Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shaolin Genetics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shaolin Genetics

    Korting op 420shop

    #2
    Kosher OG#1 moeder van de French Whore x Kosher OG f1 testkruising
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Dank Dough#3 moeder van de Kosher OG x Dank Dough f1 testkruising
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Heb je hierover contact gehad met Jointjedraaien ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          QnQ Had nergens zien staan dat dit nodig was, waarom juist en hoe neem ik contact?

          Alvast bedankt

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Er staat een contactformulier op de site.
            Het gaat mij vooral om de reclame.

          • Shaolingenetics
            Shaolingenetics commented
            Editing a comment
            Zal dit direct doen, verwijder ik de topic?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Neuh laat maar staan

          #6
          Ik heb eens wat van die namen ingetypt in google, daar vond ik dat die Kosher OG eigenlijk gewoon een OG kush is.. En nog een F1 tot daar aan toe; niets stabiels dus.
          F1 x F1 levert danwel een nieuwe F1 op, maar de F2 generatie zal weer flink verschillen van zichzelf.

          Maar terug op mijn eerste zin: wat doe jij anders dan mainstream soorten gebruiken om een mainstream soort te maken? Ik zie hier OG Kush, gekruist met een.. Raad het eens: Do-Si-Dos is een kush. Getalo41 is 1/3e kush en die zkittlzez is dan weer geen kush. Maar als je zoveel kush bij elkaar gooit en kruist met elkaar, dan kom je best nog weleens wat kush tegen.
          Dat vind ik niet erg nieuw of speciaal, da's precies hetzelfde trucje als de andere zaadshops doen; dezelfde kruisingen verkopen als de rest onder een flitsende nieuwe naam.

          Mijn interesse wordt pas gewekt als er met F4 of later wordt gewerkt. Het is redelijk bekend dat F1 kruisingen beschikken over 'hybrid vigor', wat een vertekend beeld kan geven over de latere generaties.

          Als jullie jezelf willen onderscheiden van de huidige markt, dan lijkt het me goed om eens te beginnen met niet hetzelfde te doen. Dat de namen zo ontzettend anders zijn, dat komt simpelweg omdat de Amerikanen wat creatiever zijn, maar of je nu een Kush uit de VS haalt of hem uit de polderklei trekt, de basisgenetica is grotendeels hetzelfde. Die ben je in feite terug aan het kruisen tot wederom de basisgenetica.

          Ik steun nieuwe zaad initiatieven van harte. Maar ik zie hier niets nieuws, specialers of unieks ten opzichte van de rest.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Shaolingenetics
            Shaolingenetics commented
            Editing a comment
            Ik kan je geen ongelijk geven over het feit dat f1 soorten niet stabiel, nog uniek, nog speciaal. Wat ik alleszins wel kan zeggen is dat mijn visie niet inhoud van f1,f2 kruisingen te verkopen. Ik kan enkel,zoals het proces verloopt, beginnen met het maken van f1 soorten.
            Zoals te lezen staat ben ik begonnen met f1 soorten om wederom f1 soorten te maken om hier uiteindelijk mee verder te werken.
            Ik maak geen reclame voor mijn f1 soorten nog ben ik van plan deze te verkopen. Ik wil eerder delen wat ik doe zodat mensen als jezelf hun kritiek kunnen geven en vragen stellen.
            Ik gebruik zoals je aanhaalt momenteel voornamelijk OG genetica(nog specifieker Jew Gold- ook bekend als kosher kush), OG is ondertussen zo mainstream dat OG absoluut niet meer is wat het ooit is geweest. Mijn visie is eerder het maken en stabiliseren van soorten zodat er niet zoals bij f1 soorten zo veel variatie is. Wat ons onderscheidt van andere zaadmakers deze dagen is volledige transparantie, informatie over elk phenotype/nieuwe soort kunnen verstrekken, originele phenotypes(niet van ruim verkrijgbare stekken).

