Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

    Korting op 420shop
    Hier wordt uitgelegd hoe je voornamelijk vrouwtjes produceert uit regulier zaad:


    Vroeger als cannabis kweker geloofde ik altijd dat het geslacht van de plant genetisch bepaald werd van zodra de bevruchting van de eicel plaats vond bij het vrouwtje. In principe bedoel ik hiermee dat zodra de vrouwelijke plant bevrucht is dat de ratio man/vrouw al bepaald is. Dus moest er een soort geslachtsdetectie test bestaan dan zouden de mannetjes dan al van de vrouwtjes gescheiden kunnen worden. Moest dit waarheid zijn dan betekent dit dat je met de pakjes van tien zaden (regulier zaad) per pak makkelijk allemaal mannetjes of vrouwtjes zou kunnen hebben als gevolg van hun genetische aanleg. Toch is dit niet zo!

    Een van de gebieden van men interesse lag dan ook bij de gefeminiseerde zaad programma`s die zo succesvol woekerprijzen rekenen voor weedzaden die allemaal vrouwtjes produceren. Echter zoals veel cannabis kwekers ervaren hebben is dit niet altijd het geval!

    Gefeminiseerde cannabiszaden werken aan de basis om een genetische aanleg te maken die ervoor zorgt door een speciale behandeling dat het in het vormingsstadium een unieke vrouw produceert XX. Ik ga hier nu niet tot detail op in gaan, er is voldoende informatie over heel dit proces te vinden op het internet. Hoe dan ook in een optyimaal groeiende omgeving is het erg makkelijk om allemaal vrouwtjes te produceren uit deze behandelde vrouwelijke marihuana planten. Optimaal is het sleutelwoord hier, want in minder optimale omstandigheden beginnen rare dingen te gebeuren met deze gefiminiseerde cannabis zaden.

    Uit een verpakking van gefeminiseerde zaden kan een cannabis kweker:

    Vrouwtjes
    Hermafrodieten
    Mannen

    produceren. Ja dat klopt. Mannen! Dus vanwaar komen die mannen uit en hoe komen ze tussen die gefiminiseerde zaden terecht?
    Het antwoord is vrij eenvoudig. Het geslacht is niet volledig voorbepaald bij een cannabisplant tot een paar weken voor de bloei. Hier zullen we straks effe verder op in gaan, maar nu terug naar de gefeminiseerde cannabis zaden.

    In optimale kweekomstandigheden zullen gefeminiseerde zaden 100% vrouwen uitkicken. Dit zegt veel over de kweekomstandigheden en de eigenlijke rol die ze spelen op de geslachtsontwikkeling van de cannabis plant.
    Hoe vaak hebben cannabiskwekers de effecten gezien van meerdere geslachten uit gefeminiseerde cannabis zaden? Het antwoord ligt overduidelijk in hoe goed ze kweken.
    Weed kwekers die kweken in niet stressvolle omstandigheden zullen nooit het mannelijk effect zien bij gefeminiseerd zaad dus zij zullen het bestaan hier niet van kennen. Maar over periodes van tijd en door verschillende kweekomstandigheden zal de cannabis kweker de resultaten ooit wel eens zien bij het groeien in mindere omstandigheden. MANNEN!
    Voor deze redenen wil ik cannabis kwekers die kiezen voor gefimiseerd zaad waarschuwen dat ze hun kweekomgeving perfect optimaal moeten hebben. Als je stress kunt minimaliseren kun je voorkomen dat er hermas en mannen verschijnen uit je gefeminiseerd zaad. Zo eenvoudig is dat.


    Nu over het echte onderwerp. Stimuleren om meer vrouwelijke planten te verkrijgen.
    Zoals de meeste cannabis kwekers wel weten dat zaadbanken niet verantwoordelijk zijn voor de man- vrouw verhoudingen. Als je een verpakking krijgt waaruit blijkt dat het allen mannen zijn, zoals zovelen onder ons al eens voorgehad hebben, dan is een telefoontje naar de zaadbank meestal al genoeg om enkele vervangende freebies te krijgen.
    Helaas zijn er ook die dit niet doen. Het hangt soms ook wat af aan uw relatie met die zaadbank. Maar bel ze zoiezo wel es en wees een beetje discreet en geef niet de schuld aan de zaadbank of de ontwikkelaar van het zaad.

