Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel/niet 12/12?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wel/niet 12/12?

    Korting op 420shop
    Hallo beste mede groeiers.
    Naar bijna 2 maandag niks gedaan te hebben ivm de warmte op zolder.
    en omdat ik niks draaiende wou hebben als ik op vakantie was.
    moet ik nou weer helemaal opnieuw beginnen.
    Zo leek het mij slim om eens een rondje op 12/12 te draaien om zo de voorraad een beetje aantevullen.
    en al het losse zaad waar ik er 1/2 van heb daarmee een beetje op te maken .

    Ik zou ook stekjes kunnen krijgen maar die optie laat ik beter achterwegen.

    Hoe ik het dan zou doen is denk ik 12 er in zetten in 12.5L potten. 120/120 tent 600W HSP
    En dan iets meer dan een week groei.
    Denk als ik ze gelijk op 12/12 gooi dat ik er dan nogmeer in moet zetten.

    Graag hoor ik jullie mening hierover of hoe jullie het zouden doen .
    Mvg cookiee

    #2
    Je weet pas of het bevalt als je het hebt geprobeerd In mijn optiek is dit toch een persoonlijke voorkeur die je zelf moet ontdekken.

    Persoonlijk zou ik wachten met 12/12 verlichting totdat de plantjes echt beginnen te groeien; als ze hun tweede node, of eerste 5 vingerige bladeren aanmaken.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Mee eens, een weekje groei kom
      je van terug.
      Geen haast mijn vriend!

      Comment


        #4
        Hey kroket bedankt voor je reactie.
        Idd ga het gewoon zelf proberen en kijken wat ik er zelf van vind hoe het gaat.
        want de 1 zegt doen en de ander niet dus daar word je ook niet echt wijzer op.
        en 12/12 verlichten zal ik pas mee beginnen als ze hun tweede node, of eerste 5 vingerige bladeren aanmaken. Zoals je al zij

        Mvg cookiee

        Comment


          #5
          Graag gedaan

          Je ziet/leest/hoort zoveel verschillende manieren, en iedereen zweert weer bij zijn eigen methode. Dat vind ik ook zo leuk aan het hele kweken, voor mij is het echt een ontdekkingsreis. Ik lees wat, of bedenk zelf wat, probeer het uit, doe soms domme dingen, herstel m'n fouten en leer ervan. En zo blijf ik bezig, kan er echt van genieten!
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Waarom niet van elk 6?
            Begin eerst met 3 weken groei, ontkiem dan de andere 6 in week 4 of iets vroeger en hoppaaa! Lampen op 12/12.
            De 6 nieuwelingen een beetje ophogen zodat ze op gelijke hoogte staan en je bent vertrokken.

            Ik heb natuurlijk geen verstand van de binnenteelt
            maar het lijkt mij een mooie test?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


              #7
              Gewoon proberen eh...
              Er zijn genoeg 12/12 kweekjes die het prima gedaan hebben.

              Heel veel zal afhankelijk zijn van de eigenschappen van de soort die je gaat zetten.
              Sommige kunnen klein blijven, 30-40 cm, maar er zijn ook soorten die gewoon 100-150 kunnen worden met 12/12
              Ze gaan sowieso eerst groeien tot de 6e of 7e node. Dan zijn ze volwassen en kunnen gaan bloeien.

              Het nadeel van meteen 12/12 is dat ze wat kunnen gaan strekken in het begin en als ze klein blijven heb je 2x zoveel planten nodig.
              Er staan ook al wat 12/12 kweekverslagen op JD
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                12/12 kan prima, een plant schiet echt niet gelijk de bloei in, die groeit door totdat deze denkt dat het tijd is om te gaan bloeien.
                Beste in dat geval vind ikzelf een SOG groei, veel kleinere potten zodat je hoofdzakelijk lange cola's krijgt en veel.
                Ze zullen vaak inderdaad meer strekken zoals Q zegt maar met een goed soortje kun je hele mooie rondes draaien, gewoon doen!
                Ik draai heel vaak op 12/12 en draai ook altijd rond de 1.5 gr/w, heb alleen dan een stuk meer planten staan, wel mooie lange dikke toppen!

                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9

                  Comment

                  Bezig...
                  X