Zaailing is omgevallen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 420Everyday
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2016
    • 13

    #1

    Kweektip: Zaailing is omgevallen

    Korting op 420shop
    Men zaailing is vandaaag omgevallen, ik had vanmorgen gekeken of de potgrond nog nat was en het leek nog wel goed te zijn. Nu vanmiddag kijk ik nog eens en hij lag plat in zn potje heb hem meteen water gegeven maar hij staat nog niet recht. Any tips? Heb hem voor de rest van de middag onder een doorgesneden fles gezet zodat hij meer luchtvochtigheid kreeg. Maar dat helpte niet echt denk ik.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    stokje erbij wil weleens helpen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    • 420Everyday
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Aug 2016
      • 13

      #3
      Hij is daarvoor echt te klein.. ik heb het daarnet geprobeerd en ik denk zelfs dat ik de wortel heb geraakt met mn stokje, de stengel is ook zo slapjes

      Comment

      • 420Everyday
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Aug 2016
        • 13

        #4
        heb hem net verpot het ik denk dat de grond te nat was ?
        Is dit een verloren zaak ?
        wit.jpg

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Stamrot komt veel voor bij zaailingen van nieuwe kwekers.
          Veel te nat gehouden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • 420Everyday
            420Everyday commented
            Editing a comment
            Vallen zaailingen om als ze te nat zijn ?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Wel als de stam aan het rotten is.
        • 420Everyday
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Aug 2016
          • 13

          #6
          Ik heb nog een vraag, is het te laat om nu nog opnieuw te starten ? Ik groei powerplant van DutchPassion.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            je kan nog 2 maanden beginnen.
        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4721

          #7
          Nee hoor, je kan nog gemakkelijk opnieuw beginnen
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          • joremkrank
            Cronic Grower
            Lucky Member
            • Oct 2015
            • 3260

            #8
            weeg je pot,pleur er aarde in en weeg hem nog een keer,trek het gewicht van de pot eraf,en van dat getal geef je 10% aan gewicht in water laat de pot met natte aarde 24 uur staan en pleur daar je zaailing in klaar.eerste 2 weken niet water geven maar bovenste laag aarde natspuiten met plantenspuit.eerste 3 mag ook maar dan moet je langer natspuiten
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            • 420Everyday
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 13

              #9
              Ik ben opnieuw gestart, het lijkt goed te gaan maar de zaadhuls hangt er nu al 3 dagen op is dit normaal? En zet ik hem best in de zon buiten of achter de raam in de keuken
              Attached Files

              Comment


              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Ik als super ongeduldige haal ze er heel voorzichtig af als het zolang duurt. Kans dat je het plantje onthoofd is aanwezig. Aan jou de keuze. Soms is het een foutje van de natuur maar meestal lukt het wel. (Vliesje zit dan te strak)

              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Misschien is een besnijdenis dan op z'n plaats, Helemaal Top ? Als het te strak is, moet er wat aan gedaan worden. Wordt dan wel een halal plant.

              • OG Skywalker
                OG Skywalker commented
                Editing a comment
                Leuk om dit te lezen had ik ook gehad dan van gehaald met pincetje alles komt goed
            • 420Everyday
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 13

              #10
              Ik heb het eraf gehaald ziet er nu zo uit
              Attached Files

              Comment


              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Dat ziet er top uit

              • EasyW
                EasyW commented
                Editing a comment
                HELEMAAL top? (LOL)
            • 420Everyday
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 13

              #11
              Yes, de blaadjes zijn nu helemaal open geraakt. Alleen de lob blaadjes zijn wat verkleurd langs de buitenkant
              Attached Files

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Deze ziet er beter uit.
                De grond lijkt alweer erg nat. Laat ze maar gerust goed opdrogen.
                Cannabis houdt niet van natte voeten.

              • 420Everyday
                420Everyday commented
                Editing a comment
                Oke bedankt
            • 420Everyday
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 13

              #12
              Is het normaal dat de lobblaadjes zo hard omhoog staan ?
              Attached Files

              Comment


              • DOBBELSTEEN
                DOBBELSTEEN commented
                Editing a comment
                Het lijkt erop dat ze wat aan het strekken is. Ze haalt alles uit de kast om dichter bij de lichtbron te komen. Verder ziet ze er goed uit. Niet te druk om maken zou ik zeggen.

                Zoals Q al aangaf lijkt je aarde nog erg nat.. niet eerder weer water geven dan dat de toplaag van je aarde compleet droog is. Dan water geven 5 cm vanuit de rand van de pot. Minimaal!! De toplaag wat nat spuiten is dan al voldoende.
            • 420Everyday
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 13

              #13
              Update,
              hij ziet er al een stuk beter uit
              Attached Files

              Comment

              • kroket
                Moderator
                420 MemberLucky MemberModerator
                • Apr 2010
                • 1915

                #14
                Ziet er een stuk vrolijker uit inderdaad
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment

                • 420Everyday
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Aug 2016
                  • 13

                  #15
                  Is het normaal dat de bladeren zo naar beneden hangen ?
                  Attached Files

                  Comment


                  • AutoOutside
                    AutoOutside commented
                    Editing a comment
                    Ja, hij strekt richting de lichtbron toe, geen mogelijkheid om haar buiten te zetten?
                Bezig...