Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Glas over pas gezaaide autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Glas over pas gezaaide autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben volledig nieuw in het kweken, ik heb mij zaden vorige week ontkiemd (3x super critical automatic - 1x northern lights auto) en ze in potten van 11L gezet. Ze kwamen meteen mooi naar boven maar het probleem is dat ze niet genoeg licht/warmte krijgen buiten. De afgelopen 2 dagen zijn ze hierdoor niet veel gegroeid. Is het een goed idee om een omgekeerd glas over de kleine plantjes te zetten zodat het werkt als serre?

    Dit vb) http://imgur.com/a/9uCR9
    Last edited by wietkarper; 13 May 2017, 11:06.

    #2
    Licht is niet zozeer het probleem nu, het is meer de temperatuur die nog niet erg hoog is.
    Da's het nadeel als je te vroeg begint, dan groeien ze niet hard.

    Je kunt er iets overheen zetten, maar zo gauw de zon erop staat moet je dat weer weghalen denk ik, anders vallen ze flauw van de hitte.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Licht is niet zozeer het probleem nu, het is meer de temperatuur die nog niet erg hoog is.
      Da's het nadeel als je te vroeg begint, dan groeien ze niet hard.

      Je kunt er iets overheen zetten, maar zo gauw de zon erop staat moet je dat weer weghalen denk ik, anders vallen ze flauw van de hitte.
      Is het dan beter om ze achter het raam te zetten wanneer er niet veel zon is?

      Comment


        #4
        Als je een raam heb aan de zuidkant, dan zou ik ze daar zetten.

        Comment


          #5
          Achter glas is er altijd een stuk minder licht dan buiten.
          Bij gecoat dubbel glas scheelt dat meer dan 20% !

          Probeer ze dan uit de wind te zetten en alleen als het echt de hele dag regent, of gaat vriezen naar binnen halen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Misschien toch even onder een lamp zetten. Niet zo zeer voor licht maar ook voor de warmte.

            Totdat de temperatuur wat beter is.
            http://akk.li/

            Comment


              #7
              Hier in de tuin staan ze anders fier omhoog de zon te aanbidden.
              27 graden is de optimumtemperatuur, maar alles tussen 10-35 graden C werkt ook nog wel.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X