Men zaailing is vandaaag omgevallen, ik had vanmorgen gekeken of de potgrond nog nat was en het leek nog wel goed te zijn. Nu vanmiddag kijk ik nog eens en hij lag plat in zn potje heb hem meteen water gegeven maar hij staat nog niet recht. Any tips? Heb hem voor de rest van de middag onder een doorgesneden fles gezet zodat hij meer luchtvochtigheid kreeg. Maar dat helpte niet echt denk ik.
Zaailing is omgevallen
Collapse
X
-
-
-
Hij is daarvoor echt te klein.. ik heb het daarnet geprobeerd en ik denk zelfs dat ik de wortel heb geraakt met mn stokje, de stengel is ook zo slapjesComment
-
Comment
-
Comment
-
-
Nee hoor, je kan nog gemakkelijk opnieuw beginnenComment
-
weeg je pot,pleur er aarde in en weeg hem nog een keer,trek het gewicht van de pot eraf,en van dat getal geef je 10% aan gewicht in water laat de pot met natte aarde 24 uur staan en pleur daar je zaailing in klaar.eerste 2 weken niet water geven maar bovenste laag aarde natspuiten met plantenspuit.eerste 3 mag ook maar dan moet je langer natspuiten
verzonden vanaf mijn bos hut met tamtamComment
-
Ik ben opnieuw gestart, het lijkt goed te gaan maar de zaadhuls hangt er nu al 3 dagen op is dit normaal? En zet ik hem best in de zon buiten of achter de raam in de keukenAttached FilesComment
-
Ik als super ongeduldige haal ze er heel voorzichtig af als het zolang duurt. Kans dat je het plantje onthoofd is aanwezig. Aan jou de keuze. Soms is het een foutje van de natuur maar meestal lukt het wel. (Vliesje zit dan te strak) -
Misschien is een besnijdenis dan op z'n plaats, Helemaal Top ? Als het te strak is, moet er wat aan gedaan worden. Wordt dan wel een halal plant.
-
Leuk om dit te lezen had ik ook gehad dan van gehaald met pincetje alles komt goed
-
-
Comment
-
Yes, de blaadjes zijn nu helemaal open geraakt. Alleen de lob blaadjes zijn wat verkleurd langs de buitenkantAttached FilesComment
-
Is het normaal dat de lobblaadjes zo hard omhoog staan ?Attached FilesComment
-
Het lijkt erop dat ze wat aan het strekken is. Ze haalt alles uit de kast om dichter bij de lichtbron te komen. Verder ziet ze er goed uit. Niet te druk om maken zou ik zeggen.
Zoals Q al aangaf lijkt je aarde nog erg nat.. niet eerder weer water geven dan dat de toplaag van je aarde compleet droog is. Dan water geven 5 cm vanuit de rand van de pot. Minimaal!! De toplaag wat nat spuiten is dan al voldoende.
-
-
-
Ziet er een stuk vrolijker uit inderdaad
Comment
-
Is het normaal dat de bladeren zo naar beneden hangen ?Attached FilesComment







Comment