Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
het rare is dat het enkel op de topjes zit....niet op het blad....
ik heb regelmatig meeldauw gehad in het verleden....maar dit heb ik nog niet eerder gezien...
mogelijk is de wiet nog te redden voor olie....maar moet eerst iets meer weten.
Ik zie ook iets bruins, dat is ook een schimmel mijns inziens. Ik zou het niet meer consumeren, ook niet als olie. Heb je al eens een topje open gebroken ? Zit het alleen op de buitenkant, niet in de toppen ?
Het ziet er inderdaad uit dat het meeldauw is, meeldauw in je toppen kan je d.m.v. "budwashing" schoonwassen, dit zover ik weet wel meteen na oogsten, m.a.w. weet ik niet of het voor jou toppen nog mogelijk is.
Heb wel een YouTube filmpje voor je, daar zie je hoe & wat, hoop dat je er nog wat mee kan, succes
er is geen sprake van toprot....heb ik dit relatief veel last van maar niet in deze plant.
ben nog aan het uitzoeken bij welke temperatuur deze schimmel (als het schimmel is) dood gaat. Tijdens het maken van de olie komt de temperatuur op 100 graden.
maar blijft een lastig verhaal wat ik er mee moet....de toppen zijn mooi groot en vet...en sinds gisteren slaan de toppen zo heftig wit uit.
Oh ok, dan kan het pluis (schimmel) zijn wat je krijgt door het niet goed drogen v/d toppen, en te vroeg opgeslagen in b.v. weckpot enz...
Of de droogplek had te hoge % l.v.
Zou zeker ff info inwinnen wat ermee te doen, hoop echt voor je dat het nog te gebruiken is.
Comment