gedroogde top lijkt zo "open"

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • zwof
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2009
    • 149

    #1

    gedroogde top lijkt zo "open"

    Korting op 420shop
    Ik heb vraagje over mijn gedroogde top, hij ziet er zo "open" uit, of heb ik ze te rigoreus geknipt?




    dit is hem (of haar eigenlijk het is K2)
    Last edited by zwof; 19 October 2009, 14:24.
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: gedroogde top lijkt zo "open"

    Hij ziet er inderdaad 'open' uit. Weet je zeker dat hij al uitgebloeid was? Volgens mij heb je m te vroeg geknipt..
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • zwof
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2009
      • 149

      #3
      Re: gedroogde top lijkt zo "open"

      de draadjes waren zeker voor 80% bruin, en de zaaddopjes helemaal groot :s
      heb eerder wel eens purple gehad en die heeft wel een open structuur, maar van deze soort weet ik het gewoon niet...

      Comment

      • Izthewiz13
        Senior Grower
        • Jul 2009
        • 950

        #4
        Re: gedroogde top lijkt zo "open"

        Ja ziet er inderdaad maar schraal uit

        mvg Izzz

        Comment

        • swingers
          Retired
          • Aug 2009
          • 141

          #5
          Re: gedroogde top lijkt zo "open"

          laat me raden een buitenkweek ??

          fluffy toppen komen vaak voor door te weinig licht op de planten, te mager wortelstelsel of geen constante temp of voedings tekort

          Comment

          • zwof
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2009
            • 149

            #6
            Re: gedroogde top lijkt zo "open"




            het is een buitenkweek inderdaad, maar de plant was mooi donkergroen, had zeker geen tekorten, rook ook heel goed, maar als ik die toppen zie
            hier heb ik de grote bladeren al weggeknipt om meer lucht en licht erin te krijgen

            Comment

            • swingers
              Retired
              • Aug 2009
              • 141

              #7
              Re: gedroogde top lijkt zo "open"

              het wegknippen van bladeren heeft ook een negatief effect op de planten.

              Vraag:
              Wat hebben planten allemaal nodig om te groeien ?

              Antwoord

              Lucht Licht voeding en water.

              Lucht: voldoende aanwezig
              Licht: ook aanwezig, MAAR !!!! als je de bladeren er af haalt, dan vangt de plant veel minder licht op !
              Voeding: ja balderen lijken idd mooi op kleur, maar als ik de grond zo zie kom het wel eens een schrale zandgrond zijn en zou ik liever wat voeding geven, of aan aarde verbetering doen.
              water, Ja als je voldoende regen hebt zal het wel goed komen , maar gezien de schrale grond zakt het water ook weer snel weg. maar gezien de kleur denk ik dat dat wel mee zal vallen.

              Comment

              • zwof
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2009
                • 149

                #8
                Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                ik heb voeding gegeven want het is inderdaad vrij schrale grond waar wij wonen, en die bladeren pas een dag of 5 voor de oogst weggehaald, en dat is dus pas
                ik denk dat ik eens flink in die top knijp, dan ziet het er al heel anders uit

                Comment

                • yipz
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2008
                  • 115

                  #9
                  Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                  inderdaad, zoals Swingers net zegt: je mag niet teveel bladeren wegknippen. een beetje extra licht naar de toppen halen klinkt misschien wel leuk, maar ik heb net ervaren dat je het helemaal hiet hoeft te doen. ( kan ook zijn dat ik er net een beetje té veel afgehaald had

                  Comment

                  • pandemon
                    Advanced Stoner
                    • Oct 2009
                    • 58

                    #10
                    Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                    bladeren weg knippen voor meer lucht en licht... buiten?

                    heb je de natuur zijn werk wel eens zien doen? je hoeft buiten echt niet te helpen hoor.

                    ben geen pro, maar wat ik heb begrepen gaat de plant op het einde ook zijn energie uit die bladeren halen en zullen ze verkleuren. bij jou zie ik geen 1 blad verkleurd zijn (of je moet juist die er vanaf gehaald hebben) en buiten planten worden echt gigantisch imo, die van jou is/was volgens mij totaal nog niet klaar.

                    Comment

                    • monty
                      Banned
                      • May 2009
                      • 11215

                      #11
                      Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                      In tegenstelling tot planten die binnen staan maakt een buitenplant na week5/6 geen nieuwe bloei meer aan omdat ze merkt dat het kouder word en er steeds minder licht is. De plant weet dan dat het geen zin meer heeft om verder energie in bloei te steken omdat ze het zaad nooit meer rijp krijgt. Een binnenplant blijft constant op 12/12 en constante temp. Hierdoor maakt een binnenplant, mits gezond, tot op het laats nieuwe bloei aan. Ze denkt immers dat het nog lang geen herfst is en gaat maar door met aanmaken van bloei. Vandaar dat buts van een binnenplant meestal veel harder en geslotener zijn dan van buitenplanten.

                      Verder kunnen buitenplanten nogal eens last hebben van strooilicht in de donkerfase (lantarenpalen, licht van nabije bebouwing, verkeer) Sluip,- of stooilicht tijdens de donkerfase geeft ook veel fluffier toppen dan planten die volledig donker staan.

                      Grtz

                      Comment

                      • Jalapeno
                        Expert Stoner
                        • Oct 2009
                        • 91

                        #12
                        Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                        Een oplossing voor volgend jaar zou voor jou misschien verduisteren zijn, als je volle, vette toppen wil...
                        Ik merk zelf een groot verschil tussen de toppen die van een verduisterde plant komen en die van een natuurlijk afgebloeide plant.
                        De toppen van de planten die in hartje zomer afbloeiden zijn veel voller dan die in oktober afbloeiden, en veel rijker aan thc!

                        Comment

                        • janleuri
                          Retired
                          • Oct 2008
                          • 1131

                          #13
                          Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                          Oorspronkelijk geplaatst door swingers
                          laat me raden een buitenkweek ??

                          fluffy toppen komen vaak voor door te weinig licht op de planten, te mager wortelstelsel of geen constante temp of voedings tekort
                          Wat bedoel ge daar mee swingers, buiten zijn ook mooie dichte topjes te kweken. Ik heb geen losse topjes zelfs niet in mijn guerilla int bos. bewolkt is er nog 100 watt per vierkante meter zonlicht.

                          gtzz

                          Comment

                          • belladonna
                            Guru of all Growers
                            Lucky Member
                            • Aug 2008
                            • 10674

                            #14
                            Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                            Ik heb ook van die fluffie topjes en ik weit het aan de slechte zomer die we hebben gehad ik durf sommige niet eens topjes te noemen , schraale oogst
                            Maar smaken doet het wel en word er lekker stoned van dus toch goed
                            God was never on your side..

                            Comment

                            • janleuri
                              Retired
                              • Oct 2008
                              • 1131

                              #15
                              Re: gedroogde top lijkt zo "open"

                              he? slechte zomer? dat is toch een lol? tot eind september schitterende zon!

                              Comment

                              Bezig...