Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tekort?

    Korting op 420shop
    IMG_20140504_113520.jpg
    Last edited by poane007; 4 May 2014, 14:52.

    #2
    Re: Tekort?

    Waarom 2 topics?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Tekort?

      Mn excuses daarvoor. Ik realiseerde me dat ik het in de verkeerde categorie had gepost maar weet niet hoe te verwijderen.

      Comment


        #4
        Re: Tekort?

        zieter vooral naar uit dat je blad verbrand is. mss wat teveel voeding aangezien je ook al voorbemeste aarde hebt
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: Tekort?

          Die lightmix is echt miniem voorbemest, je kan normaal zonder probleem voeding naar eigen keuze toevoegen. Als je correct je voedingsschema hebt gevolgd zou dat geen probleem kunnen zijn.

          Hoe hoog hangt jouw lamp?

          Mvg.

          Comment


            #6
            Re: Tekort?

            M'n kap is een adjust a wing. hij hangt, door verschil van grote bij de planten op een hoogte tussen 40 en 45cm van de planten.
            Geen enkele plant staat minder dan 40 cm onder de lamp.

            Comment


              #7
              Re: Tekort?

              Lamp hangt op de goeie hoogte, dan kan het een teveel aan voeding zijn zoals Thugs al aangeeft.
              Even een pic van je volledige plant erop zetten zou mssn al meer duidelijkheid geven ....
              Dit kan een ouder blad zijn ook he ....
              Zit je nog in de groei of in de bloei ????
              grt
              Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

              Comment


                #8
                Re: Tekort?

                Naargelang de warmte en verluchting in je kweekruimte mag je lamp toch wel op 50cm of meer hangen. (600watt)

                Op de foto zie ik ook maar 1 verbrand blad dus het zou heel goed kunnen dat het gewoon een oud blad is zoals reiko zegt.

                Comment


                  #9
                  Re: Tekort?

                  Had ik beter meteen gedaan, het is niet 1 verbrand blad, zelf twijfel ik of het wel verbrand is. Ik heb aan de andere zijde van de tent alook een grotere plant staan, misschien 1-2cm kleiner en deze vertoont dit gedrag niet.

                  Ze zitten nu 5 weken in de bloei.

                  De de ph waarde in het water schommelt tussen 6 en 6.5.
                  Er is echter ook een kleurverschil bij de planten en het zijn allemaal dezelfde zaden.
                  Ze zagen er in het begin (sommige nog steeds)donker donkergroen uit (kan je zien op de foto). Na verloop van tijd worden ze wel lichter van kleur.
                  Net zoals gebeurt is met m'n plant op de foto. ik vermoed dat er misschien een algemeen tekort is, maar doordat de plant op de foto wel degelijk het meeste produceert en in lengte boven de anderen uitsteekt het misschien logisch is dat zij eerst tekenen van tekort vertoont?




                  IMG_20140505_131951.jpgIMG_20140505_131957.jpgIMG_20140505_132002.jpg
                  Last edited by poane007; 5 May 2014, 13:33.

                  Comment


                    #10
                    Re: Tekort?

                    als die vergeling na 5 weken bloei is en onderaan begint zal ik me er niet te druk om maken.. ik heb na 3 a 4 weken bloei vergeling en die redden het makkelijk tot week 10 ..
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #11
                      Re: Tekort?

                      Je plant is nu de voeding uit je medium aan het trekken daarmee de verkleuring, dit kan zijn door een voedingstekort....
                      Dit heb je vooral als je de laatste weken begint spoelen, dan is het soms pas duidelijk of ze een week langer voeding nodig hadden of juist niet.....
                      Ik spoel 3 weken.
                      Grt

                      Zoals 320 zegt, lamp op 60 cm hangen, khad er niet op gelet dat het 600 watt is ,ikzelf werk met 400 watt daarmee .
                      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Tekort?

                        Ik heb een lampkap van "adjust a-wing". Deze zijn ontworpen om op een hoogte van 40 cm te hangen boven de planten.
                        Naar mijn mening kan het niet van de warmte zijn jongens, dit is de enige plant van de 6 in een tent van 1m20-1m20-2m die zo uitgedroogd staat en opgekruld.
                        De andere planten zijn, goed, vitaal mooi groen, sommige wat donkerder.
                        De vergeling start ook niet onderaan, ze start op willekeurige plaatsen zowel boven als onder.

                        Tenzij de hoogte van de lamp iets te maken heeft met het voedingstekort?

                        misschien fosfor tekort?
                        cannabis_tekorten.jpg
                        Last edited by poane007; 5 May 2014, 16:59.

                        Comment


                          #13
                          Re: Tekort?

                          Opgestapelde zouten kan er voor zorgen dat de wortels niet meer goed functioneren, wat is het EC gehalte?
                          Last edited by 320; 5 May 2014, 19:31.

                          Comment


                            #14
                            Re: Tekort?

                            Ik heb ook een adjust- awing, toch moet je je lamp op 60 cm van je plant hangen, daardoor heb je die problemen.Het is gewoonweg te warm !!!
                            Het is de dieptestraling van je lamp die telt, is dat nu een gewone kap of een adjust-awing ,blijft gelijk.
                            Die adjust -awing dient om je lichtoppervlakte te vergroten, heeft niks met temperatuur te maken.
                            grt
                            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Tekort?

                              Hoe is het er mee ?

                              Was duidelijk een fosfor tekort.
                              Lightmix, weinig voeding, week 5 bloei.
                              1 + 1
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X