Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dus mijn volgend werk is , bij de volgende teelt , twee extra luchtinlaten in de kast te maken ,
    lijkt me dan ook een goed idee !

    En in verband met het blad snoeien , daar ga ik ook een werkje van maken , maar dat gaat weer
    voor heel wat stress zorgen zowel voor de plant als voor mij ,
    en kan dat geen kwaad in dit stadium van de bloei ??

    Nog iets , ik merk dat er wel dagelijkse een paar van de onderste bladeren de plant verlaten ,
    en als dat zo verder gaat , gaat er wel heel wat plek komen onder het scrog net !!

    En het gaat ook heel moeilijk zijn ( met het scrog net , en weinig plaats onder het net ) om
    dit klusje te klaren ! en zeker met de achterste planten , daar geraak ik niet of toch heel moeilijk aan .
    ( ik weet moeilijk gaat ook ) we zien wel hoe ik mijn plantjes ga molesteren met mijn snoei werk !!

    Is het dan de bedoeling dat je langs boven de pot moet kunnen zien staan , of gewoon wat meer ruimte
    maken dat er overal wat meer plek is om te ademen .
    Nog iets wat me niet duidelijk is , als ik boven het net kijk , zie ik nog wel veel scheutjes staan met
    bloei haartjes aan , die toch ook in toppen zullen veranderen denk ik als de tijd vordert , niet ?

    En van hoeveel noden langs boven gezien moet ik afblijven , zodat ik de toppen niet beschadig .

    Comment


      De extra lucht inlaten is altijd fijn en die luchtinlaten zijn te koop bij g-tools en zo blijf je altijd wel bezig met het perfectioneren.

      Je kunt beter snoeien met een beetje stress dat kunnen ze wel hebben.
      De takken onder het balderen dek vallen eraf waarschijnlijk omdat ze geen licht krijgen.

      Comment


        Inderdaad , ik heb toen dat ik met g-tools contact heb gehad , was mijn vraag ook of dat ze die lucht inlaten apart te verkrijgen waren ,
        en ik geloof dat de prijs wel mee valt !
        Het enige probleem is de gaten boren met een klokboor ( of hoe noemt zo een ding om gaten te boren ) in die maat te verkrijgen is
        bij den hubo ?? 110mm is wel groot ni ?



        Foto van voor en na het snoei werk !!


        ok het bladerdek is nu uitgedund , ik hoop dat ik hier geen spijt ga hebben !
        Maar nu ziet het wel beter uit , nu kunnen de planten tenminste ademen ,
        en kunnen de onder ligende koppen tenminste het licht zien en zich
        verder ontwikkelen !!
        Ik hoop alleen dat ik niet teveel heb weg gesnoeid ?


        Wat me ook opgevallen is bij het snoeien dat er 5 , 7 en 9 vingers aan de bladeren staan !
        Is dat van soort tot soort verschillend , of heeft dat te maken hoe dat de plant zich voelt ,
        hoe meer vingers hoe gezonder hij staat ?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by yazou; 1 November 2017, 16:43.

        Comment


          Ik heb net nog gekeken op de website en daar staat 70mm gatenboor nodig hebt deze heb ik ooit gekocht in 7,5euro bak bij de bouwmarkt.
          https://www.g-tools.nl/product/venti...s-luchtinlaat/

          De aantal vinger kan zeggen hoe gelukkig ze zijn. En de snoeiwerk ziet er goed uit.
          En voor de eerste keer in deze ruimte vindt het prima gaan.

          Comment


            OK toch goed bezig dan !!

            Heb wel een mooie kop half door geknipt en met ducktape terug aan elkaar geplakt ??

            Dus de prijs van zo een boor valt dan nog wel mee , voor eenmalig gebruik !

            En zijn ze met 7 vingers een beetje gelukkig ?


            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              Goede morgen't .

              Is wel een raar zicht nu de volheid uit de kast is verdwenen ,
              nu ik blad heb gesnoeid !
              Maar ze staan nog allemaal overeind .

              Een vraag .
              Nu zie ik een hele boel scheutjes onder de kop , en ik zie op sommige
              scheutjes ook bloei haartjes verschijnen , dus ik denk dat allemaal toppen gaan worden ?
              Of zie ik het verkeerd ? Mogen al die scheutjes blijven staan ,
              of moeten er nog verwijderd worden ?
              Onder het net zijn alle kleine scheutjes weg gehaald , maar boven het net ,
              staan alle scheutjes er nog op , bij sommige planten staan er wel op 5 a 6 noden nog
              kleine scheuten op !
              Attached Files
              Last edited by yazou; 2 November 2017, 08:55.

              Comment


                Ik zou niets meer verwijderen en het zo laten.
                En overal waar je bloeihaartjes ziet komen toppen aan.

                Het ziet er allemaal goed uit en laat de toppen maar komen.

                Comment


                  Er is wel een groot verschil te zien in de drie soorten die ik heb staan ,
                  kwestie van groei en scheut vorming , en top groei !

                  The ultimate 3 planten : Is de hoofd stengel vrij slank , en groeien bijna geen bladeren en scheutjes aan .
                  En het bladerdek is vrij kaal , en heb bij het blad snoeien geen bladeren moeten verwijderen .
                  En de top vorming is al een klein weekje zichtbaar .

                  ICE van R.Q.S 2 planten : Zijn zeer compact en hebben veel bladeren en scheuten , heb hier wel wat
                  bladeren moeten verwijderen , en hier staan heel , echt heel veel scheuten aan .
                  En de top vorming gaat wel een heel pak sneller dan bij de andere soorten .

