Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig met 1 plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig met 1 plant

    Korting op 420shop
    Beste groeiers,

    2 weken geleden heb ik een post gemaakt waarin ik de vraag heb gesteld of mijn planten op die tijd groot genoeg waren voor batmix. op dat moment zaten de plantjes ongeveer 3 weken in de lightmix en 1 van de planten begon dit te vertonen (https://i.imgur.com/GfxPrYl.jpg). Ik had nog geen voeding toegevoegd. Op "growweedeasy analyse sick plant" stond dat dit waarschijnlijk neut burn was. Omdat ik dus geen voeding had toegevoegd vond ik het raar en heb ik het gevraagd. Vervolgens werd mij verteld om gewoon te verpotten naar batmix. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 60% batmix en 40% lightmix. Hij ziet er nu zo uit (https://i.imgur.com/kKH7MPM.jpg).

    Mijn andere plant ziet er daarentegen naar mijn idee fantastisch uit(foto nr1). dus, nu om te besluiten wat te doen zal ik vertellen wat voor licht ik heb. Ik heb een marshydro 300w, true w 132. Zoals ik zeker nu merk is dat eigenlijk maar genoeg voor 1 plant. Mijn beste plant staat er ook recht onder terwijl ik die andere, langzaam aan het buigen ben zodat die er ook goed onder kan komen.

    Mijn vraag aan jullie is nu:
    Verder gaan met de plant en hopen dat die het vanzelf beter gaat doen;
    flushen of iets anders wat je kan verzinnen;
    weggooien, wat ik liever niet wil doen.

    Graag wil ik jullie alvast bedanken voor het lezen en eventueel advies geven.

    PS. Imgur link gebruikt doordat ik maar 2 photos kan uploaden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Upload anders foto's met het licht uit. Je kan namelijk moeilijk zien aan de bladen wat er scheelt dus durf nu niet met "zekerheid" te zeggen wat het kan zijn.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      oke, dan zal ik vanavond nog een paar foto's sturen

      Comment


        #4
        Ik denk zo al eens iets gezien te hebben.
        je hebt van die root pouch pots he?
        Van die zachte stoffen dingen?
        Verplaats je deze potten vaak? Als in, til je deze vaak van grond om de planten te bekijken, wegen,oid?

        Edit : Ik heb je vorige topic even bekeken en zie dat het probleem al aanwezig was in de vorige harde potten. Dus daar gaat het hem niet zitten Even wachten op foto's zonder LED dus...
        Last edited by Holy Cannelloni; 30 March 2018, 18:09.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Zoals organisch aangeeft, probeer ze eens een tijdje niet te te verplaatsen. Als je die smart pots veel verplaatst beschadig je vermoedelijk ook de fijne wortels van je plantjes. Waardoor ze deze steeds opnieuw moeten herstellen.

            ​​​​

            Comment


              #7
              Ik heb ze 5 dagen geleden verpot naar die smartpots waarbij ik ze op hetzelfde moment ook heb getopped. Sinds dat moment heb ik ze niet verplaatst. Ik heb een aantal foto's gemaakt nu het licht uit is:
              https://i.imgur.com/odvgjeP.jpg
              https://i.imgur.com/ridQC1K.jpg
              https://i.imgur.com/Of6O8q3.jpg
              https://i.imgur.com/2O49Ycr.jpg

              Ik hoop dat jullie wat hebben aan de bovenstaande foto's

              Comment


                #8
                Denk zelf dat ze tekorten hebben en ook nog eens te nat staan. Maar het kan ook zijn dat de batmix nog net iets teveel was voor de kleine plantjes. Kijken wat de grandmasters ervan vinden.
                btw Wat is de afstand van lamp tot plant? Wat zijn de temperaturen in de tent?
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
                  Denk zelf dat ze tekorten hebben en ook nog eens te nat staan. Maar het kan ook zijn dat de batmix nog net iets teveel was voor de kleine plantjes. Kijken wat de grandmasters ervan vinden.
                  btw Wat is de afstand van lamp tot plant? Wat zijn de temperaturen in de tent?

