Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

amateur aan het werk!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    amateur aan het werk!

    Korting op 420shop

    #2
    Re: amateur aan het werk!

    Hoi Niels, welkom op het forum.
    Je stelt erg veel vragen waarvan de antwoorden hier op het forum staan.
    Lezen dus
    Kijk na of je lampen wel geschikt zijn om je planten te belichten (groei: 18 uur licht, 6 uur donker)
    Kijk na of die "wat duurdere potaarde" niet te "straf" is voor je jonge zaailingen.
    Zoek naar een geschikte plaats (kast?) om je plantjes te zetten. Als je ze in een kast zet, plaats er dan een pc fan in. (hiervan vind je tal van voorbeelden op het internet)

    Moest ik van jij zijn zou ik ze binnen onder de geschikte lampen en in de geschikte ruimte voorgroeien en ze buiten zetten in potten of volle grond en ze daar hun gang laten gaan.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: amateur aan het werk!

      ok ik snap dat mensen voor een eerste kweek geen grof geld willen tegen gooien omdat je geen zekerheid hebt ivm opbrengst.

      ook mensen die bij hun ouderswonen dat alles on the low low moet gebeuren en dit dus klein moet houden.

      maar aub als je op iets wil besparen doe dit niet op een lamp. als je wat opbrengst wilt van een plant zet je er toch best een 400w hps lamp op dit vebruikt per maand misschien maar 10 euro meer op de factuur ( hangt ervanaf als je dit op 12/12 bgint of 18/6) een gouden regel waar ik aan denk is

      LICHT = GEWICHT

      en ook als je iets meer investeer, troost u met wat moeite en tijd haal je er een leuke oogst mee binnen en win je je investering in no time terug.

      das mijn mening toch genoeg gepraat nu

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: amateur aan het werk!

          is dat zo zion? valt toch wel mee als je 12/12 draait met hps en de ruimte goed ventileert met 1 of 2 grote pc fans? gewoon zorgen dat je plantje op een iets koelere plek staat, dan is de hps ook gelijk verwarming lijkt me?

          ik kan het fout hebben hoor, ik heb er nog geen ervaring mee

          Comment


            #6
            Re: amateur aan het werk!

            Ok ok nu heb jij ook geluk Skunkmaster.

            Als je je kast in de kelder plaatst heb je inderdaad geen "zware" afzuiging nodig. Logisch ook, omdat er geen cv staat.

            Maar als je het goed wilt doen, en zeker wil zijn van de temperatuur, zou ik mij toch wel een thermostaat + dimmer aanschaffen. Het bespaart u heel veel werk en alles zal stukken makkelijk gaan.
            Denk IK toch.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              Re: amateur aan het werk!

              ja daar heb je gelijk in zion, maar als je het echt ECHT low budget wilt doen

              Comment


                #8
                jaja-een-moeder-hebben-we-nodig-t400.html

                En hier het lampen kapje van Okiwiet (Als je met spaarlampen wilt kweken zal hij je wel helpen)



                Peace

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: amateur aan het werk!

                  nuja, ik ben begonnen met 1 spaarlamp en ik groei nog steeds met 1 enkele 18 watt spaarlamp van de gamma en tot nu toe heeft mn plant het prima naar zn zin hoor!

                  maar wil binnenkort wel onder HPS verdergaan, dan ga ik denk ik gelijk over van 18/6 naar 12/12 maar dat weet ik nog niet zeker.

                  de reden dat ik dan hps wil groeien is de opbrengst, het groeien onder spaarlamp gaat prima, al zou ik wel aanraden er meer dan 1 te doen, scheelt wel wat volgens mij, maar voor bloeien denk ik dat hps een grote opbrengst levert!

                  en voor mij maakt dat niet uit want ik zit inclusief hier, 70 p.m gaswaterlicht dus dan kan het wel uit er een 400w hps op te hangen

                  Comment


                    #10
                    Re: amateur aan het werk!

                    Oke de meningen verschillen nogal maar ik ga het doen zoals de laatste reply. Begin dus zeker met de spaarlampen. Zo'n TL Kitje is idd ook niet duur en dan moet ik als ik het goed gelezen heb ergens TL kleur 33 hebben toch?
                    Wat houd precies een HPS lamp in? Kun je die gewoon in een normale fitting draaien of is het een heel ander soort lamp


                    De plantjes groeien trouwens als kool in de vensterbank en zien er goed uit. Misschien kijk ik niet goed genoeg maar ik kan sommige vragen niet vinden of niet duidelijk genoeg voor mij Hoe weet je dat je plant klaar is om te bloeien?

                    Comment


                      #11
                      Re: amateur aan het werk!

                      haha lees net hierboven TL33 voor groei...... en bloei?

                      Comment


                        #12
                        Re: amateur aan het werk!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smokey

                        Voor zover ik weet:
                        Groei:
                        33 (standaard buis, zit in de kant en klare armaturen)
                        865
                        840

                        Bloei:
                        827
                        830

                        Veel mensen mengen de kleuren.
                        Bv 2x 840 en 2x827 (heb ik nu ook)

                        Hier ff de codes:
                        * 29 - warm wit
                        * 33 - neutraal wit
                        * 36 - kleur vergelijkbaar met flame gloeilamp
                        * 827 - extra warm wit
                        * 830 - warm wit
                        * 840 - koel wit
                        * 865 - daglicht
                        * 930 - warm wit
                        * 940 - koel wit
                        * 950 - daglicht
                        * 965 - daglicht

                        peace
                        een beetje zoeken levert wel wat op hoor

                        cheerzzz

                        Comment

                        Bezig...
                        X