    Enkele jaren geleden bracht Dutch Passion een essay uit over hoe vooral vrouwen te verkrijgen uit een pakje cannabis zaden. Dat is een uitstekend stuk en heeft me geholpen om meer interesse te krijgen in dit gebied.
    De afgelopen jaren heb ik nmen eigen systeem ontwikkeld om deze ratio almaar hoger te krijgen.
    Op dit moment ben ik erg blij jullie te kunnen melden dat er een reele toename is van vrouwen uit mijn regulier zaad. Soms zelfs bijna 90% tot 95% op een consistente basis.
    Dus nu vragen jullie je waarschijnlijk al af hoe heeft hij dit gedaan?

    Ik geef voornamelijk de voorkeur aan reguliere zaden voor tal van redenen. De eerste reden is dat gefeminiseerde zaden uit hermas komen.
    Op welke manier je het ook bekijkt, de speciaal behandelde planten zijn herma`s en deze eigenschap komt vaak boven bij de nakomelingen die onder minder goede omstandigheden worden groot gebracht. Zelfs bij reguliere zaden kan je herma`s verkrijgen als er teveel stress optreed.

    Ik heb schijnbaar opgemerkt dat de 2 meest stressvolle omstandigheden die herma`s veroorzaken gebeuren voor de planten bloeien in de vegetatieve stage rond de 3de 4de week groei voor de voorbloei als de cannabis plant dan hittestress ondervind of een probleem met de 24/0 18/6 fotoperiode.
    Zelfs tijdens de eerste stages van de calyx vorming staan vrouwen en mannetjes duidelijk naast elkaar op het knooppunt van de regio. Dit hermafrodisme is te wijten aan problemen in de voorgroei.

    In de bloeitijd treden hermafrodieten over het algemeen sneller op als gevolg van hitte stress of een onregelmatige fotosynthese.
    Nu zal zelfs sinsemilla tegen het einde hermafrodiseren afhankelijk van de cannabis soort. Ik klasseer dit wel niet als een typisch geval van hermafrodieten. Het is gewoon iets dat cannabis natuurlijk doen naar het einde.


    Hoe dan ook voor starters zullen we beter es herhalen wat Dutch passion had te melden over hun gefeminiseerde zaden.

    In November 1998 introduceerden wij onze "Gefeminiseerde cannabis zaden". We deden dit nadat onze eigen experimenten aantoonden dat we uit onze gefiminiseerde zaden bijna 100% vrouwelijke nakomen verwierven.
    In de tussen tijd zijn we 6 maanden verder en hebben we veel feedback van onze klanten ontvangen. Die reacties waren overwegend positief. Klanten hadden met succes ook bijna 100% vrouwelijke nakomelingen geproduceerd. Maar er waren reacties van klanten die ook enkele mannelijke planten en herma`s terugvonden.
    Blijkbaar heeft de omgeving ook invloed op het geslacht van de vrouwelijke zaden. Vanwege het feit dat vrouwelijke cannabis zaden niet allemaal uitgroeiden tot vrouwelijke planten onder alle omstandigheden. Dus hebben we de naam verandert van " vrouwelijke cannabis zaden" in 'gefeminiseerde cannabiszaden".
    Uit literatuur en uit onze eigen bevindingen blijkt dat de groei van een mannelijke of vrouwelijke plant van cannabiszaad, behalve dan voor de aanleg van de geslachts-chromosonen, ook afhangt van verschillende omgevingsfactoren. Niet alleen het ontstaan van geheel mannelijke- of vrouwelijke planten wordt deels beinvloed door deze milieufactoren, het aantal mannelijke en vrouwelijke bloemen op een herma word hierdoor ook beinvloed. De omgevingsfactoren die invloed hebben op het geslacht van de plant (of de bloem in het geval van hermafrodieten), zijn onder andere:

