Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Want ik ga wel heel dikwijls kijken , als dat zo door gaat ga ik bij elke teelt buiten potgrond , voeding ook nog eens nieuwe deuren moeten bij bestellen !!

    Comment


      Comment


        Dat is dan afwachten hoe dat dat teeltje gaat verlopen ! hopen op het beste ! Maar zo als ik altijd zeg ( het beste moet nog komen ) !

        Comment


          Beste mede telers .

          T'weekend staat voor de deur , en de na zomer zou bijna voorbij zijn , zeggen ze !
          Dus de tijd is gekomen , om een beetje meer ( nog meer ) met onze vrouwtjes bezig te zijn .

          Na een beetje beter op het bladerdek gekeken hebben , heb ik wat bruine vlekjes gespot !
          Ik heb 3 verschillende soorten staan , en mijn Night Queen is de enige die daar last van heeft ,
          ok het zijn maar twee blaadjes die deze verschijnselen hebben , maar ik wil wel dat dit niet uitbreid .
          Hebben ze iets te kort of net iets te veel van iets ??

          Nog iets , deze vraag had ik al eerder gesteld maar nog niet het juiste antwoord op gekregen !
          Mijn vraag was , of ik mijn kast overdag als het licht brand mag laten open staan ,
          ik heb wel ondervonden als de kast een tijdje open staat , dat de lucht vochtigheid een paar
          procenten daalt , en volgens de bronnen die ik gevonden heb zou de beste lucht vochtigheid
          rond de 70% moeten liggen in de bloei fase .



          MVG Yazou .










          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            Ja, maar naar het einde van de bloei moet je LV wel zakken. 75% in de eerste fase en 40% a 55% in de tweede fase.

            Het is niet erg dat uw kast openstaat met het licht aan, maar ge gaat wel ongedierte aantrekken.

            Die stippen dat ik weet ik niet hoor.

            Comment


              Ik zit nu ongeveer op 65% LV !
              Hoe laat je de LV zo ver zakken , moet je dat met de afzuiging regelen ?
              En mijn LV omhoog krijgen , hoe doe ik dat het best , misschien met wat water op de bodem te zetten en de kast toch beter gesloten houden !

              Comment


                Roept gij irl ook zoveel? :p

                Wel, met tentjes is dat gemakkelijk te regelen met de flapjes of een dimmer op de afzuiging. Misschien moet je eens werken aan passieve inlaten? Paar inlaten die ge manueel kunt sluiten en zo regelen?
                De LV zakt altijd met het licht aan en stijgt altijd met het licht uit hier. Ik heb er nog gene last van gehad.

                Comment


                  En alles ok daar met uw vrouwen ?

                  Ik werk met Led verlichting , maakt dat een groot verschil in verband met de LV ?
                  Eigenlijk nog niet opgelet , ga dat eens een beetje ik het oog moeten houden .

                  Comment


                    Ja, maar ene begint voze te doen. Die staat anders gesteld. De linkerkant reageert niet meer zo goed op de huidige omstandigheden, ik zal een blazer bij moeten installeren. 1 fan is niet voldoende.

                    Ja er is iets in de wietwereld en dat noemt VPD, Vapour-pressure deficit. Ik versta er nog niets van Maar het is wel belangrijk voor een ideale voedingsopname en een optimale werking van de plant. Maar dat is allemaal heel heel heel professioneel. Je kan daar zo'n opticlimate voor kopen, maar dan ben je wel paar duizenden euro's kwijt. Die opticlimate zorgt voor de ideale lv, temperatuur en andere dingen. Je kan dat dan met een computer monitoren en naar waardes van uw eigen hand zetten. Het kan ver gaan.

                    Comment


                      What the fuck !! nog meer invest , voor in mijn kast , ik durf niet te zeggen , wat mijn nieuwe hobby mij al gekost heeft !

                      En dat allemaal voor een stevig eigen teelt jointje

                      Comment


                        Ja same here hoor. Stapsgewijs vooruit gaan he yazou Iedere keer een beetje meer kopen he.
                        Zo'n opticlimate koopt ook niet iedereen he. Dat zijn vooral professionele telers. Maar 't is wel leuk die mannen te volgen.

                        Comment


                          Comment


                            Een vraag !

                            Hoeveel groeien de planten nog voordat ze klaar zijn om te oogsten ?
                            Het is als volgt de helft van mijn planten zijn al een paar dagen boven het net gekomen , en de rest in nog maar
                            tegen het net , er zit wel een verschil van grote tussen de planten , verschil in ras denk ik , ik heb 3 soorten staan
                            en 1 soort ( night queen ) is zeer compact van groei en de koppen staan vrij kort op elkaar .
                            De 2de soort ( ICE ) staan al vrij sterk te groeien en bijna al de koppen staan al een 5 tal cm boven het net .
                            De 3de soort (ultimate ) heeft een heel ander gewas de bladeren staan veel verder van elkaar en heeft minder koppen .
                            Ze staan nu een week in voorbloei en er is nog altijd niks te zien in verband met bloem vorming , waarschijnlijk is
                            het nog te vroeg en moet ik nog een weekje wachten , voor dat ik beging te panikeren !
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 2 photos.
                            Last edited by yazou; 22 October 2017, 16:50.

                            Comment


                              Ik zie nu ( denk ik ) ook waarom de sterkste planten zo veel sterker zijn als de rest , ze staan in het midden van de kast ,
                              en zo ook meer licht krijgen !
                              Mijn grootste planten zijn nu +- 30 cm groot !
                              Last edited by yazou; 22 October 2017, 14:46.

                              Comment


                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 3 photos.

                                Comment

                                Bezig...
                                X