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    LV is n beetje aan de hoge kant. Tijdens de groei is het zeker geen probleem, let er wel op tijdens de bloei.
                    Hoeveel water geef je ze? En wat voor pot maat? Zo hebben we alle ook een beter beeld vd situatie en kunnen we je beter helpen vandaar de vragen.
                    Last edited by ganjagast; 2 April 2018, 16:06.

                  #10
                  11.6 liter potten, diameter 25,3 cm. Ik geef water met van die drukpomp waterspuiten. De ventilator is een clip-on vent van 15 watt met een diameter van 15 cm.
                  In de ochtend heb ik gemerkt dat (door de hoge humidity) er leaf septoria op de onderkant van de bladeren van de grotere plant zaten dus toen heb ik direct de geinfecteerde bladeren af geknipt en de fan op zijn hoogste stand gezet, de humidity is nu nogsteeds 60%.

                  Ik geef water wanneer 2-3 cm van de bovenkant vand e grond droog is.


                  Nogmaals bedankt voor jullie comments

                  Comment


                    #11
                    Ik zou even minderen met de watergiften.
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #12
                      Septiora? Echt?
                      De septiora die op cannabis groeit, kan alleen op cannabis groeien. De kans daarop is nihil. Tenzij je door de hennepvelden hebt gerend. Hoe ben je er zeker van dat het een schimmel is? Heb je een microscoop gebruikt?

                      Als ik zo de bladpunten en je watergift bekijk, dan zou ik eerder gokken op calciumproblemen. Geef je kraanwater zonder af te zuren misschien?
                      Hoe dan ook, in een te natte bodem, krijg je allerlei problemen die op allerlei oorzaken kunnen wijzen. Punt blijft, dat de bodem te weinig lucht bevat. Daardoor gaat het fout.

                      60% LV kunnen ze prima hebben. Dat is het in de natuur ook vaak.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #13
                        60% lv in de groei is ideaal. Als je water geeft wanneer de bovenste 2-3 cm droog is dan staan ze te nat. Die bovenste paar cm's drogen vrijwel onmiddellijk uit. Daaronder kan het perfect nat genoeg zijn.

                        Comment


                          #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Septiora? Echt?
                          De septiora die op cannabis groeit, kan alleen op cannabis groeien. De kans daarop is nihil. Tenzij je door de hennepvelden hebt gerend. Hoe ben je er zeker van dat het een schimmel is? Heb je een microscoop gebruikt?

                          Als ik zo de bladpunten en je watergift bekijk, dan zou ik eerder gokken op calciumproblemen. Geef je kraanwater zonder af te zuren misschien?
                          Hoe dan ook, in een te natte bodem, krijg je allerlei problemen die op allerlei oorzaken kunnen wijzen. Punt blijft, dat de bodem te weinig lucht bevat. Daardoor gaat het fout.

                          60% LV kunnen ze prima hebben. Dat is het in de natuur ook vaak.
                          Ik zag witte plekjes op de onderste bladeren verschijnen en vergeleek dat met de growweedeasy diagnose sick plant verschijnselen en het kwam overeen. Verder weet ik niet 100% zeker of dat het ook echt was, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de bladeren afgeknipt. Ook heb ik gelezen dat de onderste bladeren later in de groei toch dood gaan door te weinig licht.


                          Verder heb ik de grond een stuk meer laten uitdrogen. zo ver dat als ik mijn wijsvinger erin stop dat ik nog steeds droge grond kon vinden. Ik hoop nu dus dat het zover goed zit.

                          De kleinste plant heeft nog steeds last van neut burn maar ze blijft nog nieuwe bladeren ontwikkelen dus ik hoop dat het verder goed gaat.

                          Comment


                            #15
                            Alle bladeren gaan uiteindelijk dood, knip de plant maar kaal met die logica
                            Nee, niet doen natuurlijk! Maar je had dus bladeren die je iets vertelden over de staat van de plant, die zijn nu weg.. Dus dan zal de plant zijn jongere, onbeschadigde blad gaan gebruiken om hetzelfde verhaal nog eens aan je te vertellen.. Da's nogal onhandig. Als blad geen functie meer heeft en geen bijdrage meer levert aan de groei, dan valt het vanzelf af. Blad wegknippen is zoiets als je zonnepanelen in de kelder bewaren zodat de zonnepanelen op je dak meer energie gaan leveren..
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X