Geurloze wiet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #16
    Re: Geurloze wiet?

    Kom maar eens ruiken, ghehehe als je durft. Wassen kan idd maar van lange duur is het ruikvrij zijn van me voeten toch echt niet.

    Maar ik bedoel, men wil wiet telen, dan is daar inherent aan verbonden dat dat een wietgeur geeft. Zoals QnQ al aangeeft, als de locatie het niet toelaat dat men een wietgeur ruikt is het geen geschikte locatie en vraag je erom om vroeg of laat de man met de pet aan je deur te hebben staan.

    Misschien zoon bordje in je tuin zetten.

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #17
      Re: Geurloze wiet?

      lol man, samen met een bordje : PAS OP hier wordt wiet geteeld.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • HJM
        Wicked Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 3714

        #18
        Re: Geurloze wiet?

        Toch is er veel verschil in "vrije" geur.

        Santa Maria en AK47 zijn enorme stinkers. Andere soorten ruiken alleen erg als je er aan zit.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment

        • poepzak200
          Cronic Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2011
          • 3081

          #19
          Re: Geurloze wiet?

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Als m'n buren klagen zou ik helemaal geen planten meer buiten zetten.
          Als jij niet naar ze luistert, dan hebben ze bij de wijkagent wel een gewillig oor.
          Ze hebben geklaagd, en verwachten helemaal geen wietlucht meer. Ook geen citroen-wietlucht ofzo.
          Zou maar een ander plekkie gaan zoeken voor volgend jaar.
          Het was niet echt geklaag, maar ze zeiden alleen dat ze het roken. Maar alsnog, het is beter als ik dat zoveel mogelijk kan tegengaan
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment

          • ganjamandavy420
            Advanced Stoner
            Member
            • Dec 2009
            • 74

            #20
            Re: Geurloze wiet?

            Kan je dan is niet gewoon gaan praten met je buren? Praten is nog altijd het beste natuurlijk, dan weet je wat je buren exact denken... Dan hoef je niet constant para te zijn over je buren of "je beste vriend"...

            Peace and love,

            Davy

            Comment

            • matthijs
              Senior Stoner
              Member
              • Mar 2011
              • 40

              #21
              Re: Geurloze wiet?

              Hallo Moreweed, kan dit met alle wietplanten of alleen met bepaalde rassen?

              Kan nog makkelijker : plant 1-2 etmalen volledig verduisteren. Daarna gewoon weer naar buiten. Doe dat in augustus ivm aantal lichturen buiten, dan heb je 'm (afhankelijk van de soort) binnen 2 weken bloeien met maar 2x slepen. in plaats van 2 weken 2x per dag slepen...

              Gr Matthijs

              Comment

              • poepzak200
                Cronic Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2011
                • 3081

                #22
                Re: Geurloze wiet?

                Matthijs bedoel je daarmee de plant 2 etmalen in eht donker laten staan?!
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment

                • janleuri
                  Retired
                  • Oct 2008
                  • 1131

                  #23
                  Re: Geurloze wiet?

                  Ga anders eens naar een grote bloemenzaak en vraag daar naar een struik welke in september bloeit en felle lekkere geur afgeeft als dat bestaat. Of plaats zo een vleesetende plant van 2 meter groot. Die stinken naar rot vlees. Maar ik denk dat je buren dan wel een klacht gaan indienen.

                  Comment

                  • poepzak200
                    Cronic Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2011
                    • 3081

                    #24
                    Re: Geurloze wiet?

                    Ik ga denk ik volgend jaar gewoon 1 of 2 planten binnen zetten.. Ben meer fan van het buitenkweken, maar daarom ga ik volgend jaar ook een guerilla doen.
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #25
                      Re: Geurloze wiet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door matthijs
                      Hallo Moreweed, kan dit met alle wietplanten of alleen met bepaalde rassen?
                      Ik denk het wel Matthijs, het is een oud truukje wat prima werkt als je zoals ik al aangaf het aantal zonlichturen een beetje in de gaten houdt. Het gaat namelijk niet goed werken als je volledig verduisterd en vervolgens de planten blootstelt aan meer dan 14-15uur zonlicht per etmaal > da's dan lichtstress en kunnen ze zomaar weer terug de groei in gaan. Ik heb het toegepast op een brede selectie aan soorten die ik in de loop der jaren buiten heb gekweekt, en alleen de omschakelingduur varieerde > meer sativa in de genen betekend langere omschakeling of langer doorgroeien zo je wilt. Probeer het eens uit zou ik zeggen

