Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bestrijdingsmiddel tegen toprot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bestrijdingsmiddel tegen toprot

    Korting op 420shop
    Omdat dit jaar bij de meesten onder ons de bloei later van start is gegaan (door het warme weer) ga ik preventief gebruik maken van een middel tege toprot, na een beetje rond te kijke vond ik dit het meest geschikte product.

    http://www.bayergarden.be/scgardenbl...J?OpenDocument
    onderandere te koop bij de aveve

    vanaf de 2de week van september ga ik wekelijks de bladen besproeien met 1 gr in 1l water, dit tot 3weken voor de oogst, daarna nog enkel de stam besproeien om ervoor te zorgen dat er geen stoffen in de weed terecht komen...

    Ik wou deze info met jullie delen, omdat men beter kan voorkomen dan genzen, ...

    #2
    Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

    Vital van ecostyle iets?
    http://www.ecostyle.nl/scripts/cn_product.asp?id=60

    Comment


      #3
      Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

      teldor lijkt me een meer doeltrefend dan vital, maar lijkt me wel schadelijk voor ons als men er niet mee oppast, zeker niet gebruiken de laatste week voor men oogst!!

      vital daarintegen zorgt ervoor dat de toppen zelf door natuurlijke bemesting sterker worden en zo zelf schimmels zullen afstoten... deze lijkt ook onschadelijk voor onze gezondheid te zijn, in tegenstelling met teldor...

      ik denk dat als men een bloeiperiode van 6-8 weken hebt vital wel voldoende bescherming bied.

      maar voor een bloeiperiode voor +10 weken men beter voor teldor kiest...

      Comment


        #4
        Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

        Had Extreme zo geen post gemaakt?
        Ik doe alle moeite in de aarde haar terug te vinden, dacht dat ze hier stond.

        maar het stond dus bij beestjes en ziektes.
        Zeer boeiende lectuur vind ik. Botrytus-(budrot)

        Het blijft inderdaad een gruwelijk idee je toppen nat te spuiten, maar je hoeft ze niet druipnat te spuiten. Gewoon een keer over vernevelen zou voldoende moeten zijn, maximum 4x per seizoen.

        Ik heb Teldor echter nog wel niet gezien in mijn lokaal tuincentrum.
        Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:49.

        Comment


          #5
          Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

          Ja heel slim bestrijdingsmiddel tegen toprot je spuit het er al op voor je het gaat rotten en erger nog voor je zelfs ook maar topt rot hebt .
          Vraag ik me af of je dit al is gelezen hebt?
          Giftige pesticiden in hennepteelt
          Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:49.
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

            had ik idd niet gezien, idd wel een goeie post!

            maar teldor zal wss niet tusse de giftige pesticiden staan he ,
            vale vermeld in het andere topic toch dat het veilig lijkt

            ik ga het gerust gebruike maar ga het maar 2 maal toedienen..
            volgende week en 2weken voor de oogst

            ik zal wel melden of de weed hierdoor slechter zou smaken, en of ik al dan niet toprot heb gekregen.
            greets!
            Last edited by evel_smoker; 1 September 2009, 15:24.

            Comment


              #7
              Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

              je zou ook ARTS kunne bezige
              Izz

              Comment


                #8
                Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                Eventjes een snelle check.

                ECOstyle - Vital bevat;
                Vetzuren
                plantenextracten
                sporenelementen

                Bayer Garden - Teldor bevat;
                fenhexamid
                waterdispergeerbaar granulaat

                Allemaal toegestaan in de EU. Gewoon 1 tot 2 weken voor de oogst niet gebruiken net zoals extra voeding. En als je echt zo bezorgd bent kun je nog altijd watercuren.

