Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed Plantje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goed Plantje?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ongv 4 weken geleden ben ik begonnen met 1 Auto Strawberry Haze, nog nooit zelf gekweekt en nu maar een kans gegeven. Alleen ze groeit een beetje raar, ze ontwikkeld bijna geen zijtakken maar groeit wel als een gek de lengte in? Ze staat in een pot van 11 liter met gewoon potgrond, zelf op 1/4 dosis terra grow, en onder 2 cfl lampen. Ik heb advies nodig of ze er een beetje okay uit ziet? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by NeverQuit; 18 May 2017, 15:00.

    #2
    Ik vind hem aardig gestrekt.
    Onder CFL zou ik horizontaal kweken; de plant knakken en horizontaal leiden. Omdat de lamp er dicht op moet zitten voor een goed effect.
    De zijtakken die dan ontstaan, die vormen weer rechtopstaande delen, zodat je een mooi bosje vol topjes krijgt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Is dit wel verstandig om te doen. Omdat het een autoflower is + hij al 4 weken oud is en niet genoeg tijd heeft om te herstellen?

      Comment


        #4
        Waarom zet je die niet buiten?

        Comment


          #5
          Ja. Dat is best verstandig om te doen.
          Wat er nu gebeurt is dat enkel de bovenste gedeeltes van de plant optimaal licht krijgen. Dat betekent dat alles 20cm onder de top van de plant, minder zal presteren.
          Als je ze horizontaal legt (en je doet het met beleid) dan kun je de volle lengte van de CFL benutten. Dat is vaak iets meer dan 20cm. CFL's die ik had, die plug and grow rommel, was 35cm lang. Door horizontaal te gaan, had ik 35x20x20 effectief belichte ruimte. Dat was genoeg voor bijna de halve plant. Had ik mijn plant rechtop laten staan, dan had ik doorsneebovenstedeelx20x20, dat was genoeg voor ongeveer een vijfde van de plant.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Ik heb de plant omgebogen en vastgezet, soort van LST maar niet echt 100% denk ik. Ik snap het idee wel, bedankt voor de tip. nu de komende dagen kijken hoe het verder gaat . Bedankt

            Comment


              #7
              Ik denk dat het je niet gaat teleurstellen!
              Een fototje van het resultaat over een weekje, dat zou wel leuk zijn. Eens kijken of het wat uit maakt
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                is het voor volgende keer misschien slimmer om Lst te gebruiken, zodat het plantje laag maar gespreid groeit?

                Comment


                  #9
                  F*ck F*ck Klote. Ik zag het al aankomen, plantje verbrand. de top is als een gek naar de lamp gegroeid en er tegen aan gaan zitten voor goed 2/3 uur. Zal ik de top nu Fimmen of toppen? heeft dat nog zin zo laat in de groeifase?
                  Attached Files
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    #10
                    Ik kan alleen zeggen wat ik zou doen, toppen inderdaad, op de node onder het verbrande stuk.
                    Gaat helaas wel wat grammen kosten ben ik bang, maar je weet maar nooit.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Gedaan, kijken hoe het nu verder gaat. Hopelijk trekt ze een beetje bij . Is 1e kweek dus ook een experimentje. Kijken wat de komende dagen gebeurd, Thanks voor de snelle reactie

                      Comment


                        #12
                        Ze groeit prima verder . Helemaal tevreden allen ze is nu al 6 weken aan het groeien.... of zie ik het verkeerd en bloeit ze al? Ze is een autoflower en ze is een beetje eigenwijs. Maar ze is prima bezig nog geen enkel probleem met haar gehad behalve de toppen maar dat is mijn schuld. Maar al 6 weken aan het groeien en nog geen bloei denk ik?

                        Comment


                          #13
                          fotos gingen mis.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Daar zit nog geen bloei in, zelfs nog geen voorbloei. Als je witte haartjes (zie foto) ziet verschijnen in de oksels, dan begint de plant z'n geslacht te tonen en zonder hermasituaties weet je dan dat je een vrouwtje hebt. Dat is nog niet de bloei. Echte bloei moet je rekenen als je over de hele plant kleine witte pruikjes ziet, het begin van de bloem. Normaal is dat na 2tal weken (afhankelijk van de strain) op 12/12.

                            vrouwtje.jpg

                            Comment


                              #15
                              maar al 6 weken bezig, ik snap het zo niet.. is dit een autoflower die gewoon geen zin heeft? want op 12/12 zetten heeft geen zin met autoflowers toch? Kan bloeivoeding helpen of iets anders?

                              Comment

                              Bezig...
                              X