Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewaren van zaden

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    ze moeten mij echt niet bij die gigantische zadenbank laten.. Ik zou veel te veel zaden willen gaan ontkiemen das niet goed..


    Super topic trouwens!
    aardig wat uit kunnen leren, bedankt~!

    Comment


      #47


      Super mooi verwoord !!
      Thnks voor de uitleg !
      Last edited by QnQ; 16 August 2017, 22:50. Reden: complete beginpost gequote. Onnodig. Verwijderd.

      Comment


        #48

        Comment


          #49
          Nee, zeker niet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #50
            Maanden?

            Comment


              #51
              Nee. Niet in theezakjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                ik bewaar mijn zaadjes in luchtdicht weckpotje in onderste van mijn koelkast en na een jaar nog steeds 100% ontkiemd dus een jaar zeker houdbaar zonder kiemverlies

                Comment


                  #53
                  ik houd ze in de tubes dat ze aankomen die gaan in een grote envelop met zo van die lucht balletjes in geplakt aan binnen kant van envelop en die gaan samen in een pvc doos onderaan de koelkast waar ge uw groenten bewaard en nog nooit problemen gehad

                  zo zijn ze 3x beschermd de envelop die tubes en de pvc doos
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

                  Comment


                    #54
                    Vorig jaar voor een buitenkweekje zaden gebruikt die ik zo'n 8-9 jaar geleden van een bevriende zaadkweker gekregen had.

                    Hebben in een onverwarmde schuur gelegen zomer en winter, hebben in de koelkast gelegen, dan weer een paar jaar op kamertemperatuur in een verhuisdoos, enz enz.
                    Dus ik dacht dat wordt niks en neem er een handje uit om te ontkiemen.

                    Voor het ontkiemen leg ik ze wel eerst een paar dagen op kamertemperatuur om de zaden te vertellen dat het lente is.

                    Uiteindelijk waren het 42 zaden waarvan er 39!! zijn ontkiemt,en ik had gehoopt op 10 waarvan ik er 5 wilde gebruiken
                    Dus ik heb een hoop mensen blij kunnen maken met een eigen plantje.(weggooien is zonde)

                    Dit even ter illustratie dat het niet echt heel belangrijk is hoe ze te bewaren als je goede zaden hebt,
                    Maar voor het optimale toch maar in de koelkast ,donker en droog in de originele verpakking.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #55
                      Hier zitten ze gewoon in een gripzakje in de koelkast

                      Comment

                      Bezig...
                      X