Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP bij banaantjes, stress en versnelde bloei (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP bij banaantjes, stress en versnelde bloei (?)

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #6
            Nou, dat is het zo'n beetje. Achteraan sommige foto's zie je bruine bladeren, dit is verkeerd lichtval

            Takketoelli
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #7
              Green sensation is iets voor de laatste 3-4 weken. Dat kleurt je pistels bruin. Niet slim om dat al vanaf het begin te geven, is een bloeibooster. Je kan niks boosten wat er nog niet is.

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Die banaantjes zijn trouwens over het algemeen onschadelijk. Maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand. Tis een beetje normaal bij fem zaad. Uiteindelijk is die bloei voor de plant 1 groot stressmoment want het is de bedoeling van zaden aan te maken, geen onbevruchte toppen

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Dus er is geen kans op bestuiving? Ik zit nog te twijfelen wanneer ik haar het beste kan oogsten, mbt spoelen

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ondertussen is de bloei voor mij ook een stressmoment aan het worden. Cursus omgaan met stress? Plant een plantje!

              #8
              Ik ben het niet zo eens met beowulf. In dit stadium van de bloei is het nog vroeg genoeg om bevruchting te veroorzaken, waardoor er halfrijp zaad in de toppen zal belanden.
              Dat smaakt hetzelfde als rijp zaad overigens..
              Bevruchte calyxen groeien in een hoger tempo dan maagdelijke, binnen enkele weken zul je dus een flink verschil zien tussen de bevruchte calyxen en de onbevruchte. Dat maakt 't makkelijker om ze weg te knippen, maar diep in de toppen kun je vrij moeilijk komen.

              Temperatuurstress is niet echt een factor die vaak tot hermafroditisme aanzet. Dat is eerder hormonale stress, die vaak met licht en duister te maken heeft.
              Tenzij het RQS is, dan ligt het aan RQS.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Goedemorgen QnQ,

                Bedankt voor je respons.
                Klinkt aannemelijk. Ik moet ook toegeven dat mijn Black Domina van Sensiseed er op zowat alle punten beter, sterker en gezonder uitziet dan de huismerk zaadjes. Deze staat in een andere tent in dezelfde ruimte. Als ik je goed begrijp is er dus kans dat de Sour Diesel de Black Domina bestuifd.

                Ik denk dat ik vanavond ga oogsten, dan maar slecht gespoelde wiet. Wat vind jij? Of wat vinden jullie?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Moggu
                Paar banaantjes pluk ik er gewoon uit. Spoelen is best belangrijk voor de smaak en de hoestpotentie.
                Die banaantjes zit veel minder stuifmeel in dan in echte ballen.
                Eventuele bevruchting, mocht je er een paar missen is meestal heel plaatselijk.
                Nou heb ik er ook geen fan op blazen, met een fan in de kweekruimte is de kans groter dat het meer verspreid.
                Maar da's alleen als je er een paar mist. Trek er wat tijd voor uit en loop ff alle toppen goed na.

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Goedemiddag QnQ,

                Dat klinkt of leest bemoedigend, super.
                Ik moet eigenlijk ook niet zeggen dat ik er geen zin en tijd voor heb als ik het nog nooit ervaren heb...dus ik ga ervoor. Dalijk ff een zaklampje halen en op bananenjacht!
                Cursus secuur werken: plant een plantje!!

                Grote Groeten en bedankt

                Takketoelli

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
              ...PS, ik kan blijkbaar maar 1 foto per post uploaden, ik zal er zo meer foto's posten als ik erachter kom hoe...
              Het staat onder bijna elke post van me

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Had ik in de tussentijd gevonden ja, bedankt

              #10
              Dus de paarse tinten, bruine pistels, afgebloeid uiterlijk en de banaantjes kan allemaal van hermafroditisme (door lichtstress) komen? Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat paarse tinten met kou te maken kan hebben.
              Nee, dat wordt veroorzaakt door te vroeg beginnen met P+K voeding en de daaraan gerelateerde stikstof problemen.
              Ik heb dat hier https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
              gepoogd uit te leggen. Maar zoals ik daar aangeef: ik zie alleen een causaal verband, maar een keiharde verklaring kan ik niet geven. Ik heb slechts zo goed mogelijk het verband proberen te verklaren. Tot noch toe heeft niemand dat goed kunnen weerleggen, dus ik neem het voor waarheid aan.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik ben te vroeg beginnen met de green sensation ja, dat was niet zo handig.

                Dus de reden dat ik nu op bananenjacht ben is omdat ik die te vroeg heb gegeven. Maar goed dat ik het meeste leer van fouten....

                En die bananenjacht valt mij vies tegen! Met de zaklamp van dichtbij zag ik ineens tig banaantjes, zo'n 20 - 25. 1 daarvan heeft gestoven, rest was net zichtbaar. Op een gegeven moment krijg je daar wel oog voor.

