Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hindu Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hindu Kush

    Korting op 420shop
    Hallow,

    Ik heb voor het eerste jaar een plantje gezet, Afghani Hindu Kush.

    Deze plant staat niet in 'ideale' omstandigheden, maar ik heb echt geen betere plaats om hem te zetten.
    De plant krijgt 16 uur licht per dag (staat bij mij men vogels), en heeft een constante temperatuur van 15 graden.
    Hij staat wel voor een raam dat ongeveer 8 uur rechtstreeks zonlicht krijgt per dag.

    De plant is gezaaid in januari, en heeft tot over een 3-tal weken bij een vriend gestaan. De plant meette toen 40 cm.
    Ik heb de plant verpot, en hij doet het ongelofelijk goed, hij groeide op 3 weken tijd ongeveer 20 cm.

    De plant ruikt goed enzo, ik ben er zo goed als zeker van dat het hier gaat om een vrouwelijke plant.
    Ik vraag me enkel af, wanneer er knopjes enzo beginnen aan te groeien.
    Dit is mijn allereerste plantje, dus ik heb er geen flauw benul van wanneer dat juist moet beginnen.
    Aangezien de plant al een 4-tal maanden oud is, begin ik me lichtelijk zorgen te maken

    Ik heb me ook laten wijsmaken dat het dikwijls goed is, als je de bovenste top van de plant knipt, zodat hij vooral in de breedte groeit, in plaats van in de lengte. Wat is hiervan waar?

    Ik kan de plant, als het weer meevalt binnenkort wel buiten zetten, maar het is een 'binnenplant' dus mss is dit ook geen goed idee?


    Kan er iemand mij verder helpen?

    Met vriendelijke groeten,
    Chillie

    #2
    Re: Hindu Kush

    Je plant begint pas te bloeien wanneer ze +- 12 uur licht en 12 uur donker krijgt.
    Dan begint ze topjes of ballen aan te maken.

    Je kan je plant verduisteren door haar 12/12 te geven door haar af te dekken van licht (vuilzak ofzo?)
    In mei mogen de planten buiten want dan is het weer goed genoeg. Of die plant het goed buiten gaat doen dat weet ik niet,

    Dat stukje er af knippen noemen we toppen. Dan knip je de groeischeut (waar de bladjes uitkomen) eraf. Na een tijdje heb je dan 2 hoofdtoppen in de plaats van 1.
    Dus het is idd waar.

    Als je nog vragen hebt ze zeker stellen.

    Peace

    PS: kan je mss een fototje nemen van je plant?
    Sinds je in januari bent begonnen is hij wss enorm gestrekt .

    Comment

    Bezig...
    X