Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

potgrootte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrootte

    Korting op 420shop
    Wat is nou de ideale potgrootte voor binnenkweek op aarde ?

    Ik heb goeie resultaten op een zeer gevarieerd aanbod in potten, maar ben erg benieuwd naar wat professionals te zeggen hierover !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: potgrootte

    Ja ik zou zeggen dat dat een beetje afhangt van verschillende factoren :

    - de duur van voorgroei en daarmee de grote van je plant.
    - Lichtbron.
    - duur van je kweek afbloei bv. Sativa of haze vs. indica.

    Wij gebruikte vroeger 5 literpotten en stekken dwarfen en op 12/12 zetten van dag 1. Nu hebben we een week voorgroei dus zitten we nu op 605 liter potten en dat bevalt me prima maar zitten nu wel op het medium coco's. maar vroeger ook aarde gebruikt en dat ging ook prima.

    Comment


      #3
      Re: potgrootte

      Bij mijn weten hangt dit af van wat je wil doen
      Je gaat binnen kweken zeg je, wat ga je toepassen?
      Een scrog of een sog
      Wat is je oppervlakte, hoeveel plantjes wil je hierop kwijt?
      Deel lengte en breedte van je kast door het kwadraat van het aantal potten => dit is je mogelijke oppervlakte per pot
      vermenigvuldig dit met de hoogte die je kan/wil gebruiken => dit is jouw perfecte pot-afmeting

      Veel rekenplezier

      Comment


        #4
        Re: potgrootte

        wow zo heb ik het nog nooit bekeken!
        Ben dit draadje begonnen om eens te checken wat de profs daarover denken, vooral omdat mn kweekmaatjes met steeds wildere verhalen uit growshops komen. Sommigen zweren bij semi-volle grond (grote bak met aarde waar alle plantjes samen in staan), anderen gaan weer los op 5L en alles wat er tussen zit. Is er aantoonbaar beter resultaat met een grotere pot is dus eigenlijk de vraag...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: potgrootte

            Mn gevoel zegt inderdaad dat een fiks wortelstelsel goed is voor de groei/bloei, maar kweekresultaten spreken andere taal. En niet alleen met wiet, ik heb elk jaar knotsen van zonnebloemen en dahlias op mn balkon die gewoon in kleine (5-7L) potjes staan. Het verschil is vaker en meer water geven en de voedingssituatie goed blijven meten. Aarde heeft normaal (bij fiks grote potten) een dempend effect op uitschieters in voeding, dat effect valt dan haast volledig weg. Oftewel de aarde in de potjes is dan eigenlijk alleen om de wortels houvast te geven en water op te slaan (middels perliet/vermiculiet). Heeft er iemand weleens in kleine vs grote potten gekweekt met dezelfde plantsoort/stek ?
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...
            X