Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

    Korting op 420shop
    Geen dure lab testen. Doe het zelf. Misschien interessant voor breeders:

    http://www.alpha-cat.org/
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

    Of deze http://cannalyticssupply.com
    Geeft de verhouding tussen de cannaboiden weer.

    Zie net dat beide deze tests het zelfde doen.
    Last edited by Hey apple; 19 March 2014, 10:46.

    Comment


      #3
      Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

      Al gedaan ?

      googelen kan iedereen, ik lees graag ervaringen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

          Ja, vriendin van me heeft die alpha cat getest. Ik zal er even achteraan en haar ervaring met jullie delen.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #6
            Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

            Had een tijdje terug naar die cannalytics set zitten kijken. Was toen nog wat goedkoper, maar nergens verkrijgbaar (uitverkocht /uit de handel) Blijkbaar weer terug en nog een ander product erbij

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Al gedaan ?

              googelen kan iedereen, ik lees graag ervaringen ?
              Ervaring van mijn kant zal er deze zomer komen.

              Comment


                #8
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  #9
                  Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                  Op Wietforum zie (zag) je die dingen vaak langskomen.

                  Hier bijvoorbeeld een paar foto's van een soort workshop oid:
                  http://www.wietforum.nl/topic/62692-...alyse-rapport/

                  Deze had ik trouwens nog in mijn links staan als adres:
                  http://www.thctestkits.com/

                  In Nederland had ik ook een link, maar die doet het niet meer. Kulutrading noemt het ook op de website, maar ik heb het idee dat dat een groothandel is voor growshops oid.
                  Last edited by Wietefras; 19 March 2014, 17:01.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                      Ja, er gaat 0,1 of 0,2 gram spul in. Dat zul je precies moeten afwegen neem ik aan.

                      Het aflezen van die gekleurde vlekken is uiteraard ook nogal lastig lijkt me. Daar is software voor, maar dat hebben we niet.

                      Toch lijkt het me geinig om op zijn minst de vergelijking te kunnen maken tussen mijn eigen oogsten

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                        Die vlekken zijn af te lezen met een "Calibration chart" hier staan ook vlekken op met de percentages er naast. Dan kan je jou spots met de spots op de calibration chart vergelijken en een schatting maken.

                        Comment


                          #13
                          Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                          Ja dat is wat ik bedoel. Het is dan toch vooral een "schatting". Net zoals de pH aflezen van zon papiertje wat verkleurt. Dezelfde analyse uitgevoerd door Test Lab Amsterdam geven ze je getallen met cijfers achter de comma.

                          Heb een hoop van die kaartjes gezien en die vlekken zien er toch nooit zo homogeen uit als ze er in het reclamemateriaal uitzien. Al komt dat ook wel omdat ze er meestal 6 samples op proppen in plaats van 4.

                          Voor de meeste testers is de absolute waarde waarschijnlijk ook niet zo interessant. Ik zag bijvoorbeeld een test van iemand die het CBD gehalte van zijn mannetjes vergeleek. Hoeveel het dan precies is is dan waarschijnlijk niet zo relevant, maar wel welk mannetje nou het meeste CBD bevat en dus de beste vader zou zijn.

                          Of bijvoorbeeld op verschillende momenten oogsten en dat dan samen testen om te kijken wat nou echt het beste moment was om te oogsten.

                          Vergelijkingen tussen verschillende kaartjes zijn overigens ook al vrij onnauwkeurig. Er zijn toch een hoop handelingen (bijv afwegen) en omstandigheden (bijv temperatuur) die heel constant moeten zijn. Een laboratorium kan dat wel volhouden, maar thuis lijkt me dat toch knap lastig.

                          Wat me trouwens ook opviel is dat er heel veel zuren gemeten worden (die langgerekte vlek onderaan het kaartje). De wiet even verwarmen geeft dan al snel veel hogere THC/CBD waardes. Je meet standaard dus maar een heel klein deel van wat er nou echt aan THC/CBD in de wiet zit (wat vrijkomt bij het roken/vapen). Hoe corrigeer je daarvoor? Staat dat in de handleiding?

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                            Dat klopt, een schatting en zoals je al aangeeft is voor de meeste mensen de precieze percentages niet noodzakelijk maar gaat het meer om de verhoudingen.

                            Ja je moet het plaatje tot 150 graden verwarmen als ik het goed heb. Je ziet dat ze meestal een lane zonder te verwarmen hebben en 1 lane met verwarmen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Zelf thc/cbd in je eigen strain/wiet meten.

                              Ja, dat van dat verhitten zag ik later ook. Staat al gewoon in de link die ik gaf met de foto's van alle stappen die je moet doorlopen voor het uitvoeren van zo'n test

                              Dat verhitten goed doen lijkt me voor thuis nog best lastig. De temperatuur heeft toch ook wel effect op de ratio THC/CBD lijkt me. Die omzetting gebeurt niet helemaal gelijk. Maar goed, daar zullen ze wel over nagedacht hebben.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X