Hallo allemaal,
Ik zal proberen het kort en bondig te houden..
Ik heb een Sour Diesel in een 80x80 tent staan onder een spectrabox pro5 180watt. Plagron Lightmix, terra voeding en Green sensation.
Deze jongedame heeft waarschijnlijk (temperatuur?) stress gehad waardoor de witte haartjes al vroeg bruin werden, en sommige steeltjes en bladeren paarse kleuren kregen. Ze zag er na 4 weken bloei al zowat oogstklaar uit, met doorzichtige trichomen
Dus heb ik de plant gewoon laten staan, ze zou 10 weken moeten bloeien en er kwamen weer flink wat nieuwe witte haartjes.
Ze zit nu net in bloei week 6, hieronder de gegevens van mijn notities:
Sour diesel: 9-10 weken bloei
18 okt: geplant
22 okt: hallo sour diesel!
18 nov: verpot in 11 liter, getopt
25 nov: eerste keer groeivoeding
03 dec: 12/12
19 dec: bloei is begonnen, lamp op bloei
05 jan: eerste keer bloeivoeding
09 jan: green sensation
27 februari is 10 weken. Ik ben uitgegaan van 10 weken bloei omdat mijn ervaring is dat de dames er wat langer over doen onder (mijn) led.
Maar nu komt het, ik zag zojuist 2 banaantjes in de toppen zitten!! Huh? ?

Ik zie totaal geen hermaverschijnselen, waar ik helaas wel wat ervaring mee heb. Dus ik zou het moeten herkennen. Microscoop erbij gepakt en ik zie elke soort trichomen, maar vooral milky en ook amber trichomen.
Mijn conclusie is oogsten, vooral omdat ik nog een tent met een Black Domina op bloei heb staan, en nog een growkastje met 3 dames. Die wil ik niet bestuiven!! Maar ik heb nog niet gespoeld!
Zie de foto's, ik zal de volgende x ff uitzoeken hoe ik ze mooi recht krijg. Als je goed kijkt zie je bij de topfoto's banaantjes ...
De vragen:
-Kan het dat de plant door stress versneld gebloeid heeft?
-Waarom zijn er banaantjes?
-Heb ik Herma's?
-Goede conclusie om nu snel te oogsten?
-Of eerst een weekje spoelen?
-Zijn er andere (versnelde) spoelmethoden?
-Loopt mijn Black Domina gevaar?
-Tips, ideeën ??
Zucht....en deze week begon zo fantastisch, beste week in jaaaaaaren, ik was tot vanmiddag één en al glimlach... (6-2!!!!!
, BAM!
)
Ik ben benieuwd naar jullie respons,
Grote Groeten
Takketoelli
PS, ik kan blijkbaar maar 1 foto per post uploaden, ik zal er zo meer foto's posten als ik erachter kom hoe.
Ik zal proberen het kort en bondig te houden..
Ik heb een Sour Diesel in een 80x80 tent staan onder een spectrabox pro5 180watt. Plagron Lightmix, terra voeding en Green sensation.
Deze jongedame heeft waarschijnlijk (temperatuur?) stress gehad waardoor de witte haartjes al vroeg bruin werden, en sommige steeltjes en bladeren paarse kleuren kregen. Ze zag er na 4 weken bloei al zowat oogstklaar uit, met doorzichtige trichomen
Dus heb ik de plant gewoon laten staan, ze zou 10 weken moeten bloeien en er kwamen weer flink wat nieuwe witte haartjes.
Ze zit nu net in bloei week 6, hieronder de gegevens van mijn notities:
Sour diesel: 9-10 weken bloei
18 okt: geplant
22 okt: hallo sour diesel!
18 nov: verpot in 11 liter, getopt
25 nov: eerste keer groeivoeding
03 dec: 12/12
19 dec: bloei is begonnen, lamp op bloei
05 jan: eerste keer bloeivoeding
09 jan: green sensation
27 februari is 10 weken. Ik ben uitgegaan van 10 weken bloei omdat mijn ervaring is dat de dames er wat langer over doen onder (mijn) led.
Maar nu komt het, ik zag zojuist 2 banaantjes in de toppen zitten!! Huh? ?

Ik zie totaal geen hermaverschijnselen, waar ik helaas wel wat ervaring mee heb. Dus ik zou het moeten herkennen. Microscoop erbij gepakt en ik zie elke soort trichomen, maar vooral milky en ook amber trichomen.
Mijn conclusie is oogsten, vooral omdat ik nog een tent met een Black Domina op bloei heb staan, en nog een growkastje met 3 dames. Die wil ik niet bestuiven!! Maar ik heb nog niet gespoeld!
Zie de foto's, ik zal de volgende x ff uitzoeken hoe ik ze mooi recht krijg. Als je goed kijkt zie je bij de topfoto's banaantjes ...

De vragen:
-Kan het dat de plant door stress versneld gebloeid heeft?
-Waarom zijn er banaantjes?
-Heb ik Herma's?
-Goede conclusie om nu snel te oogsten?
-Of eerst een weekje spoelen?
-Zijn er andere (versnelde) spoelmethoden?
-Loopt mijn Black Domina gevaar?
-Tips, ideeën ??
Zucht....en deze week begon zo fantastisch, beste week in jaaaaaaren, ik was tot vanmiddag één en al glimlach... (6-2!!!!!
, BAM!
)Ik ben benieuwd naar jullie respons,
Grote Groeten
Takketoelli
PS, ik kan blijkbaar maar 1 foto per post uploaden, ik zal er zo meer foto's posten als ik erachter kom hoe.

,

Comment