    - De hoeveelheid stikstof en kalium van de voedingsbodem
    - Luchtvochtigheid en vochtigheid van de voedingsbodem
    - Niveau van de temperaturen
    - Het gebruikte kleur van het licht
    - Lengte van het daglicht
    - Stress elke vorm van stress, maakt dat er meer mannelijke individuen zullen voortkomen uit het zaad
    - Zelfs het nemen van stekken kan hermas of mannelijke planten produceren


    Om het resultaat te optimaliseren, zijn er veranderingen in 1 of meerdere van de bovenstaande factoren nodig voor een bepaalde periode tijdens de groei van de cannabis plant. Gedurende deze tijd zullen deze factoren afwijken van het standaard groeisysteem voor maximale oogst en kwaliteit te krijgen, zoals beschreven in de kinderkamer literatuur.
    De gewenste veranderingen starten al vanaf de zaadling 3 paar echte bladeren heeft(zonder de lobblaadjes bijgerekend). Dit is het moment dat de mannelijke en/of vrouwelijke aanleg in bloei word gevormd. Na ongeveer 2 weken kan terug omgeschakeld worden naar de standaard kweekmethode. Van de bovengenoemde omgevingsfactoren zijn de 3 eerste de meest praktische:

    1) Het niveau van stikstof en kalium in de voedingsbodem: een verhoging van het normale stikstof niveau zorgt voor meer vrouwelijke cannabisplanten. Een verlaging van het stikstofgehalte zorgt voor meer mannelijke cannabisplanten. Een verhoging van het kaliumniveau zorgt voor meer mannelijke planten en een verlaging dus voor meer vrouwelijke planten. een combinatie van de beide dus meer stikstof en een lager kalium gehalte voor een week of 2 wordt dus aanbevolen.
    2) Luchtvochtigheid en vochtigheid van de voedingsbodem:
    een hogere luchtvochtigheid zorgt voor een toename van het aantal vrouwelijke cannabisplanten, een verlaging voor een toename van mannelijke cannabisplanten. Hetzelfde geld voor de vochtigheid van de voedingsbodem.
    3) Temperatuurniveau:
    lagere temperaturen voor een groter aantal vrouwelijke cannabisplanten en hogere temperaturen voor meer mannelijke canabisplanten.
    4) Kleur van het licht:
    Meer blauw licht zorgt voor meer vrouwelijke cannabisplanten en meer rood licht zorgt voor meer mannelijke cannabisplanten
    5) Uren daglicht:
    enkele uren daglicht (bv. 14u) zorgt voor meer vrouwelijke planten en langere dagen (bv. 18u)zorgt voor meer mannelijke planten.

    Nu wil ik een paar aanpassingen doen hieraan. Je kunt doen wat je wilt met je cannabisplanten in de zaadling fase en de vroege vegetatieve fase en uiteindelijk zal het toch je man/vrouw ratio niet veranderen. De tijd wanneer het bijna perfect moet zijn is rond de 3de/4de week van de vegetatieve groeiperiode. Dit is de KRITIEKE periode voor die verhoudingen omhoog te krijgen. Ik besefte dit duidelijk toen ik merkte dat sommige planten hermaverschijnselen vertoonden vanwege problemen die in die periode opduikten. Bij problemen die zich voor deden voor die tijd - geen herma`s
    Dus het is voor deze reden dat ik veronderstel dat die periode van cruciaal belang is voor de geslachtsselectie gemaakt door de cannabisplant.
    Nu ben ik van mening dat de geslachten zijn vastgesteld in het wietzaad maar de omgeving heeft hier ook een enorme invloed op hoe dit tot uiting in de finale fenotypische expressie van het cannabis geslacht.
    Er zijn waarschijnlijk vele genen die dit regelen, maar laten we verder gaan op het verhogen van de vrouwelijke verhoudingen.
    De Italiaanse regering van landbouw Genetica geeft ook toe dat het geslachtsverandering bij cannabis sterk beinvloed word door omgevingsfactoren zoals temperatuur en fotoperiode.
    Anomalien komen ook voor in de bloemontwikkeling, zoals de aanwezigheid van reproductieve structuren van het andere geslacht, of de ontwikkeling van bi-katjes (eenhuizig fenotype
    )
    Maak dat je planten zeker stressvrij door de 3de tot 4de week van de vegetatieve groei komen..
    Geen ongedierte aanvallen, geen schimmelaanvallen, geen onregelmatige lichttijden, niet te weing/veel wateren, niet snoeien of toppen, een cannabisvriendelijke bodem mix gebruiken, geen kleine potten.