                  Nicht Queen 1 plant : Deze is wel de compact'ste plant van allemaal en ook de kleinst van al de planten,
                  en de eerste bloei haartjes beginnen nu pas zichtbaar te worden . Er staan ook wel wat scheutjes aan .
                  Het bladerdek is ook wel vrij compact en heb hier ook wel wat blad moeten verwijderen .

                  Kwestie van bloei voeding te geven als de eerste pruikjes zichtbaar worden , moeten dan alle planten
                  volledig in bloei staan , of moet ik dan alleen de planten die pruikjes hebben , bloei voeding geven
                  en de andere planten alleen nog groei voeding ! ( lijkt me logisch , ja toch ) .
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.

                  Comment


                    Attached Files
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.
                    Last edited by yazou; 3 November 2017, 09:07.

                    Comment


                      Lekker vol netje zo zeg!
                      Dat gaat een top oogst worden, keep it growing.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        Goeden dag Pro telers !

                        Mijn plantjes doen goed hun best om topjes te produceren ,
                        en ik zit bijna in mijn tweede week bloei , heb ik nog steeds niet het gevoel
                        dat er al spraken is van pruikjes .

                        Ik vind nergens hoe zo een pruikje er dan wel uit moet zien ?
                        Misschien iemand een foto hoe zo een pruikje er uit ziet .

                        Nog een probleempje !
                        Ik heb al een tijdje last van die kleine zwarte vliegjes , ik heb met men gele vangplaat ,
                        al een stuk of twaalf van die bastaards gevangen , maar elke dag zie ik er nieuwe verschijnen .
                        Ik ben zeker dat het geen fruitvliegjes zijn , daar zijn ze te klein voor , dus na wat opzoek werk ,
                        zou het gaan over de Varenrouwmug !
                        Zijn die echt een gevaar voor men teelt , en zo ja , heeft er iemand een idee hoe ik die mugjes ,
                        het best kan doen verdwijnen zonder pesticide te gebruiken ??
                        Attached Files
                        Last edited by yazou; 4 November 2017, 12:34.

                        Comment


                          De toppen !! En de varenrouwmug !!
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 4 photos.
                          Last edited by yazou; 4 November 2017, 17:57.

                          Comment


                            Hierbij even een mooie foto van propere pruikjes uit m'n vorig verslag vlak voor ik begon met de bloeivoeding.
                            En een link van het desbetreffende verslag.

                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              Yup inderdaad een heel mooi kopje ( pruikje in dit geval ) ,
                              ik denk dat ik nog wel een weekje ga moeten wachten voordat ik een pruikje
                              te zien ga krijgen , en dan de plant met de pruikjes bloei voeding ga kunnen geven !
                              Bedankt voor het mooie voorbeeld !

                              En weet jij misschien wat ik met die klote muggen moet aanvangen ??


                              Varenrouwmug larve: Kan je het best bestrijden met nematoden, deze zijn met het blote oog niet te zien, die gaan het wormpje binnenin en scheid een dodelijke bacterie af in de larve.
                              Dit kan je ook preventief gaan gebruiken vanaf begin groei.

                              Last edited by yazou; 4 November 2017, 18:28.

                              Comment


                              • Hoeloes
                                Hoeloes commented
                                Editing a comment
                                Zorgen dat het medium niet te nat is, bij mij verdwijnen ze dan meestal vanzelf.

                                Ik las laatst iets van dat je je medium enigszins moet laten uitdrogen want die mug heeft graag een vochtige grond. Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd aangezien de planten vocht nodig hebben.

                                Ook heb ik evt. een goedje dat heet soil attack van aptus. Das een natuurlijke olie waar ze niet van houden.

                                En verder voldoende gele kaarten ophangen.
                                Ik heb 3 gele kaarten hangen op het moment aangezien ik ook weer muggies had hier.

                                Volgens mij krijg je die muggies gratis bij de potgrond of wormenmest.

                              Goede morgen't mede telers !

                              T'ja Hoeloes , om de grond langs boven droog te houden , dat is wel erg moeilijk , en inderdaad de planten
                              moeten toch ook drinken !
                              Ik heb er ook aan gedacht om langs onder water en voeding te geven .

                              Maar in mijn geval is het toch ook niet evident , want in de opvang schalen die ik heb , passen mijn potten maar net ,
                              en ze zijn eigenlijk te klein , en ik krijg ze langs achter er toch niet meer onder .

                              Misschien een idee voor de volgende teelt .
                              En krijgen de plant dan wel genoeg water of voeding langs onder ?

                              Eigenlijk is dat het eerste dat ik daar van hoor ( lees ) ! ( soil attack )
                              T'is te hopen dat het zou werken , zou wel een mooie oplossing zijn !

                              Heb het eens opgezocht , en inderdaad het zou helpen tegen die klote muggen !
                              Ik ga dat spul bestellen .

                              En ik merk ook dat die muggen , helemaal geen zin hebben in die gele vang strips , de gene die ik heb gevangen
                              zijn er door mijn toedoen er in gejaagd , ook een heel werkje , al wapperend de muggen vangen , pfff echt klote !
                              Ik heb er ook drie vang strips hangen en twee lans onder in het gewas .

                              En inderdaad die krijg je er gratis bij , ik zou anders niet weten waar die bastaards vandaan komen ?


                              Even iets anders !
                              Hoe krijg je de foto's in de juiste volgorde geplaatst , heb al van alles geprobeerd ,
                              maar het lukt me niet ??
                              Attached Files
                              Last edited by yazou; 5 November 2017, 09:59.

                              Comment

                              Bezig...
                              X