                Maar ik ben nu begonnen en ik ga het bijhouden nu, en als het goed is kost het mij nu niet zoveel tijd en moeite meer. Ff afwachten hoe het verder verloopt.

                Grote Groeten en bedankt !!

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Nee. Stop. Je geeft de verbindt de verkeerde conclusie met een verkeerde oorzaak.
                Er zijn twee verschillende problemen, met twee verschillende oorzaken.
                Banaantjes - hermafroditisme - door genetica of lichtstress
                Verkleuring van het blad - voeding - door te vroeg bloeivoedingen toe te dienen.

                Die twee hebben weinig met elkaar te maken, behalve het feit dat ze beide op je plant voorkomen. Ze staan los van elkaar, en als je de problematiek daarachter verkeerd aan het verbinden bent, dan loop je de volgende ronde tegen hetzelfde probleem aan.

              #11
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik heb een soort haat-liefde verhouding met Black Domina. Aan de ene kant is het een super lekkere wiet, een mooie indica met misschien wel de meest speciale smaak die ik ken. Aan de andere kant is het de enige wietsoort waarvan ik ooit gehallucineerd heb, en dat was mega akelig. Er is veel namaak in omloop wat betreft de domina, ik hoop voor jou dat het een goede/originele variant is. Als je tegen problemen aanloopt en je zoekt hulp, tag me dan even in een bericht. Ik volg eigenlijk geen kweekverslagen uit mezelf.. Het zijn er teveel en ik wil me er te graag mee bemoeien, dat kost ontzettend veel tijd.

              #12
              Mijn idee? Je kweekt met fem zaden en wiet wil bevrucht worden. 1 van de bijwerkingen als je het zo mag noemen van green sensation is het onmiddellijk afsterven van pistels. Dus die worden onvruchtbaar. Als je die van in het begin geeft en je plant merkt dat ze niet bevrucht kan worden zal ze er zelf extra op inzetten door banaantjes of ballen aan te maken. Da's een laatste redmiddel om toch maar zaden aan te maken. Dus ik zie wel een rechtstreeks verband tussen banaantjes en die green sensation. Als je lichtstress had dan zat heel je kot vol ballen, van in het begin. Zo goed als geen enkele fem die daartegen bestand is.

              ik ben er trouwens mee bezig met die vergeling door vroeg bloeivoeding te geven te weerleggen. Paar dagen terug de eerste keer bloeivoeding gegeven. Ben er volledig van overtuigd dat ze niet zullen vergelen, voorlopig nog alles knalgroen en ik zal dat ook zo houden tot op het einde.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Hmmmmm. .. dat klinkt ook wel logisch moet ik eerlijk zeggen. Feit is dat ik te vroeg was, dat is het grootste leermoment. En ik weet nu heel snel in een vroeg stadium banaantjes te herkennen, al hoop ik die kennis niet meer nodig te hebben.

                Interessevraag: reageren reguliere zaden hetzelfde op te vroeg green sensation? Ook bruine pistels, minder kans op banaantjes?

                Grote Groeten en bedankt voor het meedenken

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Pistels zijn pistels, of dat nu regulier is of niet. Die gaan ook verkleuren. Wsl in een later stadium sneller, ik heb het nog nooit meegegeven zo vroeg Maar dat het effect heeft is zeker. Heb ooit ballen en bananen ontdekt in een scrog. Gewoon dubbele dosis green sensation meegegeven een keer of twee per week. Pistels bruin, nergens zaden te zien. Het was dat of opnieuw beginnen.

              #13
              20190219_194707.jpg

              20190219_195046.jpg
              20190219_195055.jpg

              Ik heb de grote bladeren verwijderd en de suikerblaadjes wat bijgeknipt. Dan onder aan de stam afgeknipt en in haar geheel ondersteboven opgehangen in de tent. Ventilator en lamp uit, afzuiger aan.

              20190219_201515.jpg

              Ruikt heerlijk, plakt goed! Na drogen bijknippen en curen in weckpotten.

              Kwaliteitscontrole
              20190219_195749.jpg

              Conclusie:
              -Geef NOOIT te vroeg Green Sensation, behalve dan als je het truukje zou willen uithalen van Beowulf, zie vorige post
              -Bananenjacht is te doen, maar wel als het einde van de ronde al in zicht is. Ik vond het een vervelende vermoeiende bezigheid. Maar goed dat het maar om 1 plant ging
              -Koop GEEN spectrabox pro5 beste mensen. Er zit duidelijk een probleem in deze lampen, althans dat is mijn ervaring
              -Dit is een fijn forum, bedankt voor het meedenken



              Grote Groeten
              Attached Files
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment

              Bezig...
              X