    Als we deze fundamentele groeiomstandigheden onder controle kunnen houden dan kunnen we verder gaan tot de werkelijke krachten van vrouwelijke productie uit regulier zaad.
    NPK en voedingsstoffen. Waar dit gewoon op neer komt is dat u de juiste voedinging klaar hebt in de juiste verhoudingen op het juiste moment. Een voedinsformule die ongeveer gelijke delen N-P-K is goed maar als de P niveaus hoger liggen dan de N niveaus dan ben je naar voeding aan het kijken voor in de bloei voor cannabis.
    Als je dit (bv.6-10-11) gebruikt in de groei dan is de kans voor minder vrouwelijke productie ook hoger. Maak dat die waardes lopen van hoog naar laag van N naar P tot K (bv. 15-10-7)
    Ik heb gemerkt dat gelijke porties van N-P-K ook kunnen helpen aan de vrouw-verhoudingen maar een verhoging van de N helpt zekers.
    Dus maak dat rond de 3de 4de week van de groeiperiode de N-P-K verhoudingen goed liggen en zorg ervoor dat de K zeker NIET boven de N en P uitkomt of er zullen meerdere mannen verschijnen dus die N omhoog.
    Natuurlijk moet je ook opletten voor het niet overvoeden van je plantjes tijdens deze periode. Laat nooit je medium volledig uitdrogen die periode. Maak dat je zeker regelmatig water geeft maar overwater ook niet! Dan ga je die vrouwelijke verhoudingen zien stijgen en stijgen

    Overwatering en uitdroging zorgt toch enkel maar voor een hogere mannelijke productie. Voor consistente resultaten om meer vrouwen te verkrijgen houd die mediums vochtig.

    Luchtvochtigheid, nu dees is de lastige. Hoge vochtigheids niveaus bevorderen schimmels en een lage vochtigheid is de manier om de meeste van deze rot en schimmels te bestrijden maar als we deze op 70% kunnen houden produceren we. Als u een lage luchtvochtigheid hebt in je kweekruimte heb je een luchtbevochtiger nodig. Nu de hogfe luchtvochtigehid van 70% zorgt ervoor dat je medium een stuk sneller uitdroogt dus moet je de vochtigheid van je medium ook onder controle kunnen houden. Dus hou je medium vochtig en je luchtvochtigheid op 70% en je verkrijgt meer vrouwen.
    Als je een 24/0 fotoperode toepast laat de temperaturen dan niet boven de 30C uitkomen tenzij je een equatoriale soortje gebruikt. 23C is de beste temperatuur maar je mag ook een beetje lager gaan
    voor de vrouwelijkeverhoudingen omhoog te helpen. Als je ze rond 18C kunt houden dan ga je de vrouwen zien ploppen overal. Het probleem is dat de meeste growers een 18/6 fotoperiode aanhouden en als de lichten uitgaan durven de temperatuur dan zakken tot 10C of minder. Probeer nooit lager te gaan dan 12C want dan stress je ze terug tot meer productie voor mannelijke planten. Dus nog es tussen de 18 en de 23C is wat we willen om de planten aan te zetten tot een hogere vrouwelijke productie tijdens de 3de en 4de week vegetatieve groei, de voorkeur wordt 21C.
    Investeer in een MH lamp voor de vegetatieve groei, dump die HPS voor later in de bloei! Ik heb al gemerkt dat HPS verlichting tijdens de vegetatieve groei de man/vrouw verhouding volledig verstoort. En met MH lampen ploppen de vrouwen overal.
    Investeer in MH HPI lampen het maakt het verschil!
    MH lampen produceren meer vrouwen onder optimale omstandigheden vooral als ze gebruikt worden tijdens de 3de en 4de week van de vegetatieve groei.
    Verassend genoeg kan je zaailingen starten onder HPS en maakt dit niets uit voor de uiteindelijke man/vrouw verhoudingen. Opnieuw zie je hier dat de 3de en 4de week het belangrijkst zijn. Geen stress tijdens die 3de en 4de week dat is waar alles omdraait.

