Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turfpotje voor autoflowers?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Turfpotje voor autoflowers?

    Korting op 420shop









    #2
    Turfpotjes zijn niet geschikt voor cannabis.
    Het is Ijsheiligen, je kunt de zaden nu het beste buiten zaaien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Turfpotjes hebben in mijn ervaring een paar nadelen:
      1) De worteltjes zullen op een gegeven moment in het materiaal gaan vergroeien. Wanneer het potje uitdroogt, wat heel snel kan gaan als je ff vergeet op te letten, vernachel je de wortels.
      2) Turfpotjes drogen zoals gezegd razendsnel uit.
      3) De worteltjes moeten uiteindelijk door het materiaal gaan groeien. Dit kost extra energie en voorwaarde is dat het potje goed nat is wil dat een beetje soepel gaan.

      Zet je zaailingen gewoon direct in je eindpot als het om AF'jes gaat. Desnoods maak je een kuiltje met daarin wat zaai- en stekgrond, zodat ze langzaam kunnen wennen aan de bemeste aarde.


      Comment


        #4
        Ik heb het ooit bijgehouden, het duurt ongeveer 2,5 maanden voordat de wortels uit het potje gaan groeien in normale omstandigheden.
        2,5 maand staan ze dus in nog geen 1L potje.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Wauw, dat is langer dan ik dacht...
          Waar zijn dit soort potjes eigenlijk goed voor? Of worden dit soort potjes alleen aan particulieren verkocht en gebruikt niemand ze in de professionele landbouw?

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ook langer dan ik zelf verwacht had! Ik had 6 planten in een enkel potje, met potje en al in de volle grond. Toen de planten niet veel groter meer werden, heb ik ze eens uit de grond gehaald.. Dat ging iets te makkelijk; ik telde een kleine 15 wortelpuntjes van circa 3cm.
          De potjes zijn goed voor de bomenteelt, of klimplanten. Die wortelen trager, maar met veel sterkere wortels. Nog voordat ze meer ruimte nodig hebben dan de potjes groot zijn, zijn de potjes vaak al vergaan. Maar daar heb ik het nog niet gezien. In de landbouw zie ik mensen ze ook niet gebruiken. Hetzelfde geldt voor smartpots, maar dat is meer een economisch ding; het scheelt ontzettend veel water om die niet te gebruiken.

        #5
        Tomaten? Alles wat je na uitplanten zeiknat mag/moet zetten zeker? Geen idee, gebruik ze zelf ook niet.

        Comment


          #6
          bedankt allemaal!!
          Dat ik beter geen turfpotjes gebruik is mij alvast heel duidelijk geworden

          Comment

          Bezig...
          X