Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

check meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    check meeldauw

    Korting op 420shop
    wie kan mij vertellen of hier sprake is van meeldauw?

    planten zijn reeds geoogst en bedoeld voor olie
    20211006_180206.jpg
    Attached Files

    #2
    Het is in ieder geval iets vies, deze zijn niet geschikt voor consumptie.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      het rare is dat het enkel op de topjes zit....niet op het blad....
      ik heb regelmatig meeldauw gehad in het verleden....maar dit heb ik nog niet eerder gezien...

      mogelijk is de wiet nog te redden voor olie....maar moet eerst iets meer weten.

      Comment


        #4
        Ik zie ook iets bruins, dat is ook een schimmel mijns inziens. Ik zou het niet meer consumeren, ook niet als olie. Heb je al eens een topje open gebroken ? Zit het alleen op de buitenkant, niet in de toppen ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Had ik niet gezien, scherp opgemerkt van je, als er toprot in zit (botrytis) hup de klikobak in.

        #5
        Het ziet er inderdaad uit dat het meeldauw is, meeldauw in je toppen kan je d.m.v. "budwashing" schoonwassen, dit zover ik weet wel meteen na oogsten, m.a.w. weet ik niet of het voor jou toppen nog mogelijk is.

        Heb wel een YouTube filmpje voor je, daar zie je hoe & wat, hoop dat je er nog wat mee kan, succes

         

        Comment


          #6
          er is geen sprake van toprot....heb ik dit relatief veel last van maar niet in deze plant.

          ben nog aan het uitzoeken bij welke temperatuur deze schimmel (als het schimmel is) dood gaat. Tijdens het maken van de olie komt de temperatuur op 100 graden.

          maar blijft een lastig verhaal wat ik er mee moet....de toppen zijn mooi groot en vet...en sinds gisteren slaan de toppen zo heftig wit uit.

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Oh ok, dan kan het pluis (schimmel) zijn wat je krijgt door het niet goed drogen v/d toppen, en te vroeg opgeslagen in b.v. weckpot enz...
            Of de droogplek had te hoge % l.v.
            Zou zeker ff info inwinnen wat ermee te doen, hoop echt voor je dat het nog te gebruiken is.

          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Ook dode schimmel is niet goed voor je zeker niet medicinaal

          #7
          Als het voor medisch gebruik is kun je hier geen olie meer van maken.
          Meeldauw inderdaad.

          Last edited by QnQ; 13 October 2021, 09:10.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X