2 vragen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kamakamafruite
    Advanced Stoner
    • Jul 2009
    • 66

    #1

    2 vragen.

    Korting op 420shop
    hallo,
    Ik heb enkele vraagjes.
    (Ik hoop dat deze al niet gesteld zijn.)
    1. Waarschijnlijk domme vraag maar welk deel van de plant kan je nu precies allemaal gebruiken?
    2.Ik heb nu 2 plantjes die het super goed doen in de diepe grond, volgend jaar zou ik er weer zetten maar moet je dan nieuwe grond steken omdat deze planten de voedingstoffen hebben verbruikt?

    ps. En voor andere die kweken bij mij heeft het verplaatsen van pot naar volle grond enorm veel uitgemaakt. Zowel gezondheid als grote.
  • Sloeber
    Retired
    • Aug 2009
    • 4

    #2
    Re: 2 vragen.

    Oorspronkelijk geplaatst door kamakamafruite
    hallo,
    Ik heb enkele vraagjes.
    (Ik hoop dat deze al niet gesteld zijn.)
    1. Waarschijnlijk domme vraag maar welk deel van de plant kan je nu precies allemaal gebruiken?
    2.Ik heb nu 2 plantjes die het super goed doen in de diepe grond, volgend jaar zou ik er weer zetten maar moet je dan nieuwe grond steken omdat deze planten de voedingstoffen hebben verbruikt?
    1. Van vrouwelijke planten zijn de bloemen rookbaar, alsook de kleine blaadjes met trichomes(zie rest forum voor uitleg, in de trichomes zit het werkend bestanddeel, THC onder andere) rond de bloemen, ook al zijn die meer geschikt voor bv. weedboter van te maken. Verder is de plant redelijk nutteloos. De vezels van de stengels worden gebruikt om kleren te maken, maar dat is ver gezocht zeker? Sommige hier gebruiken de grote bladeren als compost voor hun volgende kweek. Ikzelf geef het grote bladafval (dat zónder trichomes welteverstaan) aan onze schapen, zo hebben die er ook wat aan. De zijtakken zijn hol over de hele lengte en behoorlijk sterk eenmaal droog. Met wat creatief denkwerk kunt ge daar ook wel wat van maken. Ik heb er al eens een pijp uit gekerfd. Tijd teveel zeker?

    2. Als ze in de volle grond staan moet je je daar niet te veel zorge over maken, tenzij de grond ervoor al voor intensieve kweek gebruikt is kan die wel tegen een jaartje zonder herbemesting. Het is natuurlijk wel geen overbodige luxe om alsnog te bemesten, het kost quasie niets en je krijgt er veel van terug.

    Comment

    Bezig...