    Als u in uw binnen tuintje planten hebt groeien die geen stress krijgen tijdens die 3 en 4de week bloei dan krijg je die 90/95% vrouwelijke planten uit die regulier seeds.
    Ik vind dat toppen het best gedaan word tijdens de 2de/3de week bloei maar dit is ook een klein beetje stressgevend dus kan ook leiden tot een verschil in de vrouw/man verhoudingen. Vermijd dus topen en snoeien als je je vrouwelijke ratios omhoog wil houden.
    Dit is alles wat ik te zeggen heb nu. Hopelijk ziet u dezelfde resultaten ook.




    afgewerkt
    bron: http://www.1stmarijuanagrowerspage.com

    via zaadselectie (thnx to monty )





    (in de loop vande week zal ik deze wel even vertalen en omzetten)
    Last edited by Smoking Fifi; 26 December 2009, 19:37.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    #2
    Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

    Ehm Ik kan geen Engels lezen?
    En dan nog piep klein vraagje ik heb ADD en als er na een punt niet met nieuwe zin begonnen word dan gaan alles letters dansen ik kan het niet lezen (sorry)
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

      Ik ga morgen es kijken voor alles te vertalen en iets duidelijker, grotere letters en klaarder type te gebruiken

      Ik heb het er nu snel opgezet zodat ik het niet zou vergeten
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

        Heel juist fifi,

        Ik ben daarnaast ervan overtuigd dat je met een goede zaad selectie je ook al een veel hoger percentage vrouwen oplevert.



        Naar mijn mening groeit dit uit tot een vrouw mits de overige omstandigheden kloppen.


        en dit een man.

        Comment


          #5
          Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

          Dankje voor de vertaling en duidelijk neer zetten
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

            Hehe... pffft volledig klaar, hoop dat dit jullie wat helpt
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

              Zozo, dat is een hele lap die je vertaald hebt.

              Toch vraag ik me af of dat wel allemaal de waarheid is, hoe zou je het verklaren dat je bij reguliere kweekjes zowel vrouwen als mannen krijgt? (De situatie is dan zo goed als identiek lijkt mij (lv, medium enz).
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                Wat je zegt is niet helemaal waar. Lees effe mijn topic over het produceren van vrouwelijk zaad;

                Het is dus wel genetisch bepaald of je zaad mannelijk of vrouwelijk is...

                Het feminized zaad wat je in de winkel koopt is echter 99% vrouwelijk.

                (in theorie is het vrouwelijk maar in praktijk niet dus)

                Geslacht wordt 100% bepaald door CHROMOSOMEN

                Het klopt wel dat je optimale omstandigheden nodig hebt...

                En regulier zaad is inderdaad beter omdat het niet 'genetisch gemanipuleerd' is :p

                Dat laatste is wel mogelijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk.
                Stel je voor dat je aan de zaadcel van een man kon zien of het kind wat eruit komt mannelijk/vrouwelijk is :p

                Peace
                Last edited by Jointjedraaien; 3 April 2010, 00:01.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                  Zozo, dat is een hele lap die je vertaald hebt.

