Glas over pas gezaaide autoflowers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wietkarper
    Senior Stoner
    Member
    • May 2017
    • 40

    #1

    Glas over pas gezaaide autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben volledig nieuw in het kweken, ik heb mij zaden vorige week ontkiemd (3x super critical automatic - 1x northern lights auto) en ze in potten van 11L gezet. Ze kwamen meteen mooi naar boven maar het probleem is dat ze niet genoeg licht/warmte krijgen buiten. De afgelopen 2 dagen zijn ze hierdoor niet veel gegroeid. Is het een goed idee om een omgekeerd glas over de kleine plantjes te zetten zodat het werkt als serre?

    Dit vb) http://imgur.com/a/9uCR9
    Last edited by wietkarper; 13 May 2017, 11:06.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Licht is niet zozeer het probleem nu, het is meer de temperatuur die nog niet erg hoog is.
    Da's het nadeel als je te vroeg begint, dan groeien ze niet hard.

    Je kunt er iets overheen zetten, maar zo gauw de zon erop staat moet je dat weer weghalen denk ik, anders vallen ze flauw van de hitte.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • wietkarper
      Senior Stoner
      Member
      • May 2017
      • 40

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
      Licht is niet zozeer het probleem nu, het is meer de temperatuur die nog niet erg hoog is.
      Da's het nadeel als je te vroeg begint, dan groeien ze niet hard.

      Je kunt er iets overheen zetten, maar zo gauw de zon erop staat moet je dat weer weghalen denk ik, anders vallen ze flauw van de hitte.
      Is het dan beter om ze achter het raam te zetten wanneer er niet veel zon is?

      Comment

      • Jack Spliff
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2017
        • 771

        #4
        Als je een raam heb aan de zuidkant, dan zou ik ze daar zetten.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Achter glas is er altijd een stuk minder licht dan buiten.
          Bij gecoat dubbel glas scheelt dat meer dan 20% !

          Probeer ze dan uit de wind te zetten en alleen als het echt de hele dag regent, of gaat vriezen naar binnen halen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • GrowPowerLed
            Advanced Stoner
            Member
            • Mar 2017
            • 72

            #6
            Misschien toch even onder een lamp zetten. Niet zo zeer voor licht maar ook voor de warmte.

            Totdat de temperatuur wat beter is.
            http://akk.li/

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Hier in de tuin staan ze anders fier omhoog de zon te aanbidden.
              27 graden is de optimumtemperatuur, maar alles tussen 10-35 graden C werkt ook nog wel.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...