Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla Glue Auto paarse verkleuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gorilla Glue Auto paarse verkleuring

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik kweek nu voor de eerste keer een Gorilla Glue autoflower en de plant groeit als een speer. Ongeveer twee weken geleden begon hij met bloeien. Vandaag zag ik echter dat er een paarse kleur door de plant zit en ik vroeg mij af of dit hoort. Bij andere Gorilla Glue autoflowers op internet zag ik dit niet namelijk. Kan het zijn dat de paarse kleur komt dor de lagere temperaturen? De plant staat in een kas in de tuin en krijgt alleen water, geen voeding o.i.d. Kunnen de experts hier mij vertellen of dit goed gaat? Alvast bedankt.

    Groet, Ben


    image_342213.jpg image_342214.jpg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by QnQ; 12 September 2019, 19:53.

    #2
    Licht te kort voor die afjes
    Minimaal 18 uur pd.....
    Maal 3 maanden........

    Comment


      #3
      Buiten hebben we nooit 18 uur licht

      Ik zie niet zoveel bijzonders, leuk plantje, goeie foto's.
      Geen paniek.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • bengroen
        bengroen commented
        Editing a comment
        Dank je wel. Ik was even bang voor toprot, maar aan de andere kant ziet het er helemaal niet schimmelig uit. Ook met de trichoscope geen sporen van schimmel, maar de paarse verkleuring viel op. Ik ben gerust gesteld!

      #4
      Paarse verkleuring kan door de kou komen, maar dan kleurt het blad ook mee. Dat is hier niet het geval zo te zien.
      Dit ziet er uit als genetisch paars, daarmee bedoel ik dat het ingebakken zit in de plant.

      Ik heb zelf gemerkt dat het erg moeilijk is bij paarse soorten om toprot te ontdekken; de bruine kleur van toprot valt bijna niet op met een paarse achtergrond. Houd het dus iets beter in de gaten dan je met een groene plant zou doen, let daarbij vooral op jong blad in de top wat zonder aanwijsbare reden slap hangt. Vorig jaar was dat voor mijn paarse wietjes de beste indicator. Dan was 't vaak wel al ver gevorderd, maar altijd beter dan het niet ontdekken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Als je er zo over nadenkt Ipie, dan kent je vraag twee delen. Een wietplant kweken zou volledig in het donker kunnen; je kunt in principe elke stof uit een andere plant halen en aan een wietplant voeren waardoor die absoluut niets tekort zal komen. Dat ziet er uit als een bal spaghetti en het vergt een laboratoriumsetting om dat voor elkaar te krijgen.
        Als je OK toppen wilt, dan zou ik toch voor tenminste 8 uur per dag gaan. Ik heb 't ooit iemand zien flikken met 5 uur, maar het resultaat was niet echt OK te noemen.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        LR2, ik kweek binnen 20-4 met afjes en ook wel eens
        10-14 geprobeerd. Dat maak toch verschil in opbrengst Mijn mening is dat iedere
        plant voldoende licht nodig heeft maar ook
        de complete nachtrust van enkele uren
        ( wat bij een afje overbodig is die doet
        het ook bij 24-0.)

        Verschil is aanmerkelijk maar neemt niet
        weg dat ik twijfel aan je reactie.............

        Sorry voor mijn late reactie zag mijn naam
        niet zo snel staan...
        Last edited by Ipie; 3 October 2019, 11:26.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment

      #5
      Mooie plant gaat dit worden
      het zijn die kleuren en speciale pheno s die mij echt interesseren
      Ik blijf volgen en wacht op nieuwe foto's grtjs
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • bengroen
        bengroen commented
        Editing a comment
        Dank je Jamzieman. Zodra de plant wat verder is zal ik zeker een nieuwe foto plaatsen!

      #6
      Fotoupdate; helaas toch toprot Bij enkele toppen kan ik de suikerblaadjes er zo afpakken en zit er een grauwe waas onder de toppen... Ben bang dat deze verloren is?

      Attached Files
      Last edited by bengroen; 2 October 2019, 09:32.

      Comment


        #7
        Aanvullende vraag; aangezien het schadelijk is om deze wiet nog te consumeren, zou het wel mogelijk zijn om wietzalf van deze plant te maken? Voor de bereiding van de zalf wordt het immers sterk verhit wat alle rot ongevaarlijk zou moeten maken. Daarnaast wordt de zalf ook alleen uitwendig gebruikt... Het is zo maar even een idee.

        Comment


          #8
          sigpic

          Comment

          Bezig...
          X