                      bij ons in de familie wordt er uberhaupt weinig gesleept > m'n halfbroertje zet de plant op een schaduwplekje en trekt er 24-36uur een vuilniszak overheen. Ik ben daar persoonlijk niet helemaal voor want ten eerste is een vuilniszak geen echte verduistering, ten tweede creeër je zo een stilstaande luchtbubbel waar schimmels een enorme groeiboost van krijgen.
                      Last edited by moreweed; 25 September 2011, 12:31.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • HarrieJanssen
                        Retired
                        • Nov 2011
                        • 14

                        #26
                        Re: Geurloze wiet?

                        Misschien kan je wel wat met je buren afspreken. Dat zij ook een klein gedeelte van de teelt krijgen als zij verder niets zeggen of dat je gewoon lekker een keer buitensex met je buurvrouw hebt!
                        Last edited by HarrieJanssen; 14 December 2011, 13:39.

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #27
                          Re: Geurloze wiet?

                          Je houdt zo weinig over hè, als je de hele buurt van wiet moet voorzien.
                          Of dacht je dat het 1 tuintje verder niet meer te ruiken was ?

                          In een woonwijk is het bijna niet te doen, zonder dat de buurt er vanaf weet denk ik.
                          Voor een goeie guerrillaplek kun je best wat kilometertjes rijden toch ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #28
                            Re: Geurloze wiet?

                            Je kunt ze ook in een greenhouse zetten? Gewoon met wat folie 'n kastje knutselen, wel zorgen dat er lucht doorheen kan waaien dus hier en daar openingen, dat scheelt al een boel in de geur! Maar alsnog; praten met je buren is het beste, eens kijken hoeveel last ze er nu echt van hebben en of er een compromis mogelijk is (bijv. dat ze even bellen/over de schutting hangen, als ze bezoek krijgen, zodat ze niet in een slecht daglicht komen te staan door die verdachte lucht van je).
                            Ik heb mijn buren er op aan moeten spreken dat ze mijn halve oogst - een maand te vroeg- geript hadden.. Da's even wat anders! Nooit klachten van hun, wel van mij! Die kids hebben op hun flikker gehad joh! Die hebben het wel afgeleerd! Dat kan ook komen doordat er een camera hangt.. Misschien..

                            @Janleuri Vleesetende planten van 2m bestaan helaas niet, 70cm is de max, met uitschieters in Australië (Perth, Byblis Gigantea) tot misschien hooguit 1,50m. Maar flink roeren in een bak met drosera's heeft hetzelfde effect: gierlucht! Of een willekeurige Pitcher opensnijden.. Na die regenzomer zaten mijn Sarracenia vol met beesten, stel je voor: de geur van de voeten van monty, met 3/4 maanden oude rottende lijken.. Instant kotsen! Droogt alleen snel en dan ruikt het naar oorsmeer, dus effectief is het niet.

                            Succes poepzak!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • tumble trimmert
                              Banned
                              • Mar 2010
                              • 3610

                              #29
                              Re: Geurloze wiet?

                              gewoon een paar geurvreeters in je wietboom hangen

                              Comment

                              • Blani
                                Ultra Grower
                                • Jun 2011
                                • 2004

                                #30
                                Re: Geurloze wiet?

                                Ik heb een Greenhouse Thai te drogen hangen die nauwelijks ruikt. Tijdens het knippen rook de ruimte naar wiet, maar een uurtje later nauwelijks meer, en de kweekkast ook niet toen ze daar nog in stond.

                                Niet dat je daar iets aan hebt: Thai is ongeschikt voor buiten, omdat je pas in januari zou kunnen oogsten.

                                Comment

                                Bezig...