Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

potgrond schimmel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond schimmel

    Korting op 420shop
    goededag iedereen

    ik ben een beginner ingeval van wiet kweken, dus heb nog veel te leren

    ik zie hier op forum wel mensen met zelfde probleem, en weet tot het komt doordat de grond veel te vochtig is

    maar hoe kan men plant genoeg water geven zonder tot deze schimmel terug komt ?

    verstuiven jullie water op jullie plant ?
    of gieten jullie ook gewoon water aan de voet van de plant ?


    greetz dream

    #2
    Re: potgrond schimmel

    Schimmel is meestal te voorkomen met een goede ventilatie en luchtcirculatie.
    Je geeft net zoveel water ze nodig hebben... Nooit meer dan nodig.
    Tenzij je gaat uitspoelen op het einde, maar das een ander paar mouwen.

    Schimmel in grond ... krijg je dat wel weg ? En hoeveel sporen zijn er al reeds verspreid in de pot die nog moeten uitkomen?

    Ik wacht mee met u af op meerdere antwoorden
    Succes in alle geval

    Comment


      #3
      Re: potgrond schimmel

      er waren toch al tammelijk veel sporen van de schimmel gelukkig nergens kort bij de plant

      heb wel onmiddelijk verse grond genomen voor zekerheid

      edit : reden zelf ontdenkt na beter lezen van kweek verslagen , had niet genoeg verluchting
      Last edited by dreamX; 26 July 2009, 04:48. Reden: reden schimmel ontdekt zelf

      Comment


        #4
        laag bemestingsniveau van anorganische meststoffen. Voorraadbemesting met organischeXtreme
        Last edited by Xtreme; 1 September 2009, 14:06.

        Comment


          #5
          Re: potgrond schimmel

          ventileren idd

          Comment


            #6
            Re: potgrond schimmel

            Gewoon maken dat je grond niet uitdroogt en niet te nat staat dus dagelijks es met de vinger in de pot, voelt de aarde nog beetje vochtig dan die dag geen water geven.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: potgrond schimmel

              Akkoord extreme... maar niet alle schimmels zijn gewenst he

              Comment


                #8
                Schimmel in de potgrond!

                Hoe is het mogelijk dat de potgrond gaat schimmelen?
                De lucht vochtigheid is niet te hoog,eerder te laag!En we geven om de twee a drie dagen water
                met een beetje wortelstimulator en een ph van 6.0!
                De grond is vochtig maar niet drijfnat!
                Wat gaat dit doen met de plant?
                Ze staan net in de bloei na twee weken groei!
                Deze planten komen voort uit zaad van Royal Queen seeds!
                En kan ik deze nog ompotten in mapito?
                Graag jullie reacties! Peace,Dr. Haze

                Comment


                  #9
                  http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...cro-organismen

                  Voor binnen : post eens wat foto's zou ik zeggen, ikzelf heb helaas weinig tijd deze week om hier rond te zwerven maar er zijn zeker anderen die je verder kunnen helpen.
                  Het is onwaarschijnlijk dat het komt vanaf de zaadjes, eerder zou ik denken aan een niet goed schoongemaakt hok
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Schimmel in de potgrond!

                    P1010132..jpgwe hebben het net om geharkt

                    Comment


                      #11
                      Re: Schimmel in de potgrond!

                      Ik zie de schimmel op die foto eerlijk gezegd niet? Of is het dat wit aan de potrand?
                      Niet teveel zorgen om maken lijkt mij.
                      Plantje ziet er wel niet echt gezond uit. Overbewatering lijkt mij het geval! En hierdoor is uw medium ook niet luchtig genoeg meer. Uw plantje haar blaadjes hangen slap wat duidt op water tekort, maar potgrond is goed nat. Conclusie= potgrond is TE nat en niet luchtig genoeg meer en wortels kunnen niet meer goed functioneren.
                      Oplossing naar mijn idee: grond goed omwoelen en wat laten drogen!
                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Schimmel in de potgrond!

                        Ik meen wel wat groenigs hier en daar te zien, samen met een best nat potje en een zielig gelig plantje... Temp wel oke ?
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Schimmel in de potgrond!

                          Ze staat te nat + hou je rekening met temperatuur en onder welke lamp staat deze?

                          Greetz,
                          SF
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                            #14
                            Re: Schimmel in de potgrond!

                            Het lijkt me ook dat je potgrond zeker niet luchtig genoeg is. Hierdoor verstikken de wortel(s ), het zou zelfs kunnen dat het wortelje rot wordt en het plantje aan het afsterven is.
                            Voeg 10% perliet toe aan je potgrond, dat zal de grond luchtiger houden.
                            Zeker ook opletten met overbewatering (ik spreek uit ondervinding). Om het watergeven iets gemakkelijker te maken kun je de plantjes ook in zo een jiffy potje steken.
                            Die potjes zijn precies van karton of vezels gemaakt. Als je water geeft zie ook het potje nat worden. Als het potje nog nat is hoef je zeker niets bij te geven. Door die potjes droogt je grond ook wel iets sneller uit.
                            Ik gaf in zo een potje dagelijks 50ml water, soms eens een dag overslaan.

                            Grtz, Trix
                            sigpic
                            Trixters kweekje

                            Comment


                              #15
                              Re: Schimmel in de potgrond!

                              Deze 6x Northern lights staan onder een 400 w hps!De tempratuur in dit hokje is tussen de 17(bij licht uit) en 28 graden(bij licht aan)Verder hangt er een afzuiging van 500 m3!Met een dimmer op de laagste stand!De wanden zijn bekleed met anti-detectie folie!
                              Verder is het schoon,want dit hokje is nooit eerder gebruikt!Ze staan in 7liter containertjes!Ze hebben alleen water met een ph van 6.0 gehad met een beetje wortel-stimulator!
                              Ik kweek al wat jaartjes m'n eigen wietje,maar dit heb ik nog nooit gehad!Teveel water kan,maar dan vind ik dit zeer bizar!Want ik geef al veel minder dan ik normaal doe!
                              Normaal geef ik elke dag water, nou een keer in de drie dagen!
                              En nog steeds is de grond nat,zelfs boven op!
                              Maar ik zet ze om in mapito!Ik hoop dat ze het redden!
                              Ik hou jullie op de hoogte!
                              Peace, Dr. Haze

                              Comment

                              Bezig...
                              X