hulp nodig bij het drogen!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kamakamafruite
    Advanced Stoner
    • Jul 2009
    • 66

    #1

    hulp nodig bij het drogen!

    Korting op 420shop
    hallo,

    Men planten zijn bijna klaar om te oogsten!
    Maar ik weet totaal niet hoe dit moet.
    Ik heb al wat rongekeken hier en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze het best droog in men kast.

    Maar weet totaal niet wat ik met die kast moet doen zodat alles optimaal is.
    ( vooral de ventilatie is een probleem.)

    Iemand een idee wat ik aan deze kast allemaal kan verandere zodat ze goed is voor het drogen?

    alvast bedankt^
    Attached Files
  • haze'o'lator
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 1273

    #2
    Re: hulp nodig bij het drogen!

    als je geen afzuiger hebt dan zou ik het daar al niet in doen...

    de lv gaat te hoog worden en de toppen gaan rotten!

    meestal lukt het drogen zonder afzuiger niet perfect omdat er dan te weinig ventilatie is en dat gaat de smaak en de geur beinvloeden...

    grtzzz

    Comment

    • kamakamafruite
      Advanced Stoner
      • Jul 2009
      • 66

      #3
      Re: hulp nodig bij het drogen!

      Wat is een afzuiger?
      En ik heb er geen probleem bij om er wat aan te knutselen of iets bij te kopen.
      Zou het dan lukken?

      Comment

      • Smoking Fifi
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2009
        • 1362

        #4
        Re: hulp nodig bij het drogen!

        Je zou er in theorie een paar pc fans kunnen in monteren als afzuiging, maar ik zou ze gewoon in een ruimte ophangen waar al deftige ventilatie is en waar je het donker kan houden.

        Een zolder/kamer is ideaal
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment

        • kamakamafruite
          Advanced Stoner
          • Jul 2009
          • 66

          #5
          Re: hulp nodig bij het drogen!

          zal het op de zolder proberen.
          Een koord is genoeg om ze aan te hangen of moet je ze neerleggen?

          Comment

          • Smoking Fifi
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2009
            • 1362

            #6
            Re: hulp nodig bij het drogen!

            Meningen verschillen maar gewoon de volledige plant ophangen, als je wil kan je wel al wat groot blad wegknippen
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment

            • kamakamafruite
              Advanced Stoner
              • Jul 2009
              • 66

              #7
              Re: hulp nodig bij het drogen!

              En hoe lang ongeveer?
              En is dit het enigste dat meot gebeuren om te laten drogen :s
              Dacht dat het moeilijker ging zijn ^^

              Comment

              • Smoking Fifi
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2009
                • 1362

                #8
                Re: hulp nodig bij het drogen!

                Ok:

                eenvoudigste manier is +-2weken ophangen en laten drogen

                Je kan ook altijd curen of watercuren maar dit is al een heel ander proces check effe de linkjes : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ing-t3428.html

                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ing-t6999.html --> lees hier vooral bella haar deel

                er zijn nog manieren maar dees komen het meest voor
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment

                • kamakamafruite
                  Advanced Stoner
                  • Jul 2009
                  • 66

                  #9
                  Re: hulp nodig bij het drogen!

                  k super bedankt

                  Comment

                  • Xtreme
                    Banned
                    • Jul 2009
                    • 4271

                    #10
                    Re: hulp nodig bij het drogen!

                    Na ruim 1 week drogen ga ik enkele steeltjes buigen. Zodra ze breken is de wiet voldoende droog. Daarna seal ik de wiet in diepvrieszakken. Als er na enkele uren geen condens op de zakken komt is de wiet echt droog. Vervolgens bewaren op een koele donkere plaats.


                    Xtreme

                    Comment

                    • 309
                      Stoner
                      Member
                      • Aug 2009
                      • 23

                      #11
                      Re: hulp nodig bij het drogen!

                      Misschien de kleine haartje bij/in de toppen alvast wegknippen.
                      Als je de complete plant weghangt tot hij helemaal gedroogd is zullen de blaadjes verschrompelen en die kleintjes in de top naar binnen trekken en word het moeilijker deze te verwijderen.

                      Vraagje aan de mensen die het over 1 a 2 weken hebben:

                      Jullie hebben er dan wellicht een electrisch kacheltje op gericht dat het zo snel droog is?

                      Comment

                      • Xtreme
                        Banned
                        • Jul 2009
                        • 4271

                        #12
                        Re: hulp nodig bij het drogen!

                        Oorspronkelijk geplaatst door kamakamafruite
                        Wat moet er gebeuren na het gedroogt heeft?
                        Moet ie dan in luchtdikke zakken ofz?

                        Je stelt vragen en krijgt daarop eenduidige niet voor meerderlei uitleg vatbare antwoorden. Vervolgens stel je opnieuw vragen waarop reeds het antwoord is gegeven. Het is gebruikelijk als je een vraag stelt om het antwoord daarop te lezen uit respect voor de mensen die de moeite nemen om op je vraag te reageren.

                        Xtreme

                        Comment

                        • kamakamafruite
                          Advanced Stoner
                          • Jul 2009
                          • 66

                          #13
                          Re: hulp nodig bij het drogen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
                          Je stelt vragen en krijgt daarop eenduidige niet voor meerderlei uitleg vatbare antwoorden. Vervolgens stel je opnieuw vragen waarop reeds het antwoord is gegeven. Het is gebruikelijk als je een vraag stelt om het antwoord daarop te lezen uit respect voor de mensen die de moeite nemen om op je vraag te reageren.

                          Xtreme
                          aw sorry,
                          Had een reactie over het hoofd gezien. :/
                          Volg de topic nochtans goed.
                          Zal niet meer gebeuren ^

                          Comment

                          • Daggeroth
                            Retired
                            • May 2009
                            • 522

                            #14
                            Re: hulp nodig bij het drogen!

                            ach X, kama had gewoon niet verwacht dat drogen zo simpel zou zijn.

                            Comment

                            Bezig...