          #7
          Wat ik ken vanuit de genetica en mijn eigen fokprogramma's, is het belangrijker om een stabiele F6 of later te krijgen. Maak je met twee verschillende (maar stabiele) F6's een nieuwe F1, dan kun je er gif op innemen dat vrijwel alle F1's gelijk aan elkaar zijn en weinig variatie kennen. Da's interessant seedshop materiaal.
          Vaak zie je bij een 4e inteelt generatie namelijk een sterke dip in groeikracht. De inbreeding depression noemen ze dat. Als je planten weet te selecteren die daar geen last van krijgen, dan kun je door.

          Ik denk dat ik je plan volledig verkeerd heb begrepen. Transparantie is een goed startpunt. Leuk in ieder geval dat je het forum er bij betrekt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            heb je geen verslag over hoe het zit met die f1 ...f6 geneticas hoe het komt dat dat het vanaf f4 pas interessant word vind dit wel interessant wil me erwat in verdiepen grts

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Nee, dat is een beetje nogal diepgaande informatie. Daarvoor zul je in de veredeling moeten duiken, en dat kost je zeker 20 uur lezen en leren. Dat kan ik kort samenvatten, maar ik zal er geen uren voor zitten typen: Hoe verder je inteelt pleegt met planten, hoe stabieler de genetica wordt. Kijk naar Aziatische, Zuid-Amerikaanse, Arabische en Afrikaanse stammen; die mensen lijken allemaal erg veel op hun mede-stamleden. Dat komt omdat jarenlang, de genenpoel slechts met kleine beetjes is uitgebreid maar veelal is er met dezelfde mensen voortgeplant. Het is geen toeval dat ze veel op elkaar lijken: De mengsels van genen kunnen namelijk maar op een bepaalde manier goed samenvallen. Na 1 generatie is de verdeling ongeveer 50/50 tussen vader en moeder. De uiting hiervan is echter vaak niet zichtbaar; het is vooral een dominante/recessief spel. Kruis je een Afrikaanse vrouw met een Europese man, dan krijg je een erg aantrekkelijk mens met een kleurtje. Als je verder gaat kruisen, dan ontstaat er meer variatie; nog maar 50% komt van de originele ouders, en 50% komt van de verse ouders; ofwel Europeser, ofwel Afrikaanser. We zien dat in zoveelste-generatie families, dat het ene zusje veel blanker/donkerder is dan het broertje. Dit komt omdat er dan dubbel-recessieve genen tevoorschijn komen; de xx en yy ten aanzien van Xx, XX, xX, en Yy, YY, yY. Ga je door met dubbel-dominant, of dubbel-recessieve genen, dan zullen die in de 3e generatie stabiliseren; je kruist immers XX met XX en dat levert altijd XX op. Sommige genen passen zich aan, verschuiven een beetje of komen anders tot uiting. Dat wordt zichtbaar in de 4e en 5e generatie. Als je dan in de 6e bent aangekomen, dan is het vrijwel zeker dat alle genen over alle nakomelingen even gelijk verdeeld zijn; de boel is XX of xx en YY of yy. Als je dan nog variatie vindt tussen de kindjes, dan zijn die omgevings-afhankelijk en niet genetisch. Pas dan kun je zeker zeggen wat je genen precies inhouden en hoe ze tot uiting komen. Pas dan, of misschien wel later, heb je een stabiele soort. Dat is erg veel werk voor een wietkweker, nog meer werk voor fruitboomtelers die soms 6 jaar moeten wachten voordat een plant vruchtbaar is.

            Nu heb ik het over een gestuurd fokprogramma, in het wild is dat anders; door de aanwezigheid van zoveel variatie (omdat er gewoon zulke grote aantallen zijn) zal er pas na langdurige afzondering zuivere populaties te vinden. Dat maakt zuivere populaties - die vaak ontstaan zijn uit kleine, afgezonderde populaties die decennia lang inteelt hebben gepleegd - ook zo kwetsbaar in de natuur; door gebrek aan variatie, kan bijvoorbeeld een ziekte alle planten met dezelfde genen aanvallen. In de sierteelt en de bomenteelt is dat een groot probleem. In wiet ook trouwens; de binnensoorten die we gebruiken, zijn niet specifiek geselecteerd om tegen ziektes te kunnen.
        Bezig...
        X