Beginnend PLantje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • -Kurk-
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2008
    • 42

    #1

    Beginnend PLantje

    Korting op 420shop
    Ik heb dus een beginnend plantje van zo'n starter kit uit Amsterdam.
    Welnu is mijn plantje al ongeveer een kleine week zo..En lijkt maar niet te groeien.. Doe ik iets verkeerd?
    Ik heb wel zo geen appartuur zoals sommige hebben. Ik ben ook niet van plan een plantage te laten groeien en ook niet om er veel geld in te stoppen. Gewoon een deftig plantje.
    Wat raden jullie mij aan?
    Attached Files
  • Cannab0y

    #2
    Re: Beginnend PLantje

    Je gaat dus wellicht aan buitenkweek doen. Mooi zo .

    Allereerst heeft je plantje nu veel licht nodig, dus zet ze zo snel mogelijk buiten. Je binnenste blaadjes rekken naar boven toe, dit wijst op een lichttekort. Ook stretchen ze nu enorm, dat kan je zien aan je lange stam. Zo snel mogelijk naar buiten, in het licht plaatsen.

    Een andere reden dat je plantje niet erg hard vordert is dat je wortelgestel nog niet goed ontwikkeld is. In dat geval is het gewoon nog even afwachten tot je wortels doorgeworteld zijn. Pas daarna gaat de plant zich richten naar het aanmaken van nieuwe bladeren en nieuwe internodes.

    Welke soort ga je kweken?

    Greetz

    Comment

    • -Kurk-
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2008
      • 42

      #3
      Re: Beginnend PLantje

      Oké, de eerste dagen heeft hij idd weinig zon gehad, niet zo een goed weer.
      En voor de komende dagen ook niet. Is er een goedkope manier om het meer licht te geven?

      Skunky zaadjes waren het dacht ik.

      Danku!

      Comment

      • daniel62638
        Retired
        • Mar 2008
        • 184

        #4
        Re: Beginnend PLantje

        Koop een klein tl setje van 7.99, dan heb je redelijk ligt!

        Comment

        • -Kurk-
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2008
          • 42

          #5
          Re: Beginnend PLantje

          Dus een halogeen lampje zou niet helpen. Ook geen gloeilamp?
          spaarlamp?

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Re: Beginnend PLantje

            TL nr 840 erop en 't komt wel goe man!
            Ik dacht da voor bloei was, blijkbaar niet want de mijn groeide er perfect onder.
            En mijn hps lamp stond nooit langer dan 10 uur aan. Daar die TL bleef branden.

            Nooit halogeen.

            Comment

            • Smokey
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2007
              • 2488

              #7
              Re: Beginnend PLantje

              840 is koel wit daar groeien ze dus idd prima onder.
              830/827 zijn de "warm" tl lampen die gebruikt worden voor de bloei, je kan ook de groei en bloei lampen mengen.(Heb ook 2x840 en 2x 827)

              Peace

              Comment

              • -Kurk-
                Senior Stoner
                Member
                • Apr 2008
                • 42

                #8
                Re: Beginnend PLantje

                Voorlopig staat er een spaarlamp op. Maar is dit genoeg? Of moet het buitenlicht krijgen + die spaarlamp. Straks zou ik een TL lampje hebben.
                En is het potje waarin het staat niet te klein?(diameter boven 6cm , onder 4 cm)
                Ik weet dus niet wanneer ik het moet verpotten.

                Grtz

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Re: Beginnend PLantje

                  Waarom niet allebei Kurk?
                  Spaarlamp EN buitenlicht...

                  Verpotten doe je als je wortels er onderaan uitgroeien.
                  Ik ging af en toe eens kijken of mijn plant doorworteld was.

                  Comment

                  • KnetterLeip
                    Banned
                    • May 2008
                    • 75

                    #10
                    Re: Beginnend PLantje

                    Als hij nog een stukje groeit dan til je hem ff op en dan kijk je of je de wortels ziet, als je ze ziet pot hem dan over.

                    Comment

                    Bezig...