Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangend blad, verkleurde stam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangend blad, verkleurde stam

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    Ik zit met een vraag mbt tot mijn plant en ik weet niet precies wat te doen. Ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid kan verschaffen.

    Vanmorgen zag ik dat het blad van mijn plant aan de linkerkant is gaan hangen en het ziet er levenloos uit. Ik geef de plant dagelijks water omdat het hier in Spanje goed heet is (elke dag 30C)
    Echter na wat zoeken ben ik ben bang dat het niet een kwestie van gebrek aan water is, maar eerder teveel.

    Zoals je kunt zien op de foto is de stam stevig, maar begint langzaam lichtbruin te worden. Weten jullie of dit pythium/ stamrot is en of de plant nog te redden is?
    Het is enkel een tak waarvan de bladeren hangen, de rest van de plant ziet er nog gezond en stevig uit.

    Ben echt een leek op het gebied van kweken en een vriend heeft deze plant aan ons gegeven.

    Wat is jullie advies? dode tak wegsnijden? plant opnieuw potten in een grotere pot? bepaalde voeding toevoegen?
    Al het advies is welkom.

    Alvast bedankt!

    Groeten
    Mickey
    Attached Files
    Last edited by MikeyM; 10 August 2020, 16:24.

    #2
    Kun je de foto's naar JD uploaden aub, alle toeters en bellen gaan af als ik er op klik om ze te vergroten
    2e
    3e

    Comment


    • MikeyM
      MikeyM commented
      Editing a comment
      Hi EasyW, zoals gevraagd heb ik de post aangepast en de fotos geupload als attachment. Thanks!

    #3
    En als je er nou eens een halve emmer water in gooit, staat die dan niet weer goed na een uurtje ?
    Ik kan aan de foto's niet zien of er stamrot is.
    Dat kun je zelf heel makkelijk zien, want dan wordt de stam zacht en smurrie.
    Zolang de stam hard is, is er niks aan de hand (that's what she said)

    Wel veel beschadigingen aan je plant inderdaad, ook gediefd en alles, dat is nooit zo goed buiten, want je maakt allemaal wonden waardoor schimmels en parasieten je plant binnen kunnen komen en die komen weken later tevoorschijn als toprot op het moment dat het vochtiger weer wordt.

    Je hebt wel een mooie zak er omheen zitten, alleen jammer dat die maar halfvol zit.
    Nu de plant groter is, zie je dat het te weinig is voor haar omvang, ze kan wel 2x zoveel grond gebruiken eigenlijk.
    Wordt er veel met die zakken gekweekt in Spanje ?
    Je zou toch denken dat ze daar vooral voor terracotta potten gaan, omdat die veel minder water verdampen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X