                  Toch vraag ik me af of dat wel allemaal de waarheid is, hoe zou je het verklaren dat je bij reguliere kweekjes zowel vrouwen als mannen krijgt? (De situatie is dan zo goed als identiek lijkt mij (lv, medium enz).
                  De meesten kweken niet onder die ideale condities en ik moet eerlijk zeggen ten tijde van men tentje was alles beetje klooien te hoge vochtigheid (stond in badkamer), te lage temperatuur (enkel in de zomer +26C of als ik me een bad wilde nemen) en of het nu toeval is of niet toen had ik altijd veel meer vrouwen dan mannen. En nu met men ideale temperaturen van 26C en LV durft het er wel al meer dan eens tegen zitten


                  +Dutch Passion durft dit te beamen enkel het 95% percentage durven ze niet in volgen
                  Ik zal proberen om nog enkele grote zaadbanken te contacteren om dit bevestigd te zien
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                    Oorspronkelijk geplaatst door SaRs! View Post
                    Wat je zegt is niet helemaal waar. Lees effe mijn topic over het produceren van vrouwelijk zaad;

                    Het is dus wel genetisch bepaald of je zaad mannelijk of vrouwelijk is...bewijzen ?

                    Het feminized zaad wat je in de winkel koopt is echter 99% vrouwelijk.

                    (in theorie is het vrouwelijk maar in praktijk niet dus)

                    Geslacht wordt 100% bepaald door CHROMOSOMEN
                    BEWIJS HET

                    Het klopt wel dat je optimale omstandigheden nodig hebt...

                    En regulier zaad is inderdaad beter omdat het niet 'genetisch gemanipuleerd' is :p

                    Dat laatste is wel mogelijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk.
                    Stel je voor dat je aan de zaadcel van een man kon zien of het kind wat eruit komt mannelijk/vrouwelijk is :p

                    Peace

                    Korte uitleg bij theoretische 100%:
                    Een plant kan nooit 100% vrouwelijk of mannelijk zijn.
                    In theorie kan een plant die 100% vrouwelijk is zelfs geen feminised zaad produceren, want het gibberrelinezuur zorgt niet voor extra mannelijke hormonen, enkel voor een omzetting van verhoudingen.

                    Ik zou je graag wel je antwoord zien staven via enkele bronnen

                    A few very helpful tips
                    A higher nitrogen concentration will give more females.
                    A higher potassium concentration will give more males.
                    A higher humidity will give more females.
                    A lower temperature will give more females.
                    More blue light will give more females.
                    Fewer hours of light will give more females. It is important to start these changes at the three-pairs-of-leaves stage and continue for two or three weeks, before reverting to standard conditions.
                    To produce our feminized seeds, we start with selected female clones. Under standard conditions these female clones do not produce any male flowers. By the method we found, we are able to have these female clones produce abundant male flowers and pollen . The pollen thus produced we use for the production of our "female" seeds.

                    bron: golden seeds

                    ant early, and thus move male plants out of the main growing area sooner by covering a plant is lower branch for 12 hours a day while it is in a constant light vegetative state. Use a black paper bag or equivalent to allow for air flow while keeping out light. Be sure to set up a regular cycle for these covered branches. If light is allowed to reach them during the dark period, they may not indicate early at all. Use a magnifying glass to look at the early flowers sex type. A male plant will have a small club (playing card) looking preflower with a small stem under it. A female flower is usually a single or double pistil, white and wispy, emerging from an immature calyx.
                    Some people like to pre-force plants when they are 8" tall, in order to weed out the males. When growing outdoors, many growers do not wish to devote time, space or energy to male plants. Just put the plants on a 12 hours light cycle for 2 weeks, separate the females from the males, then revert the light cycle back to 18-24 hours to continue vegatative growth for the females. Keep in mind, this is a time consuming process and can put the plants back 2 weeks in growth. Do not pre-force plants unless you have lots of time. Just cover one branch per plant with black paper (light tight, breaths air) 12 hours every day under constant light to force pre-flowers and differentiate early.

