Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewaren van zaden

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Bewaren van zaden

    Goeie topics of niet, het feit ligt er en meer is er niet.
    Waarom de vraag...

    Comment


      #17
      Re: Bewaren van zaden

      Eens met wapper viel mij gister idd ook al op.

      Buiten dat vroeg ik mij af hoelang word aangeraden de zaden te drogen en rond welke temperatuur na het oogsten?

      Comment


        #18
        Re: Bewaren van zaden

        Een maandje of 2drogen en paar dagen in de diepvries. Daarna gewoon koel en donker bewaren.

        Comment


          #19
          Re: Bewaren van zaden

          net seeds binnengekregen rechtstreeks van een zadenbank,met de tip direct in de koelkast te bewaren

          Comment


            #20
            Re: Bewaren van zaden

            als je zaden hebt gekweekt hoelang moet je ze bewaren voor je ze kan ontkiemen of kan dit gelijk al ?

            Comment


              #21
              Re: Bewaren van zaden

              Soms doen ze het gelijk maar 2 maanden in de koelkast is altijd beter

              Comment


                #22
                Re: Bewaren van zaden

                oke thanks dan datum er op is aan te raden

                Last edited by QnQ; 1 October 2018, 19:53.

                Comment


                  #23
                  Re: Bewaren van zaden

                  interessante topic , als ik zaden krijg van mijn hermafrodieten die toch feminised zullen zijn , zal ik ze zo bewaren
                  1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                  Comment


                    #24
                    Re: Bewaren van zaden

                    Dan heb je hermafrodietzaden in je koelkast.
                    Ik weet niet wat je daar precies mee opschiet..mgoe..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Bewaren van zaden

                      khad dit ergens gelezen , dat hermafrodieten uit feminised zaden voor +- 90% een feminised offspring hadden en 10% hermafrodieten.
                      prove me i'm wrong , kzal het nog proberen terug te zoeken (via dutch passion seeds ofzo , kweetnie meer)
                      maar tzal voor morgen zijn (nu mn buurmeisje een bezoekje brengen)
                      1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                      Comment


                        #26
                        Re: Bewaren van zaden

                        Ik denk niet dat je ineens de manier gevonden hebt om simpel feminised zaad te kweken. Zaad kweken met feminised zaad gaat niet. Maar als jij daar je tijd aan wilt verspillen, doe maar he.

                        Comment


                          #27
                          Re: Bewaren van zaden

                          ik had het hier opgevangen in deze video over hermafrodieten (vanaf 5:00) : https://youtu.be/CwndxS1zvsg?t=3m37s

                          "f>m ... the progeny (offspring) will produce 95% female "

                          ook las ik dat de offspring van feminised zaden , 60% feminised zal zijn , de rest deels hermafrodiet , geen mannetjes. (dutch passion seeds 1999 experiment)

                          http://www.dutch-passion.nl/en/growi...minised-seeds/
                          In a Dutch Passion experiment done in 1999 Dutch Passion grew 15 varieties of "feminized" seeds. We started with 30 seeds per variety. The goals were:
                          1) to determine the percentages of female, male, and hermaphroditic plants.
                          2) to compare the uniformity (homogeneity) among plants from "feminized" seeds with those grown from "regular" seeds.

                          1. The results were excellent. Nine out of fifteen varieties had 100% female offspring. [dus 60% van gefeminiseerde zaden zijn vrouwelijk]
                          Percentages of female plants from the other 6 varieties were between 80 and 90%. These plants were all hermaphrodites, producing their male flowers at the end of their lifecycle. Seed-setting hardly took place. [dus de overige 40% waren deels hermafrodiet]
                          No males were found...
                          ze spreken niet over de offspring van de deels hermafrodieten

                          ook via subjectieve info van een JD user

                          2nd December 2009 #11
                          o21
                          Retired


                          Registratie op
                          Dec 2008Berichten709

                          Re: Het grote hermafrodieten topic.
                          nee gie laten uitbloeien voor die enkele dagen zal dat geen kwaad kunnen het enige wat je kan hebben is vrouwelijk zaad. Nooit omdoen omdat je enkele mannelijke bloemen hebt. Gewoon voorzichtig met natte vingers, zodat het stuifmeel er aan blijft plakken, aftrekken.

                          Bij testen die ik heb gedaan bij overvoeding onregelmatig wateren en licht opgefuckt heb ik alleen herma's gekregen wanneer mijn temperatuur omhoog gaat en met graden tussen de 30 en 36 of hoger. Hermafrodiet gegarandeert. zo maak ik al jaren zaad.

                          Na zaai testen hebben wij van stekken en zaailingen van hermafrodieten uitgezet en zijn die allemaal afgebloeid als 100% vrouwelijke planten.

                          het enige wat dus aan kan liggen is dus ofwel slecht zaad ofwel slechte techniek dus slechte kweker.

                          dit is wel gebaseerd op 10 jaar testen en kloten op coco's binnen met hps 600 en 400.

                          Nuja , echt (wetenschappelijk) bewijs heb ik niet gevonden , dit zijn dingen die ik vluchtig gevonden had.
                          Ik ga er ook mijn tijd niet insteken
                          het is niet de bedoeling om feminised zaad te kweken , maar mocht ik zaad hebben van de herma's dan bewaar ik ze wel (om eens buiten te testen)
                          1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                          Comment


                            #28
                            Re: Bewaren van zaden

                            Nette informatie

                            Comment


                              #29
                              Heel duidelijke uitleg dank!!! moet het nog wel een keer doorlezen!! ik vind het zeer leerzaam!!
                              Last edited by QnQ; 1 October 2018, 19:54.

                              Comment


                                #30
                                Re: Bewaren van zaden

                                Fijn dat je het hele verhaal uit 2010 nog een keer quote. eyes-crazy2_ani.gif
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X