

                Als de bovengenoemde problemen, geen problemen zijn. Dan ga ik in het geniep een plantje grootbrengen. Ik weet dat het niet verstandig is dit te doen zonder de mijn ouders er iets van weten. Maar wat moet ik dan wel doen? Bij de dealer gaan kopen wil ik niet, en naar NL gaan is ook verboden, dus een plantje grootbrengen lijkt me nog het minst illegale.
                En het is bovendien nog is leerrijk ook.

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #9
                  http://www1.be.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1

                  of een van deze
                  http://shopping-nl.kelkoo.be/ss-tl-lamp.html

                  veel kost dat niet, en miss toch een betere opbrengst

                  echt mercikes al voor al de hulp en de snelle goede antwoorden

                  greetz

                  P.S.Als ik het project voorzet ga ik deze paasvakantie wrs van start. Ik zal mijn vorderingen en foto's dan posten in die sectie van dit forum waar ge dat moet inzetten, ik kan ni meer op de naam komen

                  Comment


                    #10
                    Re: beginnen met kweken--HELP!!

                    zeker doen, we houden van projectjes en kweekjes en het is altijd aangenaam voor andere leden is te zien wat allemaal kan.

                    tl voor in nen pc is te lang of ge zit mee laag wattages zoals 6w, een spaarlamp zo hoog wattage mogelijk in belgie is da normaal 20 w en soms 36 w) is zekers wel geschikt om te kweken. ga maar eens zien bij onze engelse en franse smoke brothers je zal verschiete welke oogsten ze onder spaarlampen (cfl) halen :o
                    er is ook een webshop die 125w kweekspaarlampen verkoopt zowel voor bloei 2700K als voor groei 6400K deze shop

                    grtz
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Re: beginnen met kweken--HELP!!

                      Ik vandaag is kijken achter een 36w spaarlamp.
                      Heb je ook specifieke lampen nodig voor groei en bloei? Of kan je die 36w gebruiken voor beiden?
                      Ik heb gezien dat het er voor 125w lampen wel zo is, maar die zijn toch veel te groot voor in een kast pc-case

                      Ik zal zeker is zien bij de brothers, die zijn precies wel creatiever eh, dan wij, de luie Belgen.

                      Comment


                        #12
                        Re: beginnen met kweken--HELP!!

                        die brothers zijn niet creatiever die zijn gewoon met meer volgens mij maar bon,
                        volgens mij is het best een lamp voor de groei periode en een andere voor de bloeiperiode, maar het kan wrs ook met dezelfde lamp

                        Comment


                          #13
                          Re: beginnen met kweken--HELP!!

                          @ zion je hebt in spaarlampen ook een onderverdeling. de cool white(860) lampen zijn ideaal voor groei, de warm white( 830) en de extra warm white (827) zijn ideaal voor bloei.

                          @ wooffie

                          geloof me maar ze zijn creatiever hoor, maar das ook omdat ze in een land wonen waar er zware straffen staan op kweken. als je weet dat die voor een pc kweekje daar 3 maand cel krijgen zul je ook veel meer uitvinden zodat je minder in contact komt met winkels en andere mensen die je kunnen verlullen.
                          wij hoeven niet zo inventief te zijn, ffkes naar nl en je hebt alles zij kunnen in nl bestellen maar regelmatig loopt er ene tegen de lamp omdat ze pakketten daar meer controleren dan hier.
                          als je eens de tijd hebt moet je maar eens zien, neem er gerust de tijd voor er valt veel te leren bij onze smoke brothers. de mini kweken staan daar veel verder dan in BE of NL.

                          grtz
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: beginnen met kweken--HELP!!

                            iow,

                            das idd juist wat ge zegt

                            kga ne keer gaan zien bij die gaste zi

                            mercikes allemaal voor de hulp

                            Comment

                            Bezig...
                            X