Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

    benieuwd of het klopt wat je zegt lr2
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #62
      Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

      Ik ook! Ik zit hier wel elke dag te kijken. Terwijl m'n reguliere bloeiers stuk voor stuk aan de rot vergaan, doet deze plant het heel anders..
      Hier hetzelfde rotte stukje, met ongeveer 6-7 dagen er tussen in. Dat valt me ontzettend mee. In de buitenlucht. Terwijl andere planten binnen enkele dagen helemaal verpieteren. Nu moet ik wel zeggen: ze krijgt ook geen enkele aandacht meer, behalve fotoshoots.
      DSCF9187.jpgDSCF9196.jpg

      Dat lijkt veelbelovend. Maar het zegt eigenlijk enkel wat over deze specifieke plant, in deze specifieke omstandigheden.
      Hopelijk kunnen mede-forumleden kijken of er ook echt wat leuks tussen zit. Of dat het mijn verbeelding is.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #63
        Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

        dan zal dat die spreekwoordelijke uitzondering zijn die de regel bepaalt
        nu wat zaad verdelen en volgend jaar heb je een duidelijker antwoord als de selectie groot genoeg is maar dat hoef ik je niet te vertellen
        altijd mooi, eigen spruiten

        en doe maar zegt nog wel interessante dingen :

        Sommige mensen (waaronder ik) zeggen zeven
        dat mag je dus zelf weten, goed
        het Goede Zaad doe je in
        Maart April in de grond
        voorkiemen en zo
        dat is allemaal maar haastige spoed
        het Plantje Weet Zelf het beste
        Wanneer het Op moet komen
        dus Laat Maar Gaan
        Dat Gaat Wel Goed
        dat wordt prachtige nederwiedewiedewiedewiet
        Last edited by member16666; 22 October 2016, 19:58.

        Comment


          #64
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          De temperatuur is niet het probleem dus wat hij met winterhard bedoelt ?
          Als het -5 wordt gaan die ook gewoon dood.

          Ik denk dat die kennis even met z'n hoofd in Fantasia was ?
          De kennis is voor zover ik weet net zo sceptisch als wij, maar heeft zo iets van, kom maar hier met dat zaad ik probeer het wel.
          Toch vroeg ik me wel af of ik soms in de maling genomen werd.

          De soort zou al vorst overleefd hebben....
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #65
            Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

            Ik heb inmiddels twee Amnesia volkomen rot vrij geoogst. 25 en 26 oktober.
            Alle pistels waren al een paar dagen bruin.

            Wel op bepaalde bladen meeldauw.

            Geen afdak of wat dan ook, in regen en harde wind gewoon laten staan.

            Misschien belangrijk om te melden dat het stekken waren?
            Last edited by Gps; 26 October 2016, 04:46.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #66
              Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

              White widow autoflower kreeg helaas wel toprot, maar kan ook komen doordat er teveel aan gekloot werd? Mn broertje lette erop zegmaar

              Comment


                #67
                Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                Frisian Duck is echt een aanrader voor outdoor (het was mijn eerste outdoor zonder beschutting) van de outdoor ronde tussen Rude Bud autoflower, Lowryder 2 autoflower en de Baby Boom auto heeft de FD het veel beter gedaan qua rot! Baby boom auto is enorm gevoelig ervoor blijkbaar want die was gewoon compleet rot geworden en de Lowryder 2 had wat rot aan de hoofdtop maar niet om zorgen om te maken. De FD had helemaal geen rot en is eigenlijk de enigste tussen de dames dat op tijd geoogst kon worden dus niet te vroeg!

                Greetz

                LittleDwarf

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                ik ben zo overtuigd van die FD dat ik hem volgend jaar sowieso nog eens zet!

                Comment


                  #68
                  Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                  Durban poison van wietzaadjes.nl doet het ook prima buiten. Iets aan de late kant klaar, maar eerder dan anderen, verder geen problemen. 2% rot.
                  CBD somango van wietzaadjes.nl doet het aardig buiten. Niet geweldig. Aardig vroeg klaar ook. 10% rot.
                  Early durban van growers choice doet het matig tot slecht buiten. Erg laat klaar, dat is de hoofdreden. Maar naar omstandigheden erg weinig rot. Ik gok rond de 3%.

                  Dat waren de aangekochte soorten voor dit jaar weer. De rest komt uit eigen bibliotheek, dus die ga ik hier niet behandelen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #69
                    Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                    Heb zelf een Yellow Lemon Haze en Afghan skunk auto van suzy seeds geprobeerd dit jaar.
                    De lemon haze is een struik geworden van zo'n 230 hoog en 150 breed.
                    De afghanen uiteraard een stuk kleiner.

                    Van de Lemon haze verwachtte ik eigenlijk vrij weinig en zij heeft mij het meeste verbaasd!
                    Als ik ga vergelijken de lemon haze met de afghaan, dan had de afghaan toch wel de meeste rot en dat voor een autoflower!
                    Suzy had ook een purple haze in haar assortiment, helaas niet meer.

                    Comment


                      #70
                      Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                      Afghan skunk zonder auto gaat alleen goed als je ze verduistert. Doe je dat niet dan beginnen ze pas rond eerste week september te bloeien
                      Althans dit jaar dan.

                      Worden wel enorme 2.5m plus bomen maar de toppen worden flink fluffy. Al kan dat ook komen omdat ik na 1 oktober minder licht in m'n tuin heb. Volle grond AS is iig Niet te vergelijken met de toppen van AS die gewoon zijn verduistert vanaf begin juli.
                      Rot viel wel mee. Oogsten na begin oktober geeft wat rot niet zo heel veel.

                      Comment


                        #71
                        Ik zou hier toch de CBD bomb van Bomb Seeds willen noemen, 1 minuscuul plukje rot.

                        Autoflowers had ik zonder enkele rot Stress Killer van RQS en Industrial plant CBD auto van Dinafem, beiden wel met een verpletterende opbrengst van ca. 5gr.droog per plant

                        Allen in mijn buitentopic van vorig jaar.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #72
                          Even een opsomming van de soortjes waar ik iets over kan bijdragen (buitenkweekje is serre).

                          Sensi Seeds - Sensi Skunk AF. Heel eenvoudige plant die zo goed als geen zorg nodig heeft. Hoogte bedraagt zo'n 50 cm.
                          De plant gaat na een korte groeiperiode snel de bloei is en daar produceert hij weinig, maar zeer dikke toppen. Absoluut niet van binnenwiet te onderscheiden.
                          Door z'n hele compacte structuur (echte golfballen) is hij wel gevoelig voor rot. Perfecte AF voor de roker die niet te veel werk wilt aan z'n plant. Valt best wel uit te rekenen dat hij afbloeit midden in de zomer.

                          Female Seeds - Blueberry Cheesecake AF. Eenvoudig en makkelijk te onderhouden plant die kleine maar heerlijk ruikende topjes produceert.
                          Niet de sterkste wiet, maar zeker wel de smaakvolste. Opbrengst was redelijk laag en had een Indica werking, ondanks de Sativa structuur.

                          Female Seeds - Big Bud AF. Produceert inderdaad Big Buds, die ook nog eens snel groeien. Plant heeft door z'n grootte wel wat nood aan voeding. Qua smaak niet speciaal, wel een stevige Indica stoned.

                          Female seeds - Powerplant AF. Planten die zeer snel en mooi groeiden, maar eenmaal in de bloei een waar festijn voor meeldauw en schimmel werden. Ook waren deze opvallend gevoelig voor insecten. Lekker Sativa wietje waar je pot met moeite vol mee geraakt. Niet de grootste aanrader dus.

                          Wietzaadjes.nl - Great White Shark AF. Zeer mooie Sativa groei en bloei is hierin te herkennen. Plant geeft heerlijke topjes af die wel opvallend klein zijn. Lekkere roker, maar een lage opbrengst ondanks de grootte.

                          Greenhouse Seeds - Big Bing AF. Zowat de beste in de tuin. Gaf mooie uniforme planten die telkens dikke toppen opleverde. Wel iets of wat gevoelig voor toprot.
                          Tussen de zaadjes zat ook 1 genetische fout die dat zo'n 20 cm groot werd en uiteindelijk veranderde in 1 grote top.

                          Dutch Passion - Forest Dream. Snel snel nog normale zaden gekocht voor het einde van de zomer. Jammer genoeg zijn deze zaden een compleet genetisch misbaksel. Bladen die aan elkaar groeien, planten die zichzelf toppen en eenmaal in de bloei stopt alles volledig. Vorige week moeten omdoen om verder toprot te vermijden. Absoluut geen aanrader dus.

                          Zo, dat was het al weer voor deze zomer.
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                          • Stemma
                            Stemma commented
                            Editing a comment
                            Bedankt voor je bijdrage Modest!
                            Heb je misschien nog wat foto's?

                          #73
                          Hehe jammer genoeg niet, ik moet mezelf dringend nog eens een camera aanschaffen.
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #74
                            Bump

                            Zijn er nog ervaringen uit 2018 en 2019, die hier het vermelden waard zijn?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #75
                              Frisian Dew, al moet ik wel zeggen, dat ik vorig eerder oogstte als ik eigenlijk zou willen.

                              Ik zoek eigenlijk nog een betere soort, maar frisian dew is zeker best goed.

                              Vorig jaar op het eind wel elke dag regen, en gezien het weer viel het me nog wel mee met de rot, bijna geen rot en geen rot in alle frisian dew..

                              De beste planten tav van rot waren nog steeds haze stekken.
                              Maar ik ben wel klaar met die eikels. Vinden het blijkbaar leuk om je steeds voor niks terug te laten komen.

                              Als ik nou net zo een lul was als hun, dan had ik waarschijnlijk vorig jaar de politie gebeld, en verteld hoe en bij welke growshop je stekken kan krijgen.
                              Maar ik wil niet afdalen tot hun niveau.
                              Verder zou ik dan mensen benadelen, waarvan ik weet dat ze daar stekken kopen, en dat weet ik dus al 3 jaar.

                              Nu ik dit typ, misschien toch eens op zoek naar haze zaad.

                              Bloeit wel erg lang en laat af, wat dat betreft zou je denken dat het geen goede buitensoort is.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                                Misschien denk je dat wel goed dan

                              • Gps
                                Gps commented
                                Editing a comment
                                Lol
                                Het vreemde is , dat die haze toch wel het minst rot gevoelig was.

                                Maar we zijn het er overigens wel helemaal over eens, eigenlijk moet je die haze buiten verduisteren zodat ze eerder gaan bloeien.
                            Bezig...
                            X