Na het zaden.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ronnietjuh
    Retired
    • Nov 2009
    • 11

    #1

    Na het zaden.

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben nu voor de eerste keer bezig met kweken van een aantal plantjes.

    Momenteel komt er uit de grond een stengeltje van het zaatje.
    Nu is dus mijn vraag:

    Waarneer moet ik de lamp aanzetten? en waarneer moet de plant een wotelboost hebben?

    ik werk in een hokje van 1,5x1,5x1,8
    Met een 600 watt lamp met cooltube.

    mvg,

    ronnie
  • latindos
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 558

    #2
    Re: Na het zaden.

    zeker de eerste maand geen hps maar TL 36 watt,en als je dan toch na max 2 weken en twee internodes wat sneller wil gaan kan je van TL 36 watt of dergelijke naar je 600 watter of 400 of 250 hps maar dan ook niet gelijk op min afstand (lamp/plant) he anders komt dat niet goed,verder lees wat kweekverslagen zal je hopen werk sparen grt
    zoals dit er een is VB

    Van-zaad-tot-moederplant
    Last edited by Jointjedraaien; 1 June 2010, 13:10.
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Na het zaden.

      Als het zaad ontkiemd is en boven de aarde is meteen de lamp erop. de kiembladen kunnen dan meteen aan de gang met fotosynthese. Zelf laat is de lamp de eerste 2 dagen op 24/24 staan en dan pas naar 18/6. TL voldoet prima om je zaailingen voor te groeien zoals latindos al meld en is wat goedkoper in je stroom. Echter meteen onder de hps kan zeker ook. Met die cooltube 600 watter kun je vrij laag al beginnen met je lamp. toch zou ik je spruitjes eerst laten wennen aan de lamp door deze eerst op zoon 80 cm te hangen en dan dagelijks een stukje lager tot zoon 30 a 40 cm.

      Grtz

      Comment

      Bezig...