Wanneer bevruchten ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • swingers
    Retired
    • Aug 2009
    • 141

    #1

    Wanneer bevruchten ?

    Korting op 420shop
    Dag beste mede kwekers

    Ik heb de Jack Berry lekker in de bloei staan, maar had er ook een twee tal mannen tussen staan.
    De mannen staan al niet meer in mn kweekhok maar buiten van een dinsdag morgen regen buitje te genieten
    Nu wil ik enkele Toppen bevruchten zodat ik weer wat zaad heb van deze plant.
    Wanneer is de tijd om een twee tal toppen te bevruchten zodat deze zaad gaan produceren ?

    Graag even jullie reactie
  • Sjors
    Retired
    • Jun 2009
    • 43

    #2
    Re: Wanneer bevruchten ?

    je kan niet een paar toppen bevruchten dan word meteen heel je plant een mannetje
    koop gewoon je zaadjes of stekjes in de winkel kost bijna niks

    Comment

    • markster
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2151

      #3
      Re: Wanneer bevruchten ?

      je kunt wel een aantal toppen bevruchten,ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.heb t zelf ook al een aantal keren gedaan.je vangt gewoon wat stuifmeel op van je mannelijke plant ,zet je ventilator uit in je hokje,zoekt een aantal mooie topjes uit en bestrijkt deze met t stuifmeel(met een klein kwastje)beter is mischien deze plant niet bij je andere planten te zetten voor een dagje of gewoon even goed afkloppen.
      best bevrucht jeje plant wanneer deze een week of 3 a4 in de bloei is.
      grtz

      Comment

      • Tosti
        Retired
        • Jun 2009
        • 306

        #4
        Re: Wanneer bevruchten ?

        Volgens mij is het best mogelijk om met een kwastje voorzichtig 1 of twee toppen te bevruchten.

        Persoonlijk zou ik het laat in de bloei doen.
        Je plant wil volgens mij namelijk zo enorm bloeien omdat het geen stuifmeel krijgt.
        Als je te vroeg stuifmeel geeft beïnvloed het misschien de hoeveelheid van je oogst.

        edit: je kan 1 van je laagste takken bevruchten, die kun je dan laten staan nadat je geoogst hebt, zodat de zaadjes tijd hebben om te groeien.

        Tosti
        Last edited by Tosti; 15 September 2009, 15:06.

        Comment

        • swingers
          Retired
          • Aug 2009
          • 141

          #5
          Re: Wanneer bevruchten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjors
          je kan niet een paar toppen bevruchten dan word meteen heel je plant een mannetje
          koop gewoon je zaadjes of stekjes in de winkel kost bijna niks

          woeha weet je dat HEEL zeker ? denk nog even een keer na voordat je dit roept. je kunt enkele toppen gewoon bevruchten !! zonder dat de rest van de plant zaad gaat produceren. waarom denk je dat een plant zoveel toppen gaat produceren ? om maar een top te laten bevruchten en dan heel de plant onder het zaad te zetten , dacht het niet.

          Stekjes koop je niet in de winkel, de handel in planten is STRENG verboden !! zaad mag daartegen wel verkocht worden.

          Comment

          • Sjors
            Retired
            • Jun 2009
            • 43

            #6
            Re: Wanneer bevruchten ?

            oke sorry ik dacht dat dat niet kon :p
            maar stekjes kopen is misschien verboden maar jij weet net zo goed als ik dat je ze nog gewoon kan kopen bij de growshop

            Comment

            • kieke
              Retired
              • Mar 2013
              • 1

              #7
              Re: Wanneer bevruchten ?

              je bent vast rapper sjors, niet?
              Wanneer je een vrouwelijke plant bevrucht met stuifmeel (van een mannetje logischerwijs) zullen er in de bestoven, bevruchte toppen zaden vormen.
              Om nu te zeggen wat een anders moet doen..staat iedereen vrij

              Comment

              Bezig...