                    Female and Feminized Seed
                    During the 1960's and 1970's some cannabis breeders took to experimenting with Colchicine. Colchicine, a powerful mutagen for both man and beast, stops cell duplication, while the cellcore duplication continues the same. The end result is a doubling or more of the chromosome set. This treatment can be beneficial to cannabis because it enforces many properties such as higher production of thc and resistance to disease. What also resulted, when gender chromosomes doubled, is that male or female chromosomes appear manifold, called Hermaphrodites. What's the plant to become? It becomes all at once. The result is called feminized or effeminate seed.
                    Genetically, a cannabis plant is more or less predisposed to become male or female. This is regulated by 2 chromosomes everyone knows as the X and Y chromosomes. A plant with 2 XX chromosomes becomes female. A plant with an X and Y turns into a male. Plants have hormones that regulate it's functioning, of which gender is one of those functions. The hormone balance is genetically determined, and partly influenced by environmental factors. An example is when plant roots get damaged. The roots will produce a substance that in turn slows down leaf growth. The result is male flowers. When discussing hormone balance you get FEMALE SEED: a female is a plant with XX or only female chromosomes.
                    When you have a seed with just X chromosomes, you are certain this seed will grow into a plant that is genetically female. To achieve the XX only plant: a female plant is forced by a hormone called Gibberellic Acid to produce male flowers, the pollen created contains only X chromosomes, when you offer this pollen to another female plant you can be absolutely certain to get seeds which are 100% XX. Once again this seed is called FEMALE SEED. Gibberellic Acid can be found in online. It takes years for an individual to achieve the proper plant hormone manipulation to get 100% female XX seed. Supplies therefore fluctuate and there are many different strains available worldwide bron: http://www.marijuana-seeds-cannabis....bis_Sexing.php

                    Grow More Female Plants from Seed

                    Environmental factors start influencing sex the moment the seedling has three pairs of true leaves (not counting cotyledon). Environmental factors that influence sex determination of cannabis include but are not limited to:

                    Increasing the level of nitrogen makes more female plants. Lower the nitrogen level to create more male plants. Increase the level of potassium to increase male tendencies; lowering the potassium level encourages female plants. A higher nitrogen level and a lower potassium level for the first two weeks increases females.

                    Low temperatures increase the number of female plants. Warm temperatures make more male plants.

                    High humidity increases the number of female plants. Low humidity increases male plants.

                    Low growing-medium moisture increases males.

                    More blue light increases the number of female plants. More red light increases male tendencies.

                    Fewer hours of daylight (e.g. 14 hours) increases the number of females. Longer days (e.g. 18 hours) make
                    more male plants. Stress: any environmental stress tends to yield more male plants when growing from seed.



                    * Cervantes is author of Marijuana Horticulture: the Indoor/Outdoor Medical Grower’s Bible (2006), Jorge Cervantes’ Ultimate Grow DVD (2005) Indoor Marijuana Horticulture: The Indoor Bible, Marijuana Indoors: Five Easy Gardens, Marijuana Outdoors: Guerrilla Growing, Jorge’s Rx and Jorge’s Ultimate Grow DVD He writes for 12 magazines in six languages. Jorge’s books are published in Dutch, English, French, German and Spanish. See marijuanagrowing.com for info.





                    en hoeveel verklaar je dan ook dat je een plant toty herma kan stressen??

                    en zo kan ik blijven doorgaan, denk niet dat ze op zoveel verschillende sites en zaadbanken hun naam op het spel gaan zetten door leugens te publiceren
                    Last edited by Jointjedraaien; 3 April 2010, 00:01.
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                      WOW wat een stuk !!!
                      als de zaadbanken het durven toegeven zal er wel iets van waarheid inzitten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                        Als je een zaadje met 100% vrouwelijke chromosomen hebt is het 100% zeker dat dit geen mannetje of herma wordt. Als een zaadje 100% mannelijke chromosomen heeft, wordt dit 100% zeker geen vrouwtje of herma.

                        Zo daar is mijn bewijs.

                        Het is wel zo dat zaadjes met 100% vrouwelijke chromosomen niet bestaan in praktijk en omgekeerd ook niet.

                        Zaadbanken plakken er het getal 95% vrouwelijk op... Ok. Dat betekend in theorie dat er 5% kans is dat het een mannetje wordt. Dit wordt bepaald door de omstandigheden (temp, N-concentratie, vochtigheid, ...)

                        Maar uiteindelijk komt het toch op de chromosomen neer.

                        Als er ooit iemand in slaagt een zaadje te maken met 100% vrouwelijk chromosomen (wat in praktijk onmogelijk is - in het heden, wie weet wat de toekomst allemaal brengt) dan kan dat zaadje nooit een mannetje worden, ook al zijn de omstandigheden zo dat het zaadje gedwongen wordt naar het mannelijke te neigen, zolang het 100% vrouwelijke chromosomen zijn, zal het NOOIT of te NIMMER een mannetje kunnen worden.