                Comment


                  #9
                  Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                  Lijkt me sterk een middel tegen toprot, zorg gewoon voor een goed verluchting tussen je toppen en dan werk je al preventief genoeg. Budrot komt door te hoge vochtigheid tussen je toppen kan me echt niet voorstellen hoe een spray dit gaat verhelpen zonder je toppen te verziekn met schadelijke stoffen om te roken
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                    Lijkt me sterk een middel tegen toprot, zorg gewoon voor een goed verluchting tussen je toppen en dan werk je al preventief genoeg. Budrot komt door te hoge vochtigheid tussen je toppen kan me echt niet voorstellen hoe een spray dit gaat verhelpen zonder je toppen te verziekn met schadelijke stoffen om te roken

                    Als bij een consumptiegewas, zoals aardbeien de veiligheidstermijn van Teldor gesteld op 24 uur. Ik er van uit dat bij een preventieve of curatieve behandeling tot 10 dagen voor de oogst er bij wiet geen sprake (meer) is van wezenlijke gezondheidsschade bij toepassing van dit middel. Het grootste gevaar van wiet roken is mijns inziens gelegen in het feit dat de meeste mensen hun wiet met tabak vermengen in plaats van een verdamper aan te wenden.

                    Xtreme
                    Last edited by Xtreme; 2 September 2009, 15:40.

                    Comment


                      #11
                      Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                      Echt chapeau voor dat hier allemaal te delen Extreme.

                      Heb hier nochtans wel nog gene teldor in de winkelrekken gezien
                      Is er een onlineshop waar ik dat kan bestellen? Wil mij er ook wel aan wagen in een later stadia van de bloei.

                      Comment


                        #12
                        Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                        Ik heb dit product aangeschaft in een regionale winkel, te weten Agriland. Ik heb het ook te koop zien staan bij Fixet, een regionale bouwmarkt. Deze bouwmarkt is evenwel eigendom van een exploitant in gewasbeschermingsmiddelen, die zijn eigen assortiment daar eveneens verkoopt. Het kan niet anders dan dat dit middel in Vlaanderen ook te koop is: immers bepaalde middelen die in Nederland niet meer te koop zijn schaf ik in Belgie of Frankrijk aan, omdat aldaar de wetgeving ruimer is. Bezoek anders eens een tomatenteler of welke kasteler dan ook. Die heeft voldoende van dit product in voorraad en zal best wat willen verkopen. Ik doe het zelfde in Nederland: middelen die niet mogen worden verkocht aan particulieren betrek ik gewoon bij beroepstuinder.

                        Xtreme
                        Last edited by misty; 2 October 2009, 12:49. Reden: onnodig quoten

                        Comment


                          #13
                          Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Als bij een consumptiegewas, zoals aardbeien de veiligheidstermijn van Teldor gesteld op 24 uur. Ik er van uit dat bij een preventieve of curatieve behandeling tot 10 dagen voor de oogst er bij wiet geen sprake (meer) is van wezenlijke gezondheidsschade bij toepassing van dit middel. Het grootste gevaar van wiet roken is mijns inziens gelegen in het feit dat de meeste mensen hun wiet met tabak vermengen in plaats van een verdamper aan te wenden.

                          Xtreme
                          ??


                          het werkend bestanddeel is Fenhexamid en das een fungicide dus, altijd opletten met producten in de bloei!!


                          Remember that fungicides are among the most toxic chemicals in the gardener's pest control arsenal, so use caution when spraying and follow the directions on the product label. http://www.marinrose.org/botrytis.html




                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                            #14
                            Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                            AVEVE Hermosan 80 WG

                            Tegen talrijke schimmelziektes in siergewassen. Uitstekend product tegen bladvlekkenziektes op sierstruiken en hagelschotziekte op perzik.
                            In de winkel
                            Hermosan 80 WG is verkrijgbaar in verpakkingen van 350 g.

                            Samenstelling
                            Bevat: 80% thiram (TMTD)



                            omdat ik teldor niet heb gevonden in de aveve heb ik dit product gekocht, sinds deze avond behandel ik men planten om de 10 dagen tot 2 weken voor de oogst..

                            ik laat jullie weten of dit product echt doeltreffent is


                            de rede dat ik een bestrijdingsmiddel gebruik is omdat men laatste plant nu pas in lichte bloei beginnen te staan, waardoor ik pas eind oktober kan oogsten, de kans is met zulk weer al veel groter om toprot te krijgen, en hoop met Hermosan dit te voorkomen

                            greets evel!

                            Comment


                              #15
                              Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

                              Zolang het weer is zoals nu probeer ik niks te spuiten tegen toprot

                              Puur natuur mag het zijn.

                              Als er nou 2 weken met regen aankomen dan ga ik toch maar eens even wat halen hiervoor.
                              NLX outdoor kweek 2011
                              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                              Comment

                              Bezig...
                              X