Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mooiste Mannetjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Mooiste Mannetjes en Informatie Mannelijke Plant

    Dat gaat niet werken mannen, als je je stek laat wortelen en dan meteen op 12/12 zet dan worden het mannetjes.
    Door de stress komt dat.
    Je kan het natuurlijk ook heel langzaam doen maar vaak weet je dan al wat het geslacht van je plant is.

    Comment


      #47
      Re: Mooiste Mannetjes.

      Ik heb dit uit een vrij uitvoerig verslag opeen ander forum.
      De gene die het geschreven heeft lijkt mij een betrouwbare bron.

      Ervaring zal ik bij mijn volgende kweek opdoen, omdat ik dit zeker uit wil gaan proberen.

      Ik dacht dat ik ook Angel hier een opmerking over hoorde maken.

      Dus, als er iemand de tijd en ruimte heeft om dit eerder te gaan doen, gelieve duidelijkheid te verschaffen, hierover.

      Veel mede kwekers zullen je dankbaar zijn.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #48
        Re: Mooiste Mannetjes.

        Stekken nemen en op 12/12 zetten is toch gewoon de gangbare manier om het geslacht te bepalen? Of mis ik iets?

        Voor een hoop doelen duurt dat alleen nog te lang. Bij dat main-linen wil je het geslacht toch al weten voordat je begint te toppen. Zelfs als je de eerste top als stek neemt en daarvan het geslacht bepaalt dan heb je al het main lining gedoe al achter de rug voordat je het geslacht weet.

        Dat leek me nou juist het mooie van die mannen die al met 2 weken hun kloten laten zien. Als je dat kunt forceren door een dagje wat langer in het donker of desnoods een dag of wat bloeilamp, dan zou dat een hoop ellende schelen. Maar goed, kan me haast niet voorstellen dat het altijd zo simpel zal zijn. Al zou het wellicht al schelen als je de helft van de mannen daarmee vroegtijdig eruit weet te vissen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #49
          Re: Mooiste Mannetjes.

          ik heb dat gedaan met mn buitenplanten dit jaar. Ik had 2 stekken genomen van 2 verschillende planten.

          Het werden allebei mannetjes. Terwijl ik later gewoon een vrouwtje in mn tuin had staan.
          Ze werden dus mannetjes vanwege de stress. Eerst moeten ze geworteld zijn, en dan direct op 12/12, dat kunnen ze moeilijk verwerken.

          Comment


            #50
            Re: Mooiste Mannetjes.

            Ah, dat was het verschil, direct op 12/12. Normaal gesproken wacht je eerst op wortels ja.

            Sowieso wel een goed punt. Uit een van die discussies over meer vrouwelijke planten uit zaad begreep ik dat het normaal gesproken 3 weken duurt voordat het geslacht van de plant echt bepaald is. Dan zou je de plant dus ook minimaal 3 weken moeten laten groeien voordat je je stek neemt?

            Zou ook wel een truc zijn om toch zaad te krijgen van gefeminiseerd zaad. Vroeg een stek trekken en stressen zodat het een mannetje wordt.

            :edit:

            Nog even gelezen in de boeken van Jorge Cervantes, Ed Rosenthal en Greg Green, maar die geven allemaal aan dat je de stekken direct op 12/12 kan zetten om de sexe van de moederplant te bepalen.
            Last edited by Wietefras; 8 November 2013, 15:56.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #51
              Re: Mooiste Mannetjes.

              Ik ben ook niet bekend met het man-worden. Ik werk weinig met stekken, maar diegene waar ik mee heb lopen hannessen bleven net zo vrouw als de moeder.

              Waarom mengen met meel/bloem?
              Blijft het dan langer houd baar ofzo?
              Je moet ervoor zorgen dat er zo min mogelijk vocht op de stuifmeel komt; hierdoor gaat het namelijk 'ontkiemen' (een stuifmeelkorrel van circa 0.001mm groeit de pistildraad/meeldraad in, dus die groeit bijna een centimeter lang!). Dat wil je niet hebben voordat ze daadwerkelijk op een dame liggen. Ik heb het met rijst geprobeerd, maar dat werkt minder goed dan gewone meel.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #52
                Re: Mooiste Mannetjes.

                En de k1 man na een ruim weekje sinds de eerste verschijnselen

                DSCN2899.jpgDSCN2900.jpgDSCN2902.jpgDSCN2904.jpg

                Comment


                  #53
                  Re: Mooiste Mannetjes.

                  effe ivm stek op 12 zetten !!

                  warom groei je niet gewoon je zaden op tot week 3 groei

                  dan stek je ze , stekken laten aanslaan !! moeders afbloeien !!

                  scheelt je een paar weekjes

                  groetjes en gl
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #54
                    Re: Mooiste Mannetjes.

                    Kwijlkast 017 and escar.jpg
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #55
                      Re: Mooiste Mannetjes.

                      Het eerder geplaatste mannetje.

                      Deze heb ik om 11.30 Uur, in mijn kas gezet om daar rustig, volledig af te kunnen bloeien.

                      Ik zal natuurlijk, verslag maken van de vorderingen

                      Nachtelijke perrikelen 011.jpg

                      Nachtelijke perrikelen 001.jpg

                      Nachtelijke perrikelen 016.jpg
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #56
                        Re: Mooiste Mannetjes.

                        Ik ben dol op hem....

                        Male Examination 1.jpgMale Examination 2.jpgMale Examination 3.jpgMale examination 4.jpg
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #57
                          Re: Mooiste Mannetjes.

                          K1 Amnee man voor de oogst


                          DSCN3100.jpgDSCN3101.jpgDSCN3104.jpgDSCN3105.jpg

                          Comment


                            #58
                            Re: Mooiste Mannetjes.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                            ...Zou ook wel een truc zijn om toch zaad te krijgen van gefeminiseerd zaad. Vroeg een stek trekken en stressen zodat het een mannetje wordt...
                            Juist die plantjes die door 'normale' stress mannelijke verschijnselen krijgen moet je niet gebruiken !
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #59
                              Re: Mooiste Mannetjes.

                              Ik heb nu een vrouwtje staan die vooralsnog geen herma verschijnslen heeft.

                              Als ze dit begin week 4 nog niet heeft, kan ik er vanuit gaan dat ik een goede draagplant te pakken heb.

                              Deze bestuif ik, bewaar het stuifmeel, daarna bestuif ik de dochters nogmaals met hetzelfde stuifmeel.

                              Ik heb deze informatie uit betrouwbare bron.

                              Als deze bron zich bekend wil maken, laat ik dit aan de bron zelf over.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                #60
                                Re: Mooiste Mannetjes.

                                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Juist die plantjes die door 'normale' stress mannelijke verschijnselen krijgen moet je niet gebruiken !
                                Ja, dat klopt, maar als je nou alleen gefeminiseerd zaad kan kopen?

                                Maar ja, dan moet je nog door kweken om dat herma er weer uit te krijgen. Als dat al kan.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X