                        Er is natuurlijk ook evolutie; stel dat er alleen maar 100% vrouwelijke zaadjes op de wereld zijn. Dan zou ofwel cannabis uitsterven ofwel zou het zichzelf genetisch manipuleren om het geslacht voort te planten.

                        Mja, ok, die bronnen die je aanhaalt zeggen wel de waarheid, ik wou gewoon even benadrukken dat het in de essentie altijd vn het aantal chromosomen afhangt...

                        Heb je nooit biologie gehad?
                        Als het niet aan de chromosomen zou liggen, zou je kunnen zeggen dat een zwangere vrouw die rookt meer vrouwelijke baby's baart dan een zwangere vrouw die niet rookt.

                        Peace
                        Last edited by SaRs!; 28 December 2009, 11:48.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                          Sars!
                          Weer een tijd geleden dat ik je hier nog gezien heb . Welkom terug

                          Over je chromosomen, het klopt min of meer wat je daar zegt al moet je rekening houden met een onderliggend chromosoom. Iedereen kent bvb XX of XY. Maar wat jij bedoelt is dat het onderliggend chromosoom XXx bvb moet vrouwelijk zijn, maar dat kan wel. Er werd getest op 1000 vrouwelijke planten (afkomstig uit regular zaad) hoeveel er daarvan 100% vrouwelijk waren, er waren er 2 (dus met dat onderliggend chromosoom ook vrouwelijk). Die zouden geschikt zijn om 'feminised' seeds mee te gaan maken en zouden niet tot herma's kunnen overgaan. Voor de rest vind ik bvb de 99% waar Dutch Passion mee komt aandraven pure onzin want de helft wordt herma's (misschien dat herma's niet meetellen in die 1% maar enkel mannetjes, toch vind ik het maar dom van een percent erop te plakken).
                          Wat ik hier heb neergeschreven heb ik van een ander forum gehaald en kreeg daar ook de volledige steun. Dat er nog wat discussie is omtrent dit topic aanvaard ik dan ten zeerste, zeker omdat het een 'pikant' topic is (zeker mede door het feit dat feminised seeds voor zaadbanken BIG BUSINESS is, vergeet dat niet!).

                          MAAR: Dit is voor regular seeds dus laten we het daarbij houden
                          HIER kan er wel wat over gediscussieerd worden

                          Greetzzz

                          Jona

                          (sorry voor wat off topic te gaan Fifi)

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                            Oorspronkelijk geplaatst door SaRs! View Post
                            Als je een zaadje met 100% vrouwelijke chromosomen hebt is het 100% zeker dat dit geen mannetje of herma wordt. Als een zaadje 100% mannelijke chromosomen heeft, wordt dit 100% zeker geen vrouwtje of herma.

                            Zo daar is mijn bewijs.

                            Het is wel zo dat zaadjes met 100% vrouwelijke chromosomen niet bestaan in praktijk en omgekeerd ook niet.

                            Zaadbanken plakken er het getal 95% vrouwelijk op... Ok. Dat betekend in theorie dat er 5% kans is dat het een mannetje wordt. Dit wordt bepaald door de omstandigheden (temp, N-concentratie, vochtigheid, ...)
                            Dit is eigenlijk net hetzelfde wat het volledige artikel wil uitleggen
                            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                            A. The cop!

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad

                              Ik denk niet dat 'de kans 5% is' maar gewoon het aantal van de chromosomen. Ik denk niet dat dat percentage iets te maken heeft met 'kansen op'. Daarom dat er zoveel herma's zijn. Want 5% mannelijke planten uit vrouwelijk zaad zou willen zeggen dat het 100% mannelijke planten zijn dan, en het zijn echt altijd herma's als ze mannelijke trekken hebben, dus met nog 'wat vrouw aan'.

                              Mijn mening althans

                              Comment

                              Bezig...
                              X