Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

    Korting op 420shop


    Na een paar dagen regen zie je overal op het forum de toprot weer toeslaan.
    Jammer, omdat er echt wel soortjes zijn die daar weinig last van hebben.

    Dit topic is voor die goeie soortjes, die je niet elke keer hoeft af te dekken, die gewoon tegen een buitje kunnen.

    Heb je een buitenplant staan die je netjes kan afbloeien, zonder te vroeg te oogsten dus, maak het bekend in dit topic.
    Autoflowers, fems, regs, alles kan, zolang het maar echte buitenplanten zijn, zonder gedoe dus.



    QNQ2014193.jpg
    Links: Omni's Harbinger.
    Vroege soort, bloei begon rond 20 juni en daarom mooi de tijd om af te bloeien.

    Rechts: Haze x LR x Haze (van LR2)
    Vroege bloeier (ook rond 20 juni), niet erg gevoelig voor rot en mooi afgebloeid.




    QNQ2014451.JPG
    Nadia.
    Eind juli gezaaid, beetje beschut langs een muur en heeft het wonderwel gered vorig jaar.




    QNQ2014177.JPG
    Lowrider II.
    Die is alleen redelijk af te bloeien als je ze vroeg zaait, of goed beschermd tegen lang nat staan.
    Ik ben daar niet zo van, buitenplanten moeten het zonder afdakjes redden, dus de Lowrider van dit jaar is compleet weggerot door de regen.
    Geschikt ? Uuuhm....ik zou zeggen nee, maar als je vroeg begint, en het weer zit mee dan is deze wel te doen.



    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

    Goed topic. Wellicht wat overzetten van het topic van Stemma van vorig jaar. Stabiele soorten of zoiets.
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #3
      Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

      Dat topic gaat over welke strains stabiel en stressbestendig zijn, dus de soortjes welke niet hermafrodiet worden.
      In dit topic wil ik de goeie buitensoortjes zien, als het kan met een klein beetje onderbouwing, een klein fotootje zou helemaal mooi zijn.
      Iedereen die nu dus al toprot in z'n buitenkruiden heeft hoeft zich hier niet te melden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

        Leuke topic! Wel enkel met de bedoeling dan dat elke plant die word toegevoegd ook geargumenteerd word.
        Zelf niet veel ervaring met buitenkweek, maar ik kan wel The Church en The Doctor van GHS aanraden.
        Beiden hebben steeds in ruwe omstandigheden buiten gestaan (volle grond) zonder enige beschutting. Enige voeding dat ze ooit kregen was blauwe korrel.
        Toch altijd mooie oogstjes van gehad.

        GHS is niet bepaald een geweldige zaadbank, maar met deze zaden had ik toch telkens veel geluk.
        Last edited by Modest; 20 August 2015, 18:35. Reden: Blowen en de slimmerik uithangen gaan niet samen...
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

          Ik heb goede ervaring met Grapefruit van Female seeds in de tuin bijna geurloos en behoorlijk toprot bestendig
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

            Vroegah was Purple toch wel het buitenwietje?

            Verder had een kameraad van mij vroeger Hollands Hoop, die bij kampers al een X aantal generaties in NL buiten had gestaan.

            Die deed het ook altijd prima, in de natte NL'se zomers.

            Was allemaal rond 1995~1997, dus of die info nog relevant is, weet ik niet.


            Van welke breeder ze kwamen? Ook geen idee... weet niet of die er toen al waren hield me er niet mee bezig in ieder geval.

            Comment


              #7
              Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

              Ruderalis indica van sensiseeds. Erg fijne plant, en voor de beginner een prima gemaksplant. Geen omkijken naar, en rond begin/midden september al afgebloeid. Geen spoortje rot gevonden in de twee jaren dat ik hem geplant heb.

              De Shiva Shanti II van sensiseeds. Monsterplant geworden, met idem toppen. Ook een prima beginnersplant. Deze was rond eind september klaar, maar vergeleken met andere soorten had deze nauwelijks last van rot. Vier jaar op rij van kunnen genieten.

              Critical Jack autoflower van Growers Choice, was ook een fijne. Prima opbrengst, ook weinig omkijken naar. Groeide lang. Rond de oogst ietwat meeldauwig, maar het eerste jaar geen rot te vinden. De tweede keer wel een beetje. Maar dat zaad was dus een jaartje ouder.

              Verder heb ik weinig echte aanraders voor buiten.. Er worden te weinig binnensoorten naar buiten gegooid in mijn optiek
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Boomvalk
                Boomvalk commented
                Editing a comment
                Shiva shanti, smaak zoals de oude vertrouwde Shiva? En in volle grond of in pot? Ik zoek een soort die smaakt zoals Shiva, WW, PP of Santa Maria. Van de 3 laatste in 60 liter speciekuip komt niet zoveel af, misschien omdat ik binnenwiet zaadjes koop of omdat ik ze eind juli op 12 uur zet vanwege koude en natte maand oktober en het willen vermijden van budrot.

              #8
              Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

              Purple Haze maar of die nog te vinden is,dat is maar de vraag,ik praat over 1985, pr8 plantje

              Comment


                #9
                Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                LR2;


                Was het niet zo dat ivm ons klimaat indica planten beter zin ?
                Last edited by QnQ; 11 December 2020, 10:42.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #10
                  Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                  Ik hoop dat dit nu de oogsten grotendeels binnen zijn aangevuld gaat worden.
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #11
                    Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                    Is het ook niet zo als je paar generatie buiten hebt laten staan. Dus dat je een plant bestuift, en zaden voor volgend jaar bewaard.

                    Dat ze dan steeds beter om kunnen gaan met ons klimaat? Dat lijkt me op zich logisch.



                    En als ik me niet vergis, hadden die kampers al iets van 15 jaar, telkens een plant bestoven.

                    Maar konden ook sterke verhalen zijn geweest... en weet ook niet hoeveel zin zoiets heeft.

                    Comment


                      #12
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #13

                        Comment


                          #14
                          Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                          Faach Viechuur;
                          Zoals al eerder aangehaald het liedje van Doe maar.
                          https://www.youtube.com/watch?v=NmaqdSu5Svo

                          Maar ik kan bij geen zaadbank vinden, hoe lang de plant al buiten gekweekt is.....

                          En als ik mannetjes ga houden, buiten, dan heb ik wel kans dat ik ruzie ga krijgen met mensen uit de buurt.

                          We beginnen bij het zaad
                          Het goede zaad is van een plant
                          Die al minstens drie generaties
                          In Nederland groeit en bloeit
                          Sommige mensen zeggen zeven

                          Maar dat is een kwestie van geloof
                          Geloof ik
                          Dat mag je dus zelf weten
                          De eerste goede wiet die ik geoogst heb, komt uit een stek, en tav rot valt sensi seed mij tot nu toe zwaar tegen.

                          Vorig jaar nog een strain voor een warmer klimaat, Erg uniforme planten, alle zaadjes komen uit, dus op zich staat de kwaliteit van sensi seed niet te sprake, maar wel de schimmel bestendigheid.
                          Ook een bewijs dat autflowers een leuk idee zijn, maar dat het nog niet erg goed werkt.

                          Twee soorten auto's die volgens hun goed waren voor hier, alle vijf de planten weg gerot.
                          Nothernlights (white label) nog wel kunnen oogsten, maar duidelijk te vroeg.

                          Volgens jaar misschien nog één poging, met een volgens sensi seed, auto voor een koud klimaat.
                          Maar ik ga zeker kijken hoeveel stekken ik kan regelen.
                          Via iemand die vorig jaar zei geen rot te hebben, en die vooral erg weinig aan zijn plant doet.

                          Ik ben echter in de tuin bezig, een aantal tegels weg halen en de grond om spitten.

                          Toen ik nog helemaal niets wist maar wel een paar wietzaadjes had, en een paar lege yoghurt bekers ben ik begonnen.
                          Dit jaar grotere potten, als de 17 liter van vorig jaar.
                          Hier bij is mij opgevallen dat de breedte van de pot en en plant een verhouding hebben. Dus wat gaat dat doen in de volle grond ?

                          Voor de hoogte blijkbaar weinig, maar ook foto hier en op internet zeggen genoeg.

                          En 5 % rot op een kilo is een stuk minder erg als 5% rot op 35 gram

                          ( nothernlight auto white label en super skunk auto sensi seed niet geschikt )
                          Tenzij we een niet Hollandse zomer hebben.
                          Last edited by QnQ; 11 December 2020, 10:43.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #15
                            Re: Goeie buitensoortjes voor ons klimaat

                            Net een week geleden mijn 2 strawberry kush planten geoogst, goed rijp en zowat geen toprot op wat kleine plekjes na waar blijkbaar wat rupsjes in zaten gewikkeld.
                            ik denk zolang je je toppe goed droog schud na elke grote regenbui en je ze niet te vochtig wegzet je met elke bovengenoemde soorten kan oogsten zonder (veel) toprot.
                            Zelfs mijn strawberry's staan bekend om dat ze het goed doen in warme klimaten, maar met wat zorg ook dus prima voor mij in nederland + de oogst was ook flink p.p

                            Comment

                            Bezig...
                            X