12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze herma?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jalapeno
    Expert Stoner
    • Oct 2009
    • 91

    #1

    12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze herma?

    Korting op 420shop
    Afgelopen zomer heb ik 2 ierdbei-planten in mijn tuin gehad.
    Uit de geoogste toppen zijn in totaal ook 12 zaadjes gekomen.
    Denken jullie dat deze bruikbaar zijn?
    M.a.w. gaat dit gewoon regulier zaad worden of is dit herma-zaad?
    De planten hebben wel een klein beetje vals licht van een lantaarn op straat gehad, maar zijn netjes eind september afgebloeid.
    Zou ik deze zaadjes volgend jaar gebruiken, of gewoon weggooien???
    Last edited by Jalapeno; 16 February 2010, 22:00.
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

    Had je een mannetje en een vrouwtje in je tuin? Of waren dat herma's?

    Als je gewoon een mannetje en een vrouwtje had, zou het gewoon regulier zaad moeten zijn.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • Jalapeno
      Expert Stoner
      • Oct 2009
      • 91

      #3
      Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

      Neen, er was geen mannetje meer bij, die had ik netjes op tijd verwijderd...

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

        hm.. de vrouw heeft zichzelf dus bevrucht (herma - actie).

        Volgens mij is er dan een grote kans dat het zaadje ook weer een herma wordt, echter weet ik dit niet zeker. Iemand anders meer informatie hier over?
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • Jalapeno
          Expert Stoner
          • Oct 2009
          • 91

          #5
          Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

          Denk idd ook dat ze zichzelf bevrucht heeft door het straatlicht wat een beetje op de planten scheen.
          Ik heb echter nog ooit planten gehad die herma werden en die zaten boordevol zaad.
          Hier waren het maar 12 zaadjes.

          Comment

          • copro
            Retired
            • Sep 2009
            • 249

            #6
            Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

            Als de planten in je tuin staan is de kans groot dat deze bevrucht zijn door een mannetje uit de buurt.
            Heb dit zelf ook al enkele keren mogen ondervinden.
            Ik zou ze planten maar je weet niet van welke vader het komt
            je heb dan een Ierdbei x unknown

            Comment

            • Jalapeno
              Expert Stoner
              • Oct 2009
              • 91

              #7
              Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

              Ha copro da's ook een mogelijkheid natuurlijk...
              Aangezien het zo weinig zaden waren en aangezien de wiet die eraf kwam van goede kwaliteit was zou dit best wel kunnen.

              Comment

              • CannaVis
                Banned
                • Jul 2009
                • 845

                #8
                Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

                hoe zit het dan met mijn zaadje wat ik geplant heb.
                ik had 1 zaadje gevonden in heel mijn buitenkweek plant van vorig jaar en deze binnen gezet.
                wat is dat dan voor een zaadje?

                Comment

                • Jona
                  Retired
                  • Jun 2008
                  • 2797

                  #9
                  Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

                  Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                  hm.. de vrouw heeft zichzelf dus bevrucht (herma - actie).

                  Volgens mij is er dan een grote kans dat het zaadje ook weer een herma wordt, echter weet ik dit niet zeker. Iemand anders meer informatie hier over?
                  Yep, hermatjes.

                  Wat vrouwelijke zaadjes teweeggebracht zou hebben: jou vrouwelijke plant die herma wordt en dan een gewoon vrouwtje met haar 'hermastuifmeel' bevrucht, dan krijg je vrouwelijke zaadjes

                  Comment

                  Bezig...