Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadjes kweken

    Korting op 420shop
    (waarschijnlijk het verkeerde sub- forum, maar wist niet waar ik deze vraag anders moest stellen.)

    Dit jaar zal ik aan mijn 4e groei beginnen, nu kom ik steeds tot de conclusie dat je auto zaadjes wel erg duur zijn, en vroeg mij hierom af of ik die niet gewoon zelf kon maken.
    Dus ik uiteraard onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat ik een van mijn planten op ga offeren om pollen te laten maken, door gebruik te maken van colloidal silver.
    Nu kan ik daar verder weinig over vinden en vroeg ik mij af of een van jullie nog enige tips of tricks had op dit gebied. Hoeveel PPM de oplossing moet zijn bijvoorbeeld, aangezien hier nogal discussie over is.
    Ook ben ik van plan een geautomatiseerd sproei systeem te maken, aangezien ik niet altijd in de gelegenheid ben de plant twee keer per dag te bespuiten.
    Nadeel van dit sproei systeem is alleen dat ik niet kan voorkomen dat het colloidal silver ook op de bladeren komt, en vraag mij hierom af of dit een probleem kan vormen.

    alvast bedankt voor de hulp, en mijn excuses voor het misplaatsen van de topic.

    #2
    1 = Zoek een goeie reguliere autoflower-strain met duidelijke genetica. (geen female zaden gebruiken!)
    2 = Zaaien. Verwijder de mannen. Ga de overgebleven vrouwen flink stressen. (dmv water/voeding/licht)
    De dames die komende weken geen ballen maken onder extreme omstandigheden zijn geschikt om verder mee te gaan.
    Met autoflowers is dit nog iets moeilijker dan met fotoperiode-afhankelijke planten.
    Je zit met de tijdslimiet, dus zul je vroeg moeten beginnen met stressen om eventuele herma's eruit te gooien.

    3 = behandelen met zilverspul.
    De kans bestaat dat een aantal ook na behandeling van zilverwater geen ballen vormen, die kun je ook weg doen.

    Daarna komen er ballen, stuifmeel door de lucht, zaadjes aan de planten... etc etc....

    ---
    Quote van mezelf, uit een ouder topic

    Dan heb je nog het probleem dat het auto's moeten zijn.
    De kans bestaat dat ze niet 100% autoflower meer zijn.
    Om dat te weten zul je dat moeten testen door een stuk of 10-20-30 zaadjes te zaaien en kijken of ze allemaal autofloweren.

    En heb je dit topic gelezen ? -> Hermafrodieten & Zilver Thiosulfaat (STS)



    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie, ben jammergenoeg alleen al met feminized zaden begonnen...
      Ook wil ik ze in de volle grond zetten wat het denk ik lastiger maakt ze zo te stressen.

      Comment


        #4
        Lekker afbloeien voor de wiet dan.
        Met feminized ga je sowieso geen zaden maken.
        Niemand doet dat, dat geeft onherroepelijk herma's, zonde van al het werk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Bedoel je hiermee dat je geen feminsed plantje mag gebruiken voor de pollen te maken met zilverwater? Of dat je die pollen niet mag gebruiken om een feminesed plant te bevruchten voor de zaden? Of beide?

        #5
        Effe inhaken: autoflowers hebben een dubbel recessief AF gen. Dus AF x AF wordt altijd AF.
        Schematisch
        Homozygoot x homozygoot: aa x aa = aa, aa, aa of aa. 4/4 AF
        Heterozygoot x homozygoot: Aa x aa = aa, aa, Aa of aA. -> 2/4e AF, 2/4e reg.
        Heterozygoot x heterozygoot: Aa x Aa = Aa, aA, aa, of AA. -> 1/4e AF, de rest reg.

        Ik heb nu het probleem dat ik femzaad gemaakt heb met reguliere bloeiers die dat gen droegen (aA of Aa dus). Die gedroegen zich als normaal bloeiende planten dankzij de dominante A. Maar na inteelt is dus 1/4e autoflower (aa) geworden. De bedoeling was om weer opnieuw stekken te maken, en die jaren lang te gebruiken als moederplant. Dat gaat dus niet door voor dat ene geval.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6

          is gevaarlijk voor je gezondheid zover ik het me herriner..






          Comment


            #7
            En daarbij komt ook dat automatisch sproeien met STS nogal overbodig is. Hier was het genoeg